dCS Kiedy świat się zatrzymuje i jest ... tylko muzyka

  • O firmie
  • Recenzje
  • Artykuły techniczne
  • Cennik
  • Gdzie kupić
dCS Rossini Player and Clock stack pinched

dCS Vivaldi Digital Playback System 4 Units Angled

gold 3qtr

dCS - lider w przetwarzaniu cyfrowo-analogowym high-end

Brytyjska firma dCS oferuje sprzęt audio: przetworniki cyfrowo/analogowe, napędy CD/SACD, zegary wzorcowe, upsamplery oraz odtwarzacze CD/SACD. Firma dCS jest znana na całym świecie ze swoich osiągnięć w zakresie technologii analogowo-cyfrowej. Produkty dCS stanowią wyznacznik high-end oraz referencyjny punkt odniesienia zarówno pod kątem jakości odtwarzania muzyki jak i nadążania za zmieniającymi się formatami przechowywania i streamowania muzyki wysokiej rozdzielczości w systemach high-end audio.

Firma dCS została założona w 1987 r. przez grupę doradców technicznych z zakresu elektroniki. Jej siedziba znajduje się około 60 mil na północ od Londynu, w pobliżu miasteczka uniwersyteckiego Cambridge. Firmę prowadzą eksperci w projektowaniu przetworników analogowo-cyfrowych (ADC), przetworników cyfrowo-analogowych (DAC), konwerterów sygnałów cyfrowych (upsamplerów) i zegarów wzorcowych. Dzięki swoim osiągnięciom, dCS jest uważana za wiodącą światową firmę w projektowaniu i produkcji przetworników cyfrowo-analogowych. 


lina av
1 kwi 2024 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego i streamera dCS Lina Network DAC w Audio-Video

Od początku jasne były dla mnie dwie rzeczy. Po pierwsze, słyszałem, że mam do czynienia z rasowym dakiem bardzo wysokiej klasy. Świadczyły o tym nienaganne oddanie sceny dźwiękowej, lekkość, swoboda dźwięku oraz brak czynników budzących dyskomfort.

Za kwotę wyraźnie niższą niż w przypadku obecnej wersji Bartoka otrzymujemy funkcjonalny DAC, który doskonale współpracuje z końcówką mocy, oferuje brzmienie lekko ocieplone, muzykalne, nienastawione na wyczynową przejrzystość i precyzję, ale zachowujące inne, najważniejsze walory przetworników tej marki: swobodę, naturalność, przestrzenność.

Wspomniałem o bardzo dobrej stereofonii w wykonaniu Liny. Istotnie, swoboda kreślenia planów, oddanie głębi oraz namacalność nie budziły żadnego niedosytu w relacji do ceny.

Do jego głównych atutów zaliczyłbym dalece nieprzeciętny komfort słuchania, muzykalność, która dla wielu użytkowników jest ważniejsza niż bezwzględna precyzja i rozdzielczość.

Więcej
bartok apex v2
5 lut 2024 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego i streamera dCS Bartók APEX Streaming DAC w The Absolute Sound

Dzięki APEX, pojawiło się jeszcze większe poczucie harmonijnego rozwinięcia i przestrzeni dźwiękowej wokół chóru. Dźwięk stał się jednocześnie bardziej porywający, a śpiewacy precyzyjniej zindywidualizowani.

Wydawało się, jakby muzyka była podparta cięższym, niezachwianym fundamentem, który ją ugruntowywał i utrwalał. Jednak atmosfera była lżejsza i "wilgotniejsza" z rozległymi polami energetycznymi odbijającymi dźwięk. Podobnie jak w ultra-wysokiej rozdzielczości fotografii, obszar brzmienia od brzegu do brzegu oraz ostrość w obszarze sceny dźwiękowej były nieskazitelne. Brak martwych punktów, brak zmiękczania obrazów na rogach. Reprodukcja muzyki była płynna i warstwowa wzdłuż akustycznej sceny dźwiękowej, tak jak w przypadku prawdziwego doświadczenia muzyki na żywo.

Więcej
lina hifi plus
25 wrz 2023 / recenzja

Test systemu dCS Lina - DAC/streamer master clock i wzmacniacz słuchawkowy w HiFi Plus

Ta błyskotliwość osiągana bez najmniejszego wysiłku, to jest właśnie to, co wyróżnia urządzenia Lina jako coś wyjątkowego, zarówno jako trio słuchawkowe, jak i przetwornik cyfrowo-analogowy działający również jako źródło liniowe w moim systemie stereo.

Mogę usiąść i cieszyć się najlepszym zestawem słuchawkowym, jakiego miałem przyjemność doświadczyć. Mimo że nie brakuje rywali, to najbardziej przystępne cenowo urządzenie dCS wyraża esencję tego, co firma reprezentuje – doskonałość pod każdym względem, co przekłada się na znakomite brzmienie.

Więcej
vivaldi clock
1 sie 2023 / recenzja

Test zegara referencyjnego dCS Vivaldi Clock w SoundRebels

Efekt był taki, że bez poczucia nachalności, jak nigdy wcześniej wszystko dostawałem jak na dłoni. Pełne wigoru, pozbawione męczącego nalotu zniekształceń pozornie zwanych „planktonem”, dzięki czemu ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu w pewnym aspektach pozwalającego mi na znacznie więcej niż dotychczas. (...)

Każdy najdrobniejszy niuans pracy wokalisty, czy jakiegokolwiek, powtarzam jakiegokolwiek instrumentu – nawet syntezatorów – miał swój pełnoprawny udział w każdym wydarzeniu scenicznym.(...)

Nie dość bowiem, że poprawie uległa namacalność i energia reprodukowanego materiału, to jeszcze (...) zniwelowana została objawiająca się zbytnią ostrością konturów „cyfrowość”.

Więcej
bartok
3 lip 2023 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego i streamera dCS Bartók APEX DAC w Stereophile

To, co usłyszałem, to większa głębia dźwięku. Scena dźwiękowa była bardziej holograficzna; brzmienie było bardziej zrelaksowane - jakby stopień wyjściowy miał więcej mocy. Czułem, że brzmienie, zwłaszcza fortepianu, było odrobinę lepsze. Przypisałbym to nieco lepszemu odtwarzaniu basów.

Wiem natomiast, że muzyka wydobywająca się z nowego Bartóka Apex brzmi bardziej fantastycznie, niż ta generowana przez mojego oryginalnego Bartóka lub jakikolwiek inny przetwornik cyfrowo-analogowy, który testowałem. To duże osiągnięcie.

(...) fantastycznie atrakcyjna, referencyjna jakość odtwarzania cyfrowego. Gdy Bartók Apex znajdował się w moim systemie, czułem się jakbym słuchał nagrań na rozrzedzonym poziomie wglądu harmonicznego, co wykluczało jakąkolwiek myśl o odłączeniu DAC-a od systemu.

Więcej
dCS rossini CD
27 kwi 2023 / recenzja

Test odtwarzacza i streamera dCS Rossini APEX CD w Stereonet

Słuchacz nie ma wątpliwości, że słyszy jedno z najlepszych cyfrowych urządzeń, jakie można kupić za spore pieniądze – ale szybko o tym zapominasz i zatracasz się w odtwarzanej muzyce.

Byłem świadomy braku zniekształceń, ponieważ dźwięk był czysty i lśniący z krystaliczną przejrzystością. Uwielbiałem słyszeć czyste końcówki rezonansowe mocnych akordów; można było dostrzec organiczne wygaszanie, sztuczka, którą potrafi wykonać niewiele urządzeń cyfrowych.

Rossini APEX dysponuje ogromną fizyczną skalą, co staje się bardzo widoczne, kiedy słuchamy epickich dzieł orkiestrowych.

Scena dźwiękowa miała rozmiary katedry, a skomplikowana polirytmia muzyki została zręcznie ukazana. Ogólny efekt był upajający.

Więcej
ring dac
28 mar 2023 / recenzja

Test konwertera analogowo-cyfrowego dCS APEX Ring DAC Upgrade w hifi plus

Warstwa muzyczna, którą wnosi APEX jest wspaniała. Teraz - blisko umiejscowiony wokal lub solista z przodu porusza się wyraźnie w całym pomieszczeniu, w zasięgu ręki. Kiedy słyszymy czystą głębię i kontrast pomiędzy tłem a instrumentami otoczenia, które właśnie pojawiają się w oddali i są zestawione z czernią nicości - wnosi to zupełnie nowy poziom zainteresowania i intensywności do odsłuchu.

Satynowa gładkość oddawania barw i cieniowania tonów sprawiała, że instrumenty szybowały w przestrzeni z doskonałą projekcją i delikatnym ruchem na tle tego morza ciszy. Następnie pojawił się wokal, wspaniale poruszający się, a jednocześnie współgrający z orkiestrowym splotem barw, który spływał i płynął tajemniczo gdzieś w oddali.

W miarę upływu dni i płynącej muzyki zacząłem być coraz bardziej zafascynowany i zaintrygowany. Nie było żadnych ograniczeń co do zdolności APEXa do połączenia mnie z muzyką, którą odtwarzałem, czy to z płyty CD, czy też strumieniowo poprzez doskonałą aplikację dCS Mosaic.

 

Więcej
vivaldi zegar mono
6 mar 2023 / recenzja

Test zegara i upsamplera dCS Vivaldi w Mono & Stereo

dCS Vivaldi rozwija piękno tego kalejdoskopowego, surrealistycznego arcydzieła z jeszcze większą głębią, wydobywając różnorodność tonalną i melodyczne wariacje Technicoloru "An Eagle in Your Mind'' bardziej promieniście i z lepszą dynamiką, czyniąc go jeszcze bardziej kuszącą dźwiękową eskapadą o trwałym wpływie, która zachęca do ponownych wizyt w celu odkrycia co jeszcze kryje się w tych dźwiękowych krajobrazach.

dCS Vivaldi w dużej mierze materializuje muzykę, nie naruszając progresywnej struktury harmonicznej, dziwacznej narracji czy oderwanego od rzeczywistości nastroju epoki. Doskonały rezultat!

dCS Vivaldi doprowadził orkiestrową narrację do forte, czyniąc z "Contrasts for Orchestra" pełnoprawne ucieleśnienie symfonii barw i faktur, które zabrzmiały bardziej witalnie i były bliższe rzeczywistości, bez redukcji energii centralnej, która zbyt łatwo może znaleźć się poza centrum nawet z cyfrowymi podzespołami na tym poziomie.

To co udało mi się wyłuskać z wnętrza Vivaldiego Apexa i jego taktowania, to jego unikalna zdolność do przełożenia wciąż fragmentarycznego mikrowszechświata zer i jedynek na poziom udoskonalonego słuchania muzyki.

"Jest różnica między high-endem a ultra-high-endem, a to jest czysty ultra-high-end".

Podczas gdy w przeszłości, narracja muzyki cyfrowej mogła łatwo dryfować w kierunku aspektów i walorów technicznych, zestaw DCS Vivaldi Apex skupia się i dryfuje w kierunku esencji muzyki, z rozmachem stymulującym ducha muzyki, gdzie zarówno spokój i opanowanie, jak również ciepło i grzmot, mają swoje szacowne miejsce, nigdy nie tracąc zasady dynamicznej animacji, angażując ciało migdałowate i hipokamp mózgu.

Więcej
rossini master clock
3 mar 2023 / recenzja

Test zegara wzorcowego dCS Rossini Master Clock w Audiophile Style

Moja początkowa myśl była taka: czy to jakieś żarty? Absolutne piękno pianistyki Yamamoto i prezentacja dźwiękowa są na poziomie wyższym niż wszystko, co słyszałem podczas recenzowania Rossini Apex kilka tygodni temu. To jest niedorzeczne w najlepszy możliwy sposób.

Zamiast skupiać się na pewnych dźwiękowych aspektach tego utworu, to muzyka skupiła się w prawdziwie magiczny sposób. Muzyka brzmiała absolutnie wspaniale, wywołując ciepłe uczucie relaksu i dźwiękowej satysfakcji. 

Nie wiem, kiedy ostatnio słuchałem muzyki i pomyślałem, że zespół brzmi naprawdę spójnie. Stało się to dzisiaj, kiedy wszystko zostało taktowane przez jedno źródło - dCS Rossini Master Clock.

Więcej
bartok hifinews
1 mar 2023 / recenzja

Test przetwornika DAC i streamera dCS Bartók APEX DAC w HiFi News

...Jest jasne, że ten najnowszy przybysz z dCS-a jest nie tylko wybitnym przetwornikiem cyfrowo-analogowym, ale także teraz znalazł się w tej elitarnej grupie najwyższej klasy odtwarzaczy sieciowych.

Zalety brzmieniowe oferowane przez wersję APEX Bartóka są łatwo mierzalne.

...Zysk w wydajności jest więcej niż współmierny do podwyżki.

Więcej
rossiniAPEX audiophilestyle
17 lut 2023 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego dCS Rossini APEX DAC w Audiophile Style

Rossini Apex dostarcza cios na poziomie Mike'a Tysona i delikatność motyla lądującego na obolałych odnóżach... Ten DAC w jakiś sposób jest w stanie dostarczyć najlepszą reprodukcję, jaką kiedykolwiek słyszałem - potężnego, bombastycznego crescendo wraz z jednoczesną reprodukcją maleńkiego trójkącika, którego słychać gdzieś daleko z tyłu na scenie symfonicznej. Wszystko to jest słyszalne i brzmi tak jakbym tam siedział.

Otrzymałem dźwięk, który był na tyle magiczny, że zaangażował mnie na całe 2 godziny i 38 minut występu Boston Symphony Shostakovich. I to nie raz, ale dwa razy, od początku do końca!

Porównywanie Rossini Apex do innych DAC-ów, czy poprzednich wersji Rossini jest jak porównywanie obrazu Van Gogha do fotografii tego samego obrazu. Na żywo prawdziwy obraz pokazuje technikę impasto Van Gogha, z użyciem grubej farby, która czasami tworzy płynne falowanie, a innym razem poszarpane krawędzie, które wznoszą się i opadają jak małe szczyty. Fotografia, lub słabszy DAC, nie tworzą prawdziwej sztuki.

Dzięki Rossini Apex mogłem usiąść w fotelu i odciąć się od świata, podczas gdy on dostarczył mi muzykę na srebrnej tacy.

Rossini Apex jest na innym poziomie. Koniec i kropka.

Więcej
Vivaldi APEX DAC
1 lut 2023 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego dCS Vivaldi APEX DAC w High Fidelity

A przy tym mówimy o dźwięku niebywale przestrzennymPanorama rozciąga się wszerz i w tył sceny jak w obrazie panoramicznym

Vivaldi Apex jest więc przejrzysty, klarowny, wyraźny, rozdzielczy, ale i jedwabisty. Ma też pięknie nasycone barwy. Materiał rozkodowany przez przetwornik do postaci 24 bity, 352,8 kHz zabrzmiał po prostu cudownie. Był miękki, był nasycony, był jeszcze bardziej przestrzenny.

(...) fantastycznie definiuje atak dźwięku. Pod tym względem to jedno z najlepszych urządzeń, jakie słyszałem, być może najlepsze.

Przetwornik Vivaldi APEX proponuje doskonale gładkie, płynne i zebrane w całość brzmienie. Jego przestrzenność, a właściwie stereoskopowa iluzja przestrzeni, jest absolutnie topowa.

Po prostu topowe źródło cyfrowe, jedno z najlepszych na świecie.

Więcej
vivaldi stereoph
1 lut 2023 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi Apex w Stereophile

Byłem oszołomiony uderzeniem tego dźwięku i niedowierzaniem, że doświadczam go we własnym pokoju muzycznym (a nie z najlepszego miejsca w sali koncertowej). Mogłem wypowiedzieć tylko jedno, elementarne słowo: Wow! Czy tak właśnie czuły się gromady oszołomionych nastolatków stojących przed wrzeszczącym Elvisem Presleyem? Czy tak czuły się młode kobiety na koncercie Liszta?

Długo pisałem o tym, jak ważne jest dla mnie powietrze i przestrzeń w reprodukcji muzyki. Rzadko kiedy doświadczałem tak przekonującego oddania tych atrybutów jak w wykonaniu Vivaldiego na tej płycie "Boris Kerner" na wiolonczelę i doniczki. W miarę jak barwy i dźwięki doniczek zmieniały swoją kolorystykę i intensywność, a obrazy zmieniały swoje położenie na scenie dźwiękowej, przed moimi oczami pojawiały się fantastyczne obrazy. To nie był przypadek przeniesienia się do miejsca koncertu. Emocje były tutaj, w moim pokoju odsłuchowym, gdzie bardziej niż kiedykolwiek chciałem zostać na długi, długi czas.

(...) każda nuta fortepianu brzmiała jak drogocenna perła.

Rzadko się zdarza, by w domowym pokoju odsłuchowym, na nowo doświadczyć pełnego oddziaływania wielkiej muzyki orkiestrowej słyszanej w sali koncertowej. Jednak DAC Vivaldi Apex, Vivaldi Upsampler Plus i Vivaldi Master Clock, razem wzięte, wielokrotnie to umożliwiły.

Więcej
okladka recenzja Vivaldi APEX DAC
13 sty 2023 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego dSC Vivaldi APEX DAC w The Absolute Sound

To nie jest dobry DAC. Jest doskonały!

Bogactwo detali odsłoniętych przez Vivaldi Apex DAC łączy się z mocnym uderzeniem, co w efekcie daje wręcz soniczną eksplozję. W brzmieniu słychać ukrytą moc, co pozwala na otrzymanie - w razie potrzeby - prawdziwych fajerwerków.

Mówiąc najprościej, Apex czyni słuchanie muzyki - klasyki, jazzu, rapu, rocka i wszystkich innych gatunków - bardziej przyjemnym. Ten ciężki komponent ma zadziwiający wpływ na odtwarzane pliki, który manifestuje się nie tylko wspomnianym wyżej nasyceniem dźwięku emocjami, ale również poprawą dynamiki, lepszym obrazowaniem, większą przejrzystością oraz solidnością basu

Tak jak szybko grający fortepian jest tu super wyraźny, tak i perkusja jest rysowana wybitnie precyzyjnie. Trzeba to usłyszeć, żeby uwierzyć.

Więcej
bartok stereonet
21 lis 2022 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego dCS Bartók 2.0 w Stereonet

To słabiutkie, popowe nagranie otwiera się ujawniając wielką głębię. Poprawia się przejrzystość całości, zwiększają rozmiary sceny. Rzeczy są ułożone w wyraźne warstwy. Syntezatory w tle przestają być zduszone, łatwo je teraz rozróżnić - choć leżą dalej w tle.  Chórki zaczynają brzmieć niezależnie od reszty. Wiodące wokale zyskują ciężar i wyraźną fakturę, z mniejszą ziarnistością. Zadziwiła mnie ilość powietrza wokół saksofonu a perkusja wreszcie brzmi  realistycznie.

Poczułem się bardziej zrelaksowany. Bardzo wyraźnie zyskał bas: nadal był bardzo mocny, ale teraz miał w sobie lepszy drive. Gitara towarzysząca stała się ważnym instrumentem: wyraźniej synkopowała w rytmie  głównych wokalistów, co dało wrażenie lepszej synchronizacji wszystkich nagranych muzyków. W sumie, utwór ten przestał brzmieć jak mechanicznie nagranie a zaczął być - tylko tyle i aż tyle - przyjemnym do słuchania przebojem z lat mojej młodości. 

Całe nagranie zdało się teraz płynąć bardziej gładko, wiodący głos stał się jednym z instrumentów perkusyjnych, podkreślenie frazowania dało piosence nową jakość. Co więcej, całe nagranie otrzymało wspaniałą fakturę, nie brzmiało już w żaden sposób syntetycznie.

Dynamika była również wielce przekonująca i mogłem wręcz dostrzec pot spływający po czole perkusisty Neila Pearta.

Więcej
dCS rossini apex dac rezencja v2
2 lis 2022 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego dCS Rossini Apex DAC w What Hi-Fi?

Werdykt What Hi-Fi?: *****

Przetwornik dCS Rossini Apex DAC to wyjątkowe urządzenie, które - pod względem jakości brzmienia i ceny - zawiesza poprzeczkę na bardzo wysokim poziomie

Siedzimy przed kolumnami ATC jak zamurowani, wstrząśnięci autentyzmem brzmienia. Każdy instrument jest pokazany z pełnią faktur i kolorów.

Szczególne wrażenie zrobiła na nas potęga dźwięku generowanego przez przetwornik Rossini. Brzmienie jest mocne i pełne. Komponenty cyfrowe niezbyt często potrafią to osiągnąć.

Trudno zaprzeczać, że Rossini Apex DAC jest drogim urządzeniem. W czasie dzisiejszej niestabilności finansowej łatwo skreślić jakiś produkt wyłącznie z powodu wysokiej ceny. Jednak trudno sobie wyobrazić, że jakiś przetwornik cyfrowo-analogowy na rynku okaże się lepszy niż Rossini Apex pod względem jakości brzmienia. Jeżeli jesteś takim szczęściarzem, że możesz rozważać jego zakup - szczerze Ci zazdrościmy.

Więcej
news test audiovideo dCSRossiniApex
30 cze 2022 / recenzja

Test dCS Rossini APEX Player w AudioVideo

Sposób, w jaki Rossini scalał dwie gitary i wokal w jeden dźwięk, a jednocześnie doskonale je separował (przestrzennie i nie tylko), dając przy okazji wyborne poczucie żywości i namacalności przekazu, był wyraźnym sygnałem, że mam do czynienia ze źródłem wybitnym, i to w skali absolutnej.(...)

Kolejne płyty dowodziły niebywałej przezroczystości Rossiniego, który fenomenalnie różnicował materiał, ale w żadnym wypadku nie czynił go trudnym w odbiorze, nawet w przypadku 30-letniego „Achtung Baby” grupy U2.(...)

W dźwięku Rossiniego zwyczajnie słychać, że to nie jest dźwięk „zrobiony” na taka czy inna modłę. Mamy tu wszystkiego pod dostatkiem, dźwięk absolutnie kompletny, i to od reszty systemu zależy, które aspekty wyeksponujemy bardziej, a które mniej. I tak, średnica — ale nie tylko ona — odznacza się wyjątkowo duża precyzja i mikrodynamika.(...)

Soprany są ultra czyste i odpowiednio chrupkie. Połączono tu precyzje oddania transjentów, słyszalną choćby z wierności oddania dźwięku werbla czy hi-hatów, z analogowym wykończeniem i wybrzmieniami. Czegoś takiego, w mojej opinii, nie da się uzyskać z kości ESS czy innych, „przykrytych" lampowym stopniem wyjściowym. Inny punkt wyjścia, inne możliwości.(...)

Jako USB DAC Rossini znów zaprezentował najwyższy światowy poziom w dziedzinie dynamiki, przejrzystości, czystości, ale też analogowości dźwięku. Jego swoboda, brak artefaktów, totalny brak „napięcia”, sztucznie podkreślanych krawędzi to cechy, które klasyfikują to źródło w światowej ekstralidze. Bezsprzecznie, jak DAC lub odtwarzacz CD, Rossini zasługuje na kategorię A+. Oferuje jeszcze nieco wyższy poziom detaliczności niż Bartok, ma też jeszcze bardziej zwarty, skupiony bas o rewelacyjnej definicji.(...)

160 tysięcy złotych za odtwarzacz plikowo-płytowy to ogromna kwota. Mimo to Rossini Player jest, moim zdaniem, wart tej sumy, oczywiście pod warunkiem, że jesteśmy finansowo przygotowani na takie wyzwanie.(...)

Rossini APEX w kilku aspektach prezentacji idzie nawet dalej, oferując dodatkowo zintegrowany napęd CD, co dla wielu użytkowników może stawiać przysłowiową kropkę nad i. Mniemam, że ten odtwarzacz/DAC z powodzeniem przetrwa dłuższą próbę czasu. Czy warto więc narzekać, że jest drogo? Taniej nie będzie, a ile w tej zabawie przyjemności! Z mojej strony „podwójna” rekomendacja. Dział R&D z dCS-a trzyma poziom, a fakt, że „stare" modele dostają nowe życie zasługuje na gromki aplauz.

Więcej
dCS Vivaldi Apex okladka hifinews
25 cze 2022 / recenzja

Test dCS Vivaldi APEX w HiFi News

Pochodziłem do tego testu spodziewając się więcej tego samego. Ale już po krótkim odsłuchu zdałem sobie sprawę, że słyszę techniczną doskonałość starego przetwornika Vivaldi ale z nowymi pokładami muzycznej przyjemności. Po prostu: Vivaldi APEX brzmi bardziej naturalnie, bardziej organicznie, bardziej … ludzko. 

Jak zwykle, użytkownik ma do wyboru kilka filtrów cyfrowych [więcej w sekcji z wynikami pomiarów], które umożliwiają wprowadzanie subtelnych zmian brzmienia. Zadziwia, że niezależnie od wybranego filtra, nowy przetwornik zapewnia bardziej wciągający dźwięk - dla wszystkich formatów cyfrowych plików i każdego gatunku muzyki. 

Tak, to brzmienie jest doskonalsze. Tym, którzy są zadowoleni ze swoich komponentów Vivaldi, technologia Ring DAC APEX da więcej tego, co lubią. Ale najważniejsze jest to, że obok poprawy wszelkich technicznych parametrów konwersji cyfrowo-analogowej, dCS tchnął prawdziwe życie w produkt uważany wcześnie za bardzo złożony pod względem technicznym. Dodatek czystej przyjemności słuchania zdaje się przewyższać wszystkie inne korzyści. 

Niezależnie od Waszego zdania na temat wcześniejszych wersji przetwornika dCS Ring DAC, jego nowa inkarnacja APEX pozwala odkryć nową jakość w słuchaniu muzyki. Nowy przetwornik Vivaldi to nie tylko przykład doskonałego komponentu high-indowego, ale i absolutna przyjemność słuchania. Nazwanie tego udoskonalenia APEX, czyli ’szczyt’, może się wydawać zbyt ambitne i nie zostawia inżynierom miejsca na kolejny krok. Ale faktycznie, Vivaldi APEX DAC to obecnie szczyt jakości brzmienia. 

Więcej
tone audio bartoknews
9 mar 2021 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartok w Tone Audio

"Ta maszyna zabija uzależnionych od winylu"
Urządzenie dCS Bartok nie jest reklamowane tym hasłem. Niestety, bo mogłoby być - przecież Bartok dokładnie tak działa.  

Czy możliwa jest cyfrowa muzyka pełna głębi, bogatych tonów, dynamiki, detali i - po prostu życia? Muzyka z cyfrowego źródła, której brzmienie osiąga poziom pięciocyfrowego gramofonu? Muzyka pełna wyrafinowania, przejrzystości, gładkości, z szerokim pasmem i wyjątkowo niskim szumem? Bez śladu ostrości, sterylności, jasności i braku duszy często kojarzonych z cyfrą? Uwierzcie, to możliwe! Przekonajcie swojego wewnętrznego sceptyka. Lub - po prostu - posłuchajcie Bartoka osobiście. 

Bartok jest klasą dla siebie.  Jeff Dorgay w swojej recenzji dla TONE AUDIO opisał już możliwości połączeń Bartoka, jego najważniejsze funkcje, jakość budowy i wszechstronność. Podkreślił również - trafnie - zasadność zakupu Bartoka jako inwestycji długoterminowej.  Również i w tej kwestii Bartok jest wyjątkowy. Można z nim zapomnieć o konieczności ciągłej wymiany sprzętu na nowy. 

DAC i streamer dCS Bartok nie jest tani. Pozwolę sobie na pewną radę: jeżeli aktualnie szukasz przetwornika cyfrowo-analogowego, nawet kosztującego dwa razy tyle, co Bartok - zatrzymaj się. Rozejrzyj się po rynku i posłuchaj Bartoka. Potem zaś cierpliwie oszczędzaj. Tom Petty ma rację: czekanie jest najtrudniejsze, ale potem dostajesz nagrodę. Jeżeli zaś chodzi o konieczność unowocześnienia systemu, której potrzeba pojawia się tuż po zakupie kolejnego komponentu? To już przeszłość, zapomnij o tym.  

Więcej
dcsbartokhpdac kopia
23 paź 2019 / recenzja

Test dCS Bartók Hedphone DAC w audiophilestyle.com

Przetwornik Bartók firmy dCS jest jednym z najwspanialszych urządzeń audio, jakie kiedykolwiek miałem w moim systemie. Sam w sobie, jako przetwornik cyfrowo-analogowy, charakteryzuje się niebywale wysoką jakością dźwięku. Jako przetwornik cyfrowo-analogowy/wzmacniacz słuchawkowy, idzie łeb w łeb z moim referencyjnym połączeniem urządzeń Chord Hugo M Scaler + Hugo TT 2. Ale to jeszcze nie wszystko. Posiada wbudowany procesor streamera sieciowego, który zapewnia nam zestaw najbardziej wszechstronnych funkcji i najlepszą jakość dźwięku, jaką do tej pory udało mi się uzyskać z przetwornika cyfrowo-analogowego wyposażonego w moduł streamera sieciowego. Biorąc to wszystko pod uwagę, dla niektórych audiofili przetwornik Bartók firmy dCS to prawdziwa okazja.

Więcej
download
22 paź 2019 / recenzja

Test zegara wzorcowego dCS Rossini Clock w AudioStream

Regardless of what genre I was feeding the DAC/clock pairing, the presentation only became more refined, a sonic photo more fully developed if you will; sharper, finer details revealed with an increase in authenticity to texture, timbral and tonal saturation and shading, more grip to the leading edges of notes… heightened engagement from a piece of equipment which already had its claws into me from an emotional-entanglement standpoint.

Więcej
00 COV HiFi 177.jpg.200x275 q85
17 paź 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartok w Hi-Fi+

"Zdolność przetwornika Bartòk DAC do oddania najdrobniejszych niuansów muzycznych oraz nadawania dźwiękowi niezwykle dynamicznego charakteru sprawia, że odbiór staje się niesamowicie ekspresywny, intymny i to, co jest chyba z tego wszystkiego najlepsze - zaskakujący."

Więcej
Zrzut ekranu 2019 10 31 o 14.49.10
10 wrz 2019 / recenzja

Test przetwornika i transportu CD/SACD dCS Rossini w Hi-Fi News

Jeżeli chcesz słuchać swojej kolekcji płyt CD, odkryć brzmienie płyt SACD i połączyć świat fizycznych nośników z erą plików – ten wyjątkowy duet dCS jest doskonałym rozwiązaniem. Pokazuje on najlepsze brzmienie z każdego źródła. Poza tym, możliwość instalacji nowego oprogramowania pozwoli mu trzymać poziom przez długie lata. To najwyższa półka. Inwestycja zwróci się po wielokroć. Andrew Everard i Paul Miller

Więcej
images3 ScaleWidthWzE1MV0
17 sie 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartok w hifiphilosophy.com

W domu trzeba by się w to wsłuchać, po swojemu dokładnie przewąchać. Ale to nie jest specjalnie ważne, bo kiedy słuchasz Bartoka (a w końcu chodzi nie o badanie, a o muzykę i własny świat doznań), zapominasz o całej reszcie, lądujesz w prywatnym raju. Z pewnością przełamuje ten Bartok barierę takiego rajskiego brzmienia, barierę pełnej halucynacji.

Więcej
okladka 05 2019av
24 lip 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartók w Audio Video

Bartoka postrzegam jako wielkie i zarazem niespodziewane odkrycie w grupie drogich DAC-ów. Jedno z tych, które zdarza się raz na ładnych kilka lat. To fenomenalne źródło cyfrowe (...) Filip Kulpa

Więcej
SzymonFaber
5 lip 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartok na szymonfaber.pl

BARTOK to czysto hi-endowe źródło, które moim zdaniem podbije serca wielu audiofili. 3 urządzenia w jednym, referencyjny poziom grania i brak dodatkowego okablowania powoduje, że na jego cenę spojrzymy bardzo przychylnym okiem. Ze swojej strony polecam. Zanim się pojawił byłem sceptykiem (...). Teraz wiem, że producent wyciągnął wnioski i zbudował świetną maszynę do zapewnienia dużej radości jej posiadaczom.

Więcej
hi finews4
2 lip 2019 / recenzja

Test przetornika dCS Bartok w Hi-Fi News

Given its price relative to its more expensive dCS brothers, the new Bartók delivers superb sound quality for the money. The latest generation of dCS's Ring DAC continues to deliver an enormously detailed yet immersive sound that's high on both emotion and entertainment. Factor in this new DAC's great functionality, versatility, build quality and finish – and it's hard not to be mightily impressed. David Price, Paul Miller

Więcej
SoundRebels JPG 1
13 cze 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Vivaldi DAC 2.0 w SoundRebels

A najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie było dla niego tematów tabu, gdyż w podobnym odbiorze wypadała muzyka rockowa i elektronika. Jak to możliwe? Słowo klucz to „rozdzielczość” współpracujących ze sobą poszczególnych komponentów audio. Naturalnie w sukurs rozdzielczości szedł sposób prezentacji niskich rejestrów i witalność przekazu, jakie oferuje Vivaldi DAC 2.0 marki dCS. Ale jak wspomniałem, taki wynik jest pokłosiem umiejętnego dobrania poszczególnych klocków, co w moim odczuciu udało się znakomicie.

Więcej
cover hifi+4
3 cze 2019 / recenzja

Test odtwarzacza strumieniowego i przetwornika dCS Bartòk w Hi-Fi+

dCS has always been acknowledged for its high-resolution systems, but these days it has managed to merge that with a distinctly musical and indeed colourful feel. Digitally streamed music through the Bartòk feels entirely joinedup and full of rhythmic transient movement and life. Both the flow, tempo, and lack of digital emphasis are really satisfying, especially if you are someone who likes to immerse themselves in the whole atmosphere and performance. Chris Thomas

Więcej
cover stereophile2
23 kwi 2019 / recenzja

Test transportu dCS Rossini Transport SACD/CD w Stereophile

I loved how, in combination with the Rossini DAC, it made both SACDs and CDs sound. But once these words have been laid out on the pages of this issue, I'll have to return it to dCS. It breaks my heart. John Atkinson

Więcej
images3
9 lis 2018 / recenzja

Test przetwornika dCS Rossini DAC w hifiphilosophy.com

Ogólnie zatem jazda i żadnych powodów do narzekań, bo także moc i wypełnienie, a jednocześnie owa niespotykana wyraźność i nadzwyczajne tempo. Piotr Ryka

Więcej
Computer Audiophile3
6 cze 2018 / recenzja

Test dCS Network Bridge w Computer Audiophile

The dCS Network Bridge is a terrific product for both its raison d'etre and the bottom line of superb sound quality. Rather than obsoleting several generations of high performing legacy dCS DACs, the company created a product that bridged the gap between old and new. Thus, the Network Bridge. In addition to dCS owners, enthusiasts with countless numbers of legacy DACs from different manufacturers will also benefit from the Bridge. The Network Bridge breathes new life into new products as well. Chris Connaker,

Więcej
whathifi 042018
24 kwi 2018 / recenzja

Test przetwornika dCS Rossini DAC z zegarem Rossini Master Clock w What Hi-Fi?

While the Rossini’s price puts it well beyond the means of most, we haven’t heard a cheaper alternative that betters its performance, or one that betters the extensive feature count. If you have the budget, you can buy this with confidence.

Więcej
111217 171200 600
30 lis 2017 / recenzja

Test odtwarzacza strumieniowego dCS Network Bridge w Stereophile

The answer is incontrovertible. The dCS Network Bridge and app comprise an invaluable—I'd say indispensable—asset for owners of a Vivaldi and or older dCS DAC. And even with DACs from companies other than dCS, the Network Bridge delivered sound that was demonstrably superior to conventional computer-audio playback via USB. Jason Victor Serinus

Więcej
cover PTA5
5 lis 2017 / recenzja

Test streamera dCS Network Bridge w parttimeaudiophile.com

In the end, I bought the dCS Network Bridge review sample, and went all in by replacing my dCS Debussy DAC with a dCS Vivaldi DAC. A few of my favourite LPs are now getting dusty. The future looks bright for digital, and I look forward to the dCS Network Bridge aging well. A stream of new surprises from dCS will keep it fresh, and make me proud to own it. Mohammed Samji

Więcej
06 2017
16 cze 2017 / recenzja

Test dCS Network Bridge w highfidelity.pl

dCS wszystko to, co robi, robi dobrze, a niektóre rzeczy wyjątkowo dobrze, przez co może być realnie high-endowym źródłem dźwięku w dobrze zestawionym systemie audio. Muszę przyznać, że nawet na mnie, negacjoniście z jaskiniowym przywiązaniem do formatów fizycznych z CD na czele, Network Bridge zrobił wrażenie. Wojciech Pacuła

Więcej
TAS 273 2017 05Cover.png.200x275 q85
24 maj 2017 / recenzja

Test zintegrowanego odtwarzacza cvyfrowego dCS Vivaldi One w The Absolute Sound

If you’re looking for something to make your digital music sound ‘nice’ or ‘impressive’, then the Vivaldi One is not for you. Rather it shines a penetrating light on the recording, taking you up close and personal. It’s a majestic performer that enraptures the listener, whatever one chooses to play. It looks visually striking too – all the more so with those new finishes – but it is the sound that you will never forget. David Steven

Więcej
AudioBeat9
20 sty 2017 / recenzja

Test cyfrowego zestawu dCS Vivaldi 2.0 w The Audio Beat

When you write audio reviews, it's never easy to remove great equipment from your system, but the feeling is diminished by the realization that a product of equal excellence will eventually replace it. I don't have that feeling with the Vivaldi 2.0. It's not just the best digital source I’ve heard; it’s in league with the two or three best audio products I’ve ever reviewed Marc Mickelson

Więcej
tone audio62017
6 cze 2016 / recenzja

Test dCS Vivaldi Digital Playback System w Tone Audio

If you can afford a dCS Vivaldi, take it for a test drive; you won’t regret it. The most exciting part of adding this player to my reference system is that it remains enthralling after a year of intense listening and it definitely reveals substantially more music than the excellent dCS Paganini that it replaced. This is definitely a long-term love affair, not a fling. Jeff Dorgay

Więcej
okl I Hifi 06 16
5 cze 2016 / recenzja

Test przetwornika i odtwarzacza CD dCS Rossini w Hi-Fi i Muzyka

dCS Rossini to współczesne źródło cyfrowe wolne od wad i kompromisów. Zmienia sposób odczuwania muzyki odtwarzanej w domu. To dotyk technologicznego geniuszu. Paweł Gołębiewski

Więcej
01 2016
15 sty 2016 / recenzja

Test odtwarzacza i przetwornika dCS Rossini Player w highfidelity.pl

Powiem tak: słuchając go miałem te same odczucia, co podczas słuchania wybitnego gramofonu. Jest tu bowiem wszystko to, dzięki czemu „wchodzimy” w muzykę, wsłuchując się w nią uważnie, czekając na to, co się wydarzy za chwilę, ciekawi, jak zagra nowa płyta. Bez obaw, że będzie „za jasno”, „krzykliwie”, że „zabraknie szczegółów”. Wojciech Pacuła

Więcej
HiFi+ 130
3 lis 2015 / recenzja

Test przetwornika dCS Rossini w Hi-Fi+

dCS Rossini ustanawia obecnie wysoki standard dla cyfrowego audio dowolnego rodzaju. Możecie znaleźć ‘inny’ sprzęt, ale na pewno nie znajdziecie ‘lepszego’, który będzie w stanie zbliżyć się do poziomu, jaki oferuje Rossini. dCS Rossini to odtwarzacz o rozbudowanych i wszechstronnych możliwościach i zdecydowanie polecam go wszystkim szczęśliwcom, których stać na wyniesienie cyfrowego audio na nowy poziom działania. Alan Sircom

Więcej
dcs kts v2
15 sty 2014 / recenzja

Test systemu dCS VIVALDI w Krakowskim Towarzystwie Sonicznym

System (dCS-Vivaldi), z jakim do Krakowa przyjechali Raveen oraz Jarek Orszański, polski dystrybutor tej firmy, jest szczytowym jej osiągnięciem. Zaprezentowany po raz pierwszy w zeszłym roku na wystawie w Hong Kongu miał się sprzedawać w ilości dwóch, może trzech kompletów na miesiąc, co przy jego cenie (w USA to 108 000 USD) było bardzo optymistycznym założeniem. Po pierwszym dniu imprezy miejscowy przedstawiciel zamówił 30 kompletów, czym niemal sparaliżował pracę angielskiej firmy. Wojciech Pacuła

Więcej
Stereophile 01 2015
11 sty 2014 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi w Stereophile

Komponenty dCS Vivaldi dostarczyły teksturalnie elastyczny, delikatny, muzycznie angażujący dźwięk, wypełniony kolorytem i życiem. Ich zdolności do budowania sceny muzycznej i tworzenia obrazów zdecydowanie przekroczyły moje oczekiwania względem sprzętu cyfrowego. Dla niektórych złożoność zestawu Vivaldi może być zniechęcająca – ale jeśli będziecie w stanie zainwestować trochę czasu, możecie w wygodnym stopniu opanować jego obsługę. W zależności od potrzeb, będziecie mogli poprzestać na zakupie samego przetwornika DAC, albo zestawu DAC + Zegar Wzorcowy, jaki bezpośrednio napędzając moje wzmacniacze, zapewnił cyfrowy dźwięk wysokiej rozdzielczości do którego łatwo było się przyzwyczaić. Vivaldi jest najlepszym „analogowo” brzmiącym cyfrowym systemem, jaki kiedykolwiek słyszałem.

Więcej
12 2013
4 gru 2013 / recenzja

Test dCS Vivaldi Upsampler / Master Clock w Hi-Fi+

Wszystko, co dwuelementowy zestaw Vivaldi realizował tak dobrze, jest jeszcze pogłębione dzięki zastosowaniu zegara. Słabe strony nie istnieją. Takie zestawienie ukazuje muzyczne wątki i harmoniczne możliwości, poprzez usunięcie wielu charakterystycznych podkolorowań dźwięku CD i pozwala po prostu zrelaksować się przy muzyce. [...] Ktokolwiek powiedział „Nie wiesz co naprawdę masz, dopóki tego nie stracisz”, mógł mieć na myśli system Vivaldi. Poprawa, jaką wnosi Upsampler, wydaje się zupełnie odwrotna, niż nasze oczekiwania. Począwszy od najniższych rejestrów basu i ekspozycji jego tonu, wysokości i charakteru, a skończywszy na najbardziej ulotnej sugestii wysokich tonów, która niechybnie umknęłaby naszemu słuchowi, Upsampler spaja całość niczym intrygująca polewa cukrowa na i tak już przepysznym ciastku. Chris Thomas

Więcej
Hi Fi Plus 112013
5 lis 2013 / recenzja

Test dCS Vivialdi CD/SACD Transport / Vivladi DAC w Hi-Fi+

Nic, co wcześniej słyszałem nie jest nawet w stanie się do niego zbliżyć. Jeśli myślicie, że CD jako format odchodzi w zapomnienie, po prostu jeszcze nie słyszeliście Vivaldi’ego. Chris Thomas

Więcej
TAS05 06 2014
5 cze 2013 / recenzja

Test systemu cyfrowego dCS Vivaldi w The Absolute Sound

Nie ma dziś lepiej brzmiącego, bardziej zaawansowanego technicznie i lepiej przygotowanego na przyszłość źródła cyfrowego od systemu Vivaldi. Po prostu nie ma nic podobnego. To naprawdę – z dużym marginesem – najdoskonalsze źródło cyfrowe na świecie. Robert Harley,

Więcej
Audiotechnique 102012
15 paź 2012 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi w Audiotechnique

The improvements of the gears before were by steps; it was no easy to go one step forward, and I admire that. But the improvement of Vivaldi over Scarlatti is by a whole floor, and that is a real breakthrough! I believe no aother system can challenge it in the near future. Audiotechnique

Więcej
DCS RING DAC
11 cze 2022 / recenzja

dCS APEX Ring DAC

Firma dCS postanowiła przygotować cykl artykułów poświęconych podstawowym kwestiom cyfrowego audio [konwertery, filtry, zegary, etc.]. Ich celem ma być pomoc w lepszym rozumieniu działania cyfrowych komponentów systemu, co pozwoli podejmować bardziej świadome decyzje podczas zakupów i konfiguracji sprzętu. Artykuły te muszą oczywiście koncentrować się na rozwiązaniach opracowanych przez dCS, ale ich celem jest omówienie samych technologii a nie konkretnych produktów czy marek.

Pierwszym tematem do omówienia jest Ring DAC.  To jedna z kluczowych technologii firmy dCS, unikalna dla jej produktów.  Przy okazji zostaną też przedstawione podstawy konwersji cyfrowo-analogowej i inne typy przetworników obecna na rynku.

Więcej
dCS clocking 5 v2
11 cze 2022 / recenzja

Podstawy taktowania zegarowego

Po serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.

Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.

Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.

Więcej
okladka
1 gru 2019 / recenzja

Audio-Video z wizytą w dCS

"Przyjemnie jest widzieć tę znakomitą firmę w naprawdę dobrej kondycji, jako wciąż stricte high-endowego specjalistę od urządzeń wciąż jednej tylko kategorii sprzętowej. W dzisiejszych czasach jest to prawdziwy ewenement."

Więcej

AudioLand Studio

99-300 Kutno
ul. Warszawskie Przedmieście 34
Tel. 606 747 615

demo w salonie: Bartók DAC.

AUDIO STYL

40-203 Katowice
ul. aleja Roździeńskiego 91
Tel. 32 258 95 76

demo w salonie: Bartók DAC.

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 600 320 032

demo w salonie: Bartók DAC.

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

demo w salonie: Bartók DAC.

PLANETA DŹWIĘKU

02-023 Warszawa
ul. Tarczyńska 22
Tel. 664 388 015

demo w salonie: Bartók DAC.

Studio999Audio

33-332 Kraków
ul. Bronowicka 4A
Tel. 690 017 704

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750