Horch House magia dźwięku z taśmy

  • O firmie
  • Cennik
  • Gdzie kupić
HorchHouse pict

Jako miłośnicy muzyki jesteśmy rozpieszczani wyborem. Nasze ulubione utwory są teraz dostępne w szerszej gamie formatów niż kiedykolwiek wcześniej. Ale bez względu na to, czy jesteś kolekcjonerem winyli, czy jednym z rosnącej liczby audiofilów, którzy teraz na nowo odkrywają radość z taśm szpulowych, jedno jest jednoznaczne: nic nigdy nie może brzmieć – ani czuć – tak jak oryginalna taśma-matka. A jeśli chodzi o mastery, analog zawsze przebije cyfrę.

Posłuchaj oryginalnej analogowej taśmy-matki, a usłyszysz dokładnie to, co inżynier dźwięku słyszał tego dnia w studiu lub na scenie z zespołem. Bez remiksowania, bez zakłóceń, bez kompresji. Tylko Ty i artysta, właśnie tam, w tej chwili – uchwyceni w swojej pierwotnej esencji.

Jak więc zdobyć oryginalną taśmę-matkę? Cóż, może to być możliwe, jeśli jesteś właścicielem wytwórni płytowej, jesteś miliarderem lub masz wujka, który był menadżerem Oscara Petersona lub najlepszym przyjacielem Leonarda Bernsteina. Reszcie z nas może pomóc Horch House.

Horch House został stworzony wyłącznie w celu przybliżenia magii analogowych taśm-matek audiofilom i melomanom na całym świecie. Zaangażowane zostały długie negocjacje z wydawcami muzycznymi, po których nastąpiły żmudne badania nad absolutnie optymalnym sprzętem i procesami kopiowania, aby uchwycić tę magię i dostarczyć ją za pomocą bezpośrednich, wiernych, w pełni licencjonowanych i zatwierdzonych kopii.

W rezultacie z przyjemnością przedstawiamy oryginalne taśmy-matki na taśmach szpulowych.


Przejęcie magii z taśmy matki

Jak dokładnie Horch House kopiuje oryginalną analogową taśmę-matkę na wierne kopie na taśmie szpulowej?

Używają procesu, który został skrupulatnie zbadany i opracowany przez swój zespół ekspertów inżynierów dźwięku, przy udziale niektórych czołowych specjalistów na świecie.

Pierwszym krokiem jest dokładna ocena jakości dźwięku oryginalnej taśmy-matki, którą eksperci przeprowadzają niezwykle szczegółowo. Niefortunnym faktem jest to, że taśmy z czasem starzeją się, a większość analogowych masterów ma teraz od 30 do 80 lat. Dlatego integralną część procesu kopiowania, jest przywrócenie jakości dźwięku do pierwotnego poziomu. Ważne aby można było usłyszeć dokładnie to, co słyszeli pierwsi realizatorzy dźwięku (a właściwie sami muzycy) w dniu, w którym powstało oryginalne nagranie. Stoi to w jaskrawym kontraście do wszelkiego rodzaju „remasteringu”, którego zdecydowanie Horch House nie wykonuje! Nie należy w żaden sposób „ulepszać” nagrania, ale raczej przywrócić mu jak najwierniejsze pierwotne piękno.

W Horch House nazywają to procesem „miękkiego odnawiania”.

Miękkie odnawianie: nowe życie dla ukochanych mistrzów

Inżynier dźwięku do c-masteringu, Christoph Stickel, ma niezwykłą wiedzę na temat złożonych problemów leżących u podstaw jakości dźwięku analogowej taśmy-matki, co umożliwia mu ocenę, zrozumienie i przywrócenie oryginalnej jakości taśmy oraz uzyskanie prawidłowego balansu tonalnego w zależności od tego, czy została nagrana 30, 40 lub 50 lat temu.

Christoph Stickel zazwyczaj zaczyna od wykonania analogowych i cyfrowych kopii testowych oryginalnego wzorca, aby mógł poświęcić tyle godzin, ile potrzeba na ocenę i udoskonalenie jakości dźwięku oraz udoskonalenie swojej strategii odnawiania bez „przepracowywania” cennej oryginalnej studyjnej taśmy-matki.

W procesie tym nie stosuje się mikserów, procesorów dźwięku, limiterów ani kompresorów. Jest to podejście całkowicie analogowe, wykorzystujące wyłącznie narzędzia analogowe. Precyzyjne regulacje są dokonywane ze słuchu i ręcznie w naszych maszynach do odtwarzania i nagrywania Studer, dostrajając, testując i poprawiając parametry, które stworzyły oryginalne nagranie. Po znalezieniu optymalnych ustawień wykonywane są dodatkowe zapisy testowe i pomiary, po których następuje dalszy proces udoskonalania. Dopiero po osiągnięciu absolutnie optymalnego rezultatu nasze „miękkie odnowione” kopie taśm-matek będą wykonane z cennego oryginału.

Jakość dźwięku jest zatem dostrajana bez wprowadzania dodatkowych etapów na ścieżce sygnału, dzięki czemu praktycznie nic nie zostaje utracone, podczas gdy oryginalne piękno i charakter oryginalnego nagrania są w pełni odzyskiwane.

Analogowe kopie taśm-matek reel-to-reel

Oryginalna analogowa taśma-matka jest kopiowana w czasie rzeczywistym ze Studera A807 lub A80R (w zależności od oryginalnego formatu taśmy) do małego banku zaledwie ośmiu precyzyjnie dostrojonych, najwyższej klasy rejestratorów Studer A80R.

Taśmy szpulowe to klasyczna SM-468, jedyna taśma, która dowiodła swojej wartości i przetrwała próbę czasu przez kilkadziesiąt lat. Jakość nagrywania jest stale monitorowana za pomocą mierników poziomu dźwięku, aby zapewnić najlepszy stosunek sygnału do szumu.

Tak wysokiej jakości analogowy sprzęt rejestrujący wymaga znacznej wiedzy fachowej do obsługi i utrzymania na optymalnym poziomie.

Aby mieć pewność, że każda kopiowana taśma spełnia identycznie wysokie standardy, wszystkie  maszyny Studer będące na wyposażeniu Horch House są codziennie sprawdzane przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu pomiarowego, tak aby pozostawały w doskonałym stanie przez cały czas bez wyjątków. Używany sprzęt pomiarowy jest również regularnie testowany i rekalibrowany.

Ten poziom dbałości o jakość pozwala nam zagwarantować niezmiennie wysoki poziom jakości wszystkich produktów Horch House.

 

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750