W chwili obecnej, gdy renesans analogu nie wykazuje oznak spowolnienia, PH6 otwiera drzwi do prawdziwie high-endowego odtwarzania muzyki z nośników analogowych w cenie, która jest w zasięgu wielu melomanów.
PH6 jest urządzeniem hybrydowym, wyposażonym w układ wejściowy oparty o niskoszumne tranzystory JFET o wysokim wzmocnieniu, stałą stabilizację prądu oraz brak globalnego sprzężenia zwrotnego. W przeciwieństwie do poprzednika PH5, PH6 wyposażono w dwie wysoko-prądowe, podwójne triody 6H30, w stopniu wzmocnienia i wyjściowym. Zamiast dokonywać wymiany lamp co ok. 2000 godzin, użytkownik PH6 może liczyć na co najmniej 4000 godzin pracy urządzenia na jednym komplecie lamp. Pasmo przenoszenia wynosi od <0.5 Hz do 400 kHz. Całkowite wzmocnienie wzrosło (o 0.5 dB) do 58 dB, odpowiedź stopnia korekcji krzywej RIAA jest nieco lepsza, a całkowity poziom szumów jest jeszcze niższy. Nowy jest również transformator zasilający typu R-Core i jest on produkowany na terenie Stanów Zjednoczonych.
Zewnętrznie, PH6 charakteryzuje się tymi samymi zmianami kosmetycznymi, co inne ostatnie produkty ARC, wyposażony jest standardowo w srebrne uchwyty frontowe i małe aluminiowe przyciski pod wyświetlaczem. Pozostała cześć obudowy oraz płyta górna wykonane są w kolorze czarnym. Czarny panel czołowy, czarne pokrętła oraz uchwyty są również dostępne. Układ funkcji sterujących i funkcjonalność PH6 jest identyczna, jak u poprzednika. Na ściance przedniej umieszczono przyciski Power (Zasilanie), Mute (Wyciszenie), Mono, oraz Loading (Obciążenie). Wybór obciążenia wkładki dostępny jest w zakresie 47K, 1000, 500, 200 i 100 omów. Wszystkie funkcje zdublowano na pilocie zdalnego sterowania. Panel tylny zawiera w sobie parę wejść i wyjść sygnałowych typu single-ended (RCA), zacisk uziemienia oraz gniazdo zasilające IEC 15A.
Pod względem brzmieniowym, PH6 znajduje się w dużo wyższej lidze w stosunku do swojego poprzednika PH5. Jego udoskonalenia w warstwie dźwiękowej są natychmiast zauważalne – wyższy poziom rozdzielczości, poprawiony zakres dynamiki w skali mikro jak i makro oraz precyzyjniejszy poziom ogniskowania dźwięku w obrębie szerszej sceny dźwiękowej, przekładają się po prostu na większą ilość powietrza. Prawdziwą niespodzianką jest czystość i większa swoboda brzmienia PH6, pozwalająca dosłownie zanurzyć się w muzyce; to właśnie czyni brzmienie analogu tak magicznym. Gdy tylko usłyszycie osobiście PH6, zrozumiecie na czym to polega.
Tak jak wszystkie pozostałe wyroby Audio Research, PH6 produkowany jest ręcznie w fabryce w Plymouth w Minnesocie. Wszelkie połączenia elektryczne są lutowane ręcznie, a nie zaciskane lub lutowane na fali. Wszystkie metalowe elementy składowe, płytki drukowane i transformatory są wykonywane w Stanach Zjednoczonych i pozyskiwane od lokalnych poddostawców. Audio Research jest bardzo dumny z jakości wykonania swoich wyrobów i ma nadzieję, że tak samo będzie w przypadku użytkowników ich sprzętu.