dCS

Vivaldi CD/SACD TransportTransport płyt CD/SACD wyposażony w upsampling

2018 TAS Editors PNG
TAS editors choice 2017
Stereophile Recommended 17
HiFi Awards 142 2106 noshadow
TAS EDS CHOICE 2016
Best Sound AVS20162 v2
TAS EDS CHOICE 2015
The absolute sound
Stereophile finalist 2014 v2
TAS POY 2013 LOGO FINAL
TAS Editors Choice 2020 logo v2
stereophile rc2020
2021 TAS edchoice400
2021fallrc stereophile
2022 TAS ED CHOICE
2022 Stereophile RC
2022 stereophile rc v2
577dCS Vivaldi Transport Front
  • Dane techniczne
  • Materiały Video
  • Recenzje
  • Artykuły techniczne
  • Do pobrania
  • Gdzie kupić
Dane techniczne
Typ urządzenia Transport płyt CD/SACD wyposażony w upsampling.
Mechanizm Napęd dwugłowicowy (TEAC VRDS NEO™ VMK3)
Wyjścia cyfrowe 1x interfejs Dual AES na 2x 3-pinowych męskich złaczach XLR, wysyła kodowany w standardzie dCS strumień danych DSD, bez wględu na to czy odtwarzana jest płyta CD czy SACD. Menu pozwala na zmianę formatu na DXD (24/352.8) podczas odtwarzania płyt CD.
1x AES/EBU na 3-pinowym męskim złączu XLR , wyjście danych formatu CD (16 bitów przy 44.1kS/s), bez wględu na to czy odtwarzana jest płyta CD czy SACD.
2x SPDIF na złączach 1x RCA Phono i 1x BNC. Każde wyjście transmituje dane CD, bez wględu na to czy odtwarzana jest płyta CD czy SACD.
1x optyczne SPDIF na złączu Toslink, transmituje dane CD, bez wględu na to czy odtwarzana jest płyta CD czy SACD.
1x interfejs SDIF-2 na złączach 2x BNC, transmituje dane CD, bez wględu na to czy odtwarzana jest płyta CD czy SACD.
Zegar Wyjście Word Clock na złączu 1x BNC. Przy transporcie ustawionym w trybie Master, kompatybilny z sygnałem TTL 44.1kHz
Sygnał Word Clock pochodzący z wewnętrznego oscyltora kwarcowego podawany jest na to wyjście. Dokładność kalibracji w chwili wysyłki wynosi +/-10ppm, nie kompensowany temperaturowo.
Wejście Word Clock na złączu 1x BNC, akceptuje standardowy wygnał Word Clock przy 44.1, 88.2 lub 176.4kHz.
Zgodne z poziomami sygnału TTL.
Aktualizacja oprogramowania Aktualizacje wgrywane bezpośrednio z płyt CD-R.
Sterowanie dCS Premium Remote na wyposażeniu z przetwornikiem Vivaldi DAC.
RS232 (sterowany przez urządzenia firm trzecich).
Nadajnik zdalnego sterowania dCS Nevo Q50, dostępny do urządzeń serii Vivaldi za dodatkową opłatą.
Zasilacz Ustawiony fabrycznie na 100, 115, 220 or 230V AC, 49-62Hz.
Pobór mocy 28 W typowo /40 W maximum.
Wymiary 444mm/17.5” x 435mm/17.2” x 196mm/7.8”.
Dodatkowy odstęp z tyłu potrzebny do podłączenia przewodów.
Kolor Srebrny / Czarny

 

 

vivaldi stereoph
1 2 2023 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi Apex w Stereophile

Byłem oszołomiony uderzeniem tego dźwięku i niedowierzaniem, że doświadczam go we własnym pokoju muzycznym (a nie z najlepszego miejsca w sali koncertowej). Mogłem wypowiedzieć tylko jedno, elementarne słowo: Wow! Czy tak właśnie czuły się gromady oszołomionych nastolatków stojących przed wrzeszczącym Elvisem Presleyem? Czy tak czuły się młode kobiety na koncercie Liszta?

Długo pisałem o tym, jak ważne jest dla mnie powietrze i przestrzeń w reprodukcji muzyki. Rzadko kiedy doświadczałem tak przekonującego oddania tych atrybutów jak w wykonaniu Vivaldiego na tej płycie "Boris Kerner" na wiolonczelę i doniczki. W miarę jak barwy i dźwięki doniczek zmieniały swoją kolorystykę i intensywność, a obrazy zmieniały swoje położenie na scenie dźwiękowej, przed moimi oczami pojawiały się fantastyczne obrazy. To nie był przypadek przeniesienia się do miejsca koncertu. Emocje były tutaj, w moim pokoju odsłuchowym, gdzie bardziej niż kiedykolwiek chciałem zostać na długi, długi czas.

(...) każda nuta fortepianu brzmiała jak drogocenna perła.

Rzadko się zdarza, by w domowym pokoju odsłuchowym, na nowo doświadczyć pełnego oddziaływania wielkiej muzyki orkiestrowej słyszanej w sali koncertowej. Jednak DAC Vivaldi Apex, Vivaldi Upsampler Plus i Vivaldi Master Clock, razem wzięte, wielokrotnie to umożliwiły.

Więcej
tone audio62017
6 6 2016 / recenzja

Test dCS Vivaldi Digital Playback System w Tone Audio

If you can afford a dCS Vivaldi, take it for a test drive; you won’t regret it. The most exciting part of adding this player to my reference system is that it remains enthralling after a year of intense listening and it definitely reveals substantially more music than the excellent dCS Paganini that it replaced. This is definitely a long-term love affair, not a fling. Jeff Dorgay

Więcej
dcs kts v2
15 1 2014 / recenzja

Test systemu dCS VIVALDI w Krakowskim Towarzystwie Sonicznym

System (dCS-Vivaldi), z jakim do Krakowa przyjechali Raveen oraz Jarek Orszański, polski dystrybutor tej firmy, jest szczytowym jej osiągnięciem. Zaprezentowany po raz pierwszy w zeszłym roku na wystawie w Hong Kongu miał się sprzedawać w ilości dwóch, może trzech kompletów na miesiąc, co przy jego cenie (w USA to 108 000 USD) było bardzo optymistycznym założeniem. Po pierwszym dniu imprezy miejscowy przedstawiciel zamówił 30 kompletów, czym niemal sparaliżował pracę angielskiej firmy. Wojciech Pacuła

Więcej
Stereophile 01 2015
11 1 2014 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi w Stereophile

Komponenty dCS Vivaldi dostarczyły teksturalnie elastyczny, delikatny, muzycznie angażujący dźwięk, wypełniony kolorytem i życiem. Ich zdolności do budowania sceny muzycznej i tworzenia obrazów zdecydowanie przekroczyły moje oczekiwania względem sprzętu cyfrowego. Dla niektórych złożoność zestawu Vivaldi może być zniechęcająca – ale jeśli będziecie w stanie zainwestować trochę czasu, możecie w wygodnym stopniu opanować jego obsługę. W zależności od potrzeb, będziecie mogli poprzestać na zakupie samego przetwornika DAC, albo zestawu DAC + Zegar Wzorcowy, jaki bezpośrednio napędzając moje wzmacniacze, zapewnił cyfrowy dźwięk wysokiej rozdzielczości do którego łatwo było się przyzwyczaić. Vivaldi jest najlepszym „analogowo” brzmiącym cyfrowym systemem, jaki kiedykolwiek słyszałem.

Więcej
Hi Fi Plus 112013
5 11 2013 / recenzja

Test dCS Vivialdi CD/SACD Transport / Vivladi DAC w Hi-Fi+

Nic, co wcześniej słyszałem nie jest nawet w stanie się do niego zbliżyć. Jeśli myślicie, że CD jako format odchodzi w zapomnienie, po prostu jeszcze nie słyszeliście Vivaldi’ego. Chris Thomas

Więcej
TAS05 06 2014
5 6 2013 / recenzja

Test systemu cyfrowego dCS Vivaldi w The Absolute Sound

Nie ma dziś lepiej brzmiącego, bardziej zaawansowanego technicznie i lepiej przygotowanego na przyszłość źródła cyfrowego od systemu Vivaldi. Po prostu nie ma nic podobnego. To naprawdę – z dużym marginesem – najdoskonalsze źródło cyfrowe na świecie. Robert Harley,

Więcej
Audiotechnique 102012
15 10 2012 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi w Audiotechnique

The improvements of the gears before were by steps; it was no easy to go one step forward, and I admire that. But the improvement of Vivaldi over Scarlatti is by a whole floor, and that is a real breakthrough! I believe no aother system can challenge it in the near future. Audiotechnique

Więcej
dCS clocking 5 v2
11 6 2022 / recenzja

Podstawy taktowania zegarowego

Po serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.

Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.

Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.

Więcej

AudioLand Studio

99-300 Kutno
ul. Warszawskie Przedmieście 34
Tel. 606 747 615

demo w salonie: Bartók DAC.

AUDIO STYL

40-203 Katowice
ul. aleja Roździeńskiego 91
Tel. 32 258 95 76

demo w salonie: Bartók DAC.

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 600 320 032

demo w salonie: Bartók DAC.

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

demo w salonie: Bartók DAC.

PLANETA DŹWIĘKU

02-023 Warszawa
ul. Tarczyńska 22
Tel. 664 388 015

demo w salonie: Bartók DAC.

Studio999Audio

33-332 Kraków
ul. Bronowicka 4A
Tel. 690 017 704

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750