
Byłem oszołomiony uderzeniem tego dźwięku i niedowierzaniem, że doświadczam go we własnym pokoju muzycznym (a nie z najlepszego miejsca w sali koncertowej). Mogłem wypowiedzieć tylko jedno, elementarne słowo: Wow! Czy tak właśnie czuły się gromady oszołomionych nastolatków stojących przed wrzeszczącym Elvisem Presleyem? Czy tak czuły się młode kobiety na koncercie Liszta?
Długo pisałem o tym, jak ważne jest dla mnie powietrze i przestrzeń w reprodukcji muzyki. Rzadko kiedy doświadczałem tak przekonującego oddania tych atrybutów jak w wykonaniu Vivaldiego na tej płycie "Boris Kerner" na wiolonczelę i doniczki. W miarę jak barwy i dźwięki doniczek zmieniały swoją kolorystykę i intensywność, a obrazy zmieniały swoje położenie na scenie dźwiękowej, przed moimi oczami pojawiały się fantastyczne obrazy. To nie był przypadek przeniesienia się do miejsca koncertu. Emocje były tutaj, w moim pokoju odsłuchowym, gdzie bardziej niż kiedykolwiek chciałem zostać na długi, długi czas.
(...) każda nuta fortepianu brzmiała jak drogocenna perła.
Rzadko się zdarza, by w domowym pokoju odsłuchowym, na nowo doświadczyć pełnego oddziaływania wielkiej muzyki orkiestrowej słyszanej w sali koncertowej. Jednak DAC Vivaldi Apex, Vivaldi Upsampler Plus i Vivaldi Master Clock, razem wzięte, wielokrotnie to umożliwiły.
WięcejIf you can afford a dCS Vivaldi, take it for a test drive; you won’t regret it. The most exciting part of adding this player to my reference system is that it remains enthralling after a year of intense listening and it definitely reveals substantially more music than the excellent dCS Paganini that it replaced. This is definitely a long-term love affair, not a fling. Jeff Dorgay
WięcejSystem (dCS-Vivaldi), z jakim do Krakowa przyjechali Raveen oraz Jarek Orszański, polski dystrybutor tej firmy, jest szczytowym jej osiągnięciem. Zaprezentowany po raz pierwszy w zeszłym roku na wystawie w Hong Kongu miał się sprzedawać w ilości dwóch, może trzech kompletów na miesiąc, co przy jego cenie (w USA to 108 000 USD) było bardzo optymistycznym założeniem. Po pierwszym dniu imprezy miejscowy przedstawiciel zamówił 30 kompletów, czym niemal sparaliżował pracę angielskiej firmy. Wojciech Pacuła
WięcejKomponenty dCS Vivaldi dostarczyły teksturalnie elastyczny, delikatny, muzycznie angażujący dźwięk, wypełniony kolorytem i życiem. Ich zdolności do budowania sceny muzycznej i tworzenia obrazów zdecydowanie przekroczyły moje oczekiwania względem sprzętu cyfrowego. Dla niektórych złożoność zestawu Vivaldi może być zniechęcająca – ale jeśli będziecie w stanie zainwestować trochę czasu, możecie w wygodnym stopniu opanować jego obsługę. W zależności od potrzeb, będziecie mogli poprzestać na zakupie samego przetwornika DAC, albo zestawu DAC + Zegar Wzorcowy, jaki bezpośrednio napędzając moje wzmacniacze, zapewnił cyfrowy dźwięk wysokiej rozdzielczości do którego łatwo było się przyzwyczaić. Vivaldi jest najlepszym „analogowo” brzmiącym cyfrowym systemem, jaki kiedykolwiek słyszałem.
WięcejNic, co wcześniej słyszałem nie jest nawet w stanie się do niego zbliżyć. Jeśli myślicie, że CD jako format odchodzi w zapomnienie, po prostu jeszcze nie słyszeliście Vivaldi’ego. Chris Thomas
WięcejNie ma dziś lepiej brzmiącego, bardziej zaawansowanego technicznie i lepiej przygotowanego na przyszłość źródła cyfrowego od systemu Vivaldi. Po prostu nie ma nic podobnego. To naprawdę – z dużym marginesem – najdoskonalsze źródło cyfrowe na świecie. Robert Harley,
WięcejThe improvements of the gears before were by steps; it was no easy to go one step forward, and I admire that. But the improvement of Vivaldi over Scarlatti is by a whole floor, and that is a real breakthrough! I believe no aother system can challenge it in the near future. Audiotechnique
WięcejPo serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.
Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.
Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.
Więcejdemo w salonie: Bartók APEX DAC, LINA Network DAC, LINA Clock
demo w salonie: LINA Network DAC
demo w salonie: LINA Network DAC
demo w salonie: LINA Network DAC
demo w salonie: Vivaldi APEX DAC, Vivaldi Upsampler Plus
demo w salonie: Bartók APEX DAC