Goldenear Technology

Bookshelf Reference XReferencyjny głośnik podstawkowy

stereophile rc2020
AV Wybor redakcji2
2021 audiovideoBRX kopia
stereophile rc2021
2021fallrc stereophile
2022 TAS ED CHOICE
2022 Stereophile RC
2022 stereophile rc v2
2023 stereophile RC ico
2024 TAS EditorsS
BRX Transparent Pair
  • Dane techniczne
  • Recenzje
  • Do pobrania
  • Gdzie kupić
Przetworniki: Przetwornik nisko/średniotonowy, 6˝
Dwa płaskie radiatory niskotonowe, 6 1/2"
Przetwornik wysokotonowy High-Velocity Folded Reference Ribbon - HVFR™
Zalecana Moc Wzmacniacza: 20 - 250 W
Skuteczność: 90 dB
Pasmo Przenoszenia: 40 -35 kHz
Impedancja: 8 ohm
Wymiary: 20.5 cm x 31.1 cm x 30.8 cm
Waga: 5,4 kg netto
brx hfim
1 3 2023 / recenzja

Test głośników podstawkowych GoldenEar Bookshelf Reference X - BRX w HiFi i Muzyka

(...) z czego najbardziej zapamiętam amerykańskie monitory. A najbardziej zapamiętam je z… dynamiki. Mogłoby się wydawać, że tak małe głośniki i dynamika to pojęcia nawzajem się wykluczające. Zdarzają się jednak niespodzianki.

(...) Od monitorów zwykle oczekujemy bardzo dobrej stereofonii. I BRX-y ją dostarczają. Szerokość sceny robi duże wrażenie; bez problemu rozciąga się wyraźnie poza zewnętrzne krawędzie bazy. Zabieg ten sprawia, że słuchaczowi towarzyszy minimalna, ale nieustająca podświadoma ekscytacja. Niemal dziecięca radość z odkrywania czegoś nowego – w naszym przypadku dźwięków rozrzucanych szerzej niż można by się spodziewać.

Amerykańskie monitory grają tak, jak walczy świetnie wyszkolony bokser wagi średniej – który nie ma nokautującego ciosu, za to potrafi regularnie wyprowadzać zawsze dochodzące do celu mocne lewe proste.

Więcej
GoldenEAR BRX tas
10 5 2021 / recenzja

Test głośników GoldenEar BRX w The Absolute Sound

"Zespół inżynierów GoldenEar włożył w opracowanie kolumn BRX olbrzymią ilość wysiłku. Dzięki temu, potrafią one odtworzyć muzykę z odpowiednią skalą i perspektywą. W przeciwieństwie do wielu konstrukcji, nie zmniejszają one rozmiarów muzyki odpowiednio do własnych rozmiarów. Oczywiście, po małych kolumnach nie możemy spodziewać się rozmachu i monumentalnej sceny osiąganej przez Wilsony WAMM. Ale w roku 2021 powinniśmy spodziewać się brzmienia lepszego niż to osiągane przez kolumny sprzed 30 lat. BRX podnoszą poprzeczkę bardzo wysoko. 

Cała sztuka projektowania i budowy kolumn opiera się na dokonywaniu odpowiednich wyborów na drodze do osiągnięcia zrównoważonego brzmienia o założonym charakterze. Brzmienie BRX opiera się na przejrzystości i dokładności w pokazywaniu prawdziwych muzyków grających w prawdziwych pomieszczeniach. Owszem, można znaleźć na rynku małe kolumny grające bardziej bezpośrednio i z większym wykopem. Coś bardziej dla miłośników Reznora niż Rossiniego. Ale GoldenEar BRX to elegancka konstrukcja najwyższej klasy. Łatwo usłyszeć, że osiągane przez nie połączenie muzykalności i wyrafinowania stoi na najwyższym w klasie poziomie. "

Więcej
goldenear brx av recenzja v2
15 11 2020 / recenzja

Test głośników GoldenEar BRX w AudioVideo

Jak to się dzieje, że relatywnie mały producent jest w stanie osiągnąć takie zrównoważenie tonalne, taką neutralność i taką rozdzielczość bez popadania w żadną przesadę, a jednocześnie uzyskać wspaniały komfort odsłuchu i nasycenie barw, podczas gdy inni, znacznie bardziej znani od niego „kręcą się w kółko", nie mogąc osiągnąć podobnego efektu? (...)

Niedawno oddałem KEF-y LS50 Meta, miałem okazję słuchać dwóch inkarnacji legendarnych LS 3/5A, miesiąc temu testowałem też znakomite Bowersy 606 S2. I mimo tych niełatwych dla BRX-ów okoliczności twierdzę, że są to kolumny dalece nieprzeciętne. Dlaczego? Zacznę od tego, że one znikają. Znikają jako para głośników w pomieszczeniu i pośrednio jako reproduktory dźwięku. Rysują i malują scenę w sposób niebywale dokładny i realistyczny. Obraz przestrzenny cechuje kapitalna lokalizacja, lekko oddalona perspektywa, a zarazem bardzo dobra namacalność, choć z efektem lekkiego dystansu, co ucieszy posiadaczy niewielkich pomieszczeń i miłośników muzyki klasycznej.(...)

Drugą, fundamentalną zaletą GoldenEarów jest balans tonalny. To jest ten poziom, przy którym nawet doświadczony recenzent ma spory problem: do czego się przyczepić, co jest nie tak? Gdzie dołek, a gdzie górka? Co jest podkręcone, a co stłumione? Mówiąc szczerze, nie wiem. (...)

Na materiale, który nie wymaga reprodukcji niskiego basu GoldenEary zawstydza gros kolumn wielokrotnie droższych – macie moje słowo. (...) W moim prawie 30-metrowym pokoju, ustawione z dala od ścian, BRX-y generowały całkiem „słuszny” bas, który przede wszystkim cechowała dobra zwartość i kontrola. Spodziewałem się mocnego podbicia w średnim lub wyższym basie, tymczasem było ono niewielkie, a definicja niskich tonów, ich czystość, oddanie konturów i barw okazało się dużo lepsze niż początkowo zakładałem. (...)

Gdy włączyłem album „Anastatis” Dead Can Dance znów dotarło do mnie, jak gładki, równy i czysty jest dźwięk płynący z tych monitorów. Bas w „Opium” – mimo oczywistego obcięcia poniżej 45-50 Hz – zachowywał dobrą czytelność i nie brakowało mu jakoś specjalnie energii. Wow, co za granie! Przestrzen znów dała o sobie znać. BRX-y w kapitalny sposób zaakcentowały bogatą ornamentykę tych utworów, te wszystkie efekty przestrzenne stanowiły istotny przyczynek do tego, ze brzmienie muzyki odbierałem jako tak pełne i satysfakcjonujące. Tak to, w największym skrócie, widzę. Rewelacja! Aha, byłbym zapomniał –dynamika. Mikroskala zasługuje na prawdziwe pochwały. Jest to powiązane z fenomenalnym wchodzeniem w strukturę nagrań i znakomitą detalicznością. Album „Sacrum Profanum” kwartetu Adama Bałdycha pochłonąłbym w całości na raz, gdyby nie to, ze musiałem napisać ten tekst i skonczyć numer na czas. A niech to szlag! (...)

Tak, jest to referencja.(...) Powitajmy wiec najtańsze zestawy w kategorii A naszego rankingu.

Więcej
highfidelity195
16 7 2020 / recenzja

Test głośników GoldenEar Bookshelf Reference X - BRX w highfidelity.pl

"Kolumny BRX są konstrukcjami, które w krótkim odsłuchu nie pokażą nawet dziesięciu procent tego, co potrafią. Otwierają się wraz z czasem, w którym to my musimy się otrząsnąć z naszych przyzwyczajeń. Im lepszy sygnał dostaną, czy to jeśli chodzi o wydanie materiału muzycznego, czy też o elektronikę przed nimi, tym lepiej zagrają. (...) To rzeczywiście „referencja” – w tym sensie, że wszystko, co robi, robi dobrze."

Więcej

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

AUDIOFIL

00-621 Warszawa
ul. Boya-Żeleńskiego Tadeusza 6
Tel. 22 8259765

PLANETA DŹWIĘKU

02-023 Warszawa
ul. Tarczyńska 22
Tel. 664 388 015

audioMAX24.pl

65-019 Zielona Góra
ul. Dworcowa 16
Tel. 728 440 470

KEZARD salon audio-video

81-521 Gdynia
ul. Aleja Zwycięstwa 197
Tel. 58 5614757,601228802

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 600 320 032

CORAB sp. z o.o.

10-521 Olsztyn
ul. Partyzantów 12C
Tel. 89 5236592

AUDIOtrendt

31-589 Kraków
ul. Sołtysowska 35A
Tel. 12 686 10 15

AUDIO STYL

40-203 Katowice
ul. aleja Roździeńskiego 91
Tel. 32 258 95 76

MDBaudio - salon Hi-Fi

54-143 Wrocław
ul. Gwarecka 2B
Tel. 535 711 500

AUDIOSFERA.EU

70-460 Szczecin
ul. Piłsudskiego Józefa 17
Tel. 666 963 999

MEDIA-HIT

44-100 Gliwice
ul. Młyńska 8a
Tel. 602647668

Meloman Salon Audio Video

20-719 Lublin
ul. Gęsia 5
Tel. 81 710 30 92

Epicentrum Dźwięku

30-435 Kraków
ul. Zakopiańska 267
Tel. 500-773-773

110Hz Audio

25-035 Kielce
ul. Aleja Legionów 3/5
Tel. 696733643

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750

Atmosfera Dźwięku

02-495 Warszawa
ul. Tomcia Palucha 37/U3
Tel. 792123124