
Ogólnie rzecz ujmując, tony średnie brzmią żywo, soczyście i wciągająco, dzięki czemu charakter Kecesa odbiera się jako relaksujący, nieco złagodzony, ale bardzo, bardzo przyjemny w odbiorze.
Dobrą klasę prezentują także soprany. Nie są jakoś wybitnie selektywne i rozdzielcze, nie wpuszczają do brzmienia zbyt dużej ilości „powietrza”, ale dzięki temu nie są też źródłem wyostrzeń – nie odnotowałem choćby śladowego przejaskrawienia czy podkreślenia sybilantów. Przejście od tonów średnich do wysokich jest gładkie i praktycznie niezauważalne, co bez wątpienia wpływa na spójność brzmienia.
Keces E40 to wzmacniacz dla tych, którzy szukają dźwięku otwartego, a jednocześnie dojrzałego, ciepłego i pozbawionego wyostrzeń. Do listy jego zalet należy także dopisać kompaktowe rozmiary oraz niewygórowaną cenę.
WięcejTo wzmacniacz o brzmieniu wyjątkowo plastycznym, miękkim i kojącym, a zarazem nieschematyczny w takim ogólnym profilu. Na charakter, a nawet klimat, na pewno duży wpływ mają średnie tony, jednak nie są one dominujące. E40 utrzymuje dobrą równowagę, a jego komunikatywność i łatwość odbioru jest związana zarówno z nasyceniem, jak i lekkością. Nie jest to dźwięk ciężki, masywny, z dużymi pozornymi źródłami – jest namacalny i obecny subtelniejszymi środkami, naturalną barwą, optymalną przejrzystością, szacunkiem dla proporcji, unikaniem skrajności. Pierwszy plan jest bliski, ale nie „przed nosem”, scena nie jest zagęszczona. Subiektywna głębia pochodzi od dobrej spójności i płynności, wybrzmienia są dopieszczone, a detale są pokazane elegancko, bez przerysowania.
Wysokie tony są łagodne, słodkie, dostatecznie dźwięczne i selektywne, mniej iskrzące czy wydobywające wszystkie drobiny, harmonijnie połączone i wplecione w cały przekaz.
WięcejWygeneruje znakomity spektakl przed nami, z dość blisko ustawionymi pierwszymi planami. Nie jest nudny, gra we wciągający, bardzo „ludzki” sposób. Stara szkoła w bardzo dobrym wydaniu, przypomnienie tego, czym była „brytyjska szkoła dźwięku”. (...) To bardzo ładny projekt, dobrze zrealizowany, bardzo klasyczny. Wojciech Pacuła
Więcej