Mutec

REF 10referencyjny zegar wzorcowy 10 MHz

2018 FIDELITY Award Logo
2018 High fidelity Best Sound AVS2 v2
best of 2018 big
AV REKOMENDACJA
Best Sound AVS2023
577x470 REF 10
  • Dane techniczne
  • Urządzenia kompatybilne
  • Recenzje
  • Gdzie kupić
  REF10 REF10-SE120
Szum fazowy 1Hz ≤ -116dB
10Hz ≤ -145dB
100Hz ≤ -160dB
1kHz ≤ -166dB
1Hz ≤ -120dB
10Hz ≤ -148dB
100Hz ≤ -162dB
1kHz ≤ -167dB
Jitter w paśmie 1-100 Hz ok. 22fs ok. 15fs
Szum bazowy ≤ -170dB
Dane zegara:
  • Typ: oscylator kwarcowy OCXO 10,000 MHz
  • Stabilność FQ gotowego produktu: < +/-0.01 ppm
  • Stabilność FQ a zakres temperatury: < +/-0.01 ppm w zakresie -20 °C do +70 °C (-4 °F do +158 °F)
  • Stabilność krótkookresowa (odchylenie Allana) przy Tau = 1 s: 1 x 10-12 (typowo)
  • Stabilność po 30 dniach działania:
  • < +/-0.0002 ppm (dziennie),
  • < +/-0.03 ppm (1 rok),
  • < +/-0.2 ppm (10 lat)
  • Czas wygrzewania przy +25 °C (+77 °F) :
Wyjścia
  • 2 x 10 MHz referencyjne wyjście BNC zegara, 50 Ω, niezbalansowane
  • 6 x 10 MHz referencyjne wyjście BNC zegara, 75 Ω, niezbalansowane
Format sygnału wyjściowego:
  • Fala prostokątna, 10.000 MHz, 2 Vpp, współczynnik wypełnienia 50:50
Zasilanie:
  • Typ: wewnętrzne podwójne zasilanie liniowe
  • Napięcie wejściowe: 90-125 V / 200-240 V, 50-60 Hz
  • Pobór mocy: 12 W podczas wygrzewania oscylatora, 8 W nominalnie
Dane mechaniczne:
  • Wymiary obudowy/materiał/kolor: 196 x 84 x 300 mm (W x H x D, bez konektorów i podstawek), stal o gr. 1,5 mm czerniona proszkowo
  • Wymiary panela czołowego/materiał/powierzchnia/kolor: 198 x 88 x 8 mm (W x H x D), anodyzowane aluminium włącznie z nadrukami, lub nadruki nanoszone sitodrukiem, kolor - czyste aluminium lub czarny
  • Waga: około 4350 g (9 lb, 9.5 oz)
Marka Produkt Impedancja Typ Urządzenia
MUTEC MC 3+ 75 Audio Clock/Re-Clocker
  MC 3+USB 75 Audio Clock/Re-Clocker/DDC
  iClock, iClock dp 75 Audio/VideoClock
Abendrot Audio Hengst 50 DAC
Antelope Audio Zodiac Platinum 384 kHz 75 DAC
  Rubicon 75 DAC
  LiveClock 75 Audio Clock
  Isochrone OCX, OCX HD, OCX V, Trinity 75 Audio/VideoClock
Audio Design SyncroGenius HD Pro 75 Audio Clock
Aurender W20 N/A Music Server
Brainstorm DCD 12 N/A Audio/VideoClock
CH Precision C1 75 DAC
  D1

75

SACD Transport & DAC

Esoteric Grandioso G1 50 Audio Clock
  Grandioso K1 50 SACD Player
  Grandioso P1/D1 50 SACD Transport & DAC
  K 01X, K 03X, K 05X, K 07X 75 SACD Player
  P 02X, P 05X 50 SACD Transport
  D 02X, D 05X 50 DAC
  N 05 75 Network Player
  G 01X, G 02X 50 Audio Clock
Evertz 5601MSC N/A Audio/VideoClock
dCS Vivaldi Master Clock 75 Audio Clock
  Paganini Master Clock, Scarlatti Master Clock (discontinued) 75 Audio Clock
M2TECH EVO DAC TWO PLUS 75 DAC
  HIFACE EVO TWO N/A DAC
Phasetech/Phasemation HD 7A 50 DAC
RATOC RAL DSDHA2 50 DAC
Rostec ASD16HD 75 Audio/VideoClock
Sforzato DSP 00EX 50 Network Player
  DSP 010EX, DSP 030EX 50 Network Player/ DAC
  DSP 04EX 50 DAC
SOtM sMS 1000SQ (with optional sCLK EX board) 50/75 Music Server
  sMS 200ultra (with optional sCLK EX board) 50/75 Network Player
  tX USBultra (with optional sCLK EX board) 50/75 USB Regenerator
SPEC RMP X1 50 Network Player
Sound Warrior SWD CL10 50/75 Audio Clock
Tascam CG 1000, CG 1800, CG 2000 50/75 Audio/VideoClock
TEAC UD 503 50 DAC
  NT 503 50 Network Player/ DAC
TechDAS D 7, D7i 50 DAC
Okladka Mutec Ref10 kopia
1 4 2020 / recenzja

Test systemu zegarowego Mutec Ref10 / MC3+USB w Audio Video

Różnice były daleko większe niż próg mojej percepcji - miały charakter istotnej, w pełni powtarzalnej, a co najważniejsze, zapamiętywalnej zmiany. Wybór wewnętrznego zegara w Bartoku za każdym razem oznaczał skurczenie się sceny wszerz, pogorszenie separacji przestrzennej, rodzaj woalu w wyższych rejestrach, stępienie transjentów, ogólny spadek muzykalności. Tak, wiem, że brzmi to trochę niedorzecznie w odniesieniu do brzmienia, które tak przecież chwalę od wielu już miesięcy. To jednak obrazuje, z jakimi efektami mamy tutaj do czynienia. To nie są niuanse, to są naprawdę poważne zmiany. (...)

Nie ulega wątpliwości, że produkty Muteca działają – i to w sposób, który nie daje jakichkolwiek wątpliwości. Efekty potrafią być zdumiewające, choć nie w każdej konfiguracji będą równie wielkie. Na przykładzie DAC-a klasy Bartoka pracującego jako streamer można się bardzo szybko przekonać na własne uszy, o jakich efektach jest tutaj mowa. Nie do wiary? A jednak!

Więcej
SoundRebels JPG 1
13 6 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Vivaldi DAC 2.0 w SoundRebels

A najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie było dla niego tematów tabu, gdyż w podobnym odbiorze wypadała muzyka rockowa i elektronika. Jak to możliwe? Słowo klucz to „rozdzielczość” współpracujących ze sobą poszczególnych komponentów audio. Naturalnie w sukurs rozdzielczości szedł sposób prezentacji niskich rejestrów i witalność przekazu, jakie oferuje Vivaldi DAC 2.0 marki dCS. Ale jak wspomniałem, taki wynik jest pokłosiem umiejętnego dobrania poszczególnych klocków, co w moim odczuciu udało się znakomicie.

Więcej
AudioBacon3
25 10 2018 / recenzja

Test Mutec REF-10 Master Clock w Audio Bacon

In my case, the Mutec REF 10 made quite the impression. It made me realize – there is just no way you could get this level of transparency, solidity, and focus without a master clock in your digital audio playback system. It’ll also remove harshness – you didn’t even know was there. Jay Luong

Więcej
yfs your final system
10 10 2017 / recenzja

Test zegara wzorcowego Mutec Ref 10 Master Clock w Your Final System

Should you buy the Ref 10? Is it worth the asking price of $3400 USD? In our case, we're keeping the Ref 10 along with our YFS modified MC-3+USB SPDIF converter. You cannot pry them out of our hands and we're not going to listen without the pairing from this point forward. The Ref 10 was a very welcome addition to our system and it could very well transform your rig as well. Kevin O'Brien,

Więcej

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92