PrimaLuna

EVO 300 Hybrid Integratedhybrydowy wzmacniacz zintegrowany

2021 hificluce.award
StereoNET Applause Award 2021 sm
hifinews Outstanding Product s
2021 HiFi reviewpotyPL300Hybrid
FLOYD 08A
the ear stars v2
evo 300 hybridint prod
  • Dane techniczne
  • Recenzje
  • Do pobrania
  • Gdzie kupić
Moc Minimum 100W na kanał przy 4Ω (wartość typowa 115W)
Minimum 150W na kanał przy 8Ω (wartość typowa 170W
Pasmo przenoszenia 10Hz - 80kHz +/- 3dB
Wejścia 5 par stereo RCA, 1 wejście dla procesora
Wyjścia głośnikowe, tape-out, subwoofer (stereo/mono), słuchawki
Lampy 6 x 12AU7 (po 3 na kanał)
Damping factor 160 (przy 1kHz)
Zniekształcenia THD < 0,2% przy 100W i obciążeniu 8Ω
Odstęp od zakłóceń S/N -105dB (A-ważony)
Impedancja wejściowa 34 kΩ
Czułość 415mV
Wzmocnienie 37,2dB
Pobór mocy 99W w stanie jałowym
645W maksymalnie przy obciążeniu 4Ω
Waga netto 29kG, 35kG z opakowaniem
Wymiary 405 x 385 x 205 mm
Wymiary opakowania 578 x 468 x 316 mm
EVO 300 Hybrid THE EAR FACEBOOK
6 6 2022 / recenzja

Test wzmacniacza PrimaLuna Evo 300 Hybrid w The Ear

To, czego doświadczyłem, to idealna równowaga rytmicznego drajwu, znakomitych detali i muzykalności, ze sceną dźwiękową, która nie była nierealistycznie przesadzona, ale zamiast tego miała niemal namacalną trójwymiarową wiarygodność. Po pierwszych 45 minutach wiedziałem, że czeka mnie kilka bardzo szczęśliwych tygodni. (...)

Cokolwiek grałem przez EVO 300 Hybrid i z jakiegokolwiek źródła, nigdy nie rozczarowało. (...) Bas był zawsze głęboki i melodyjny, średnica była mocna lub delikatna w zależności od potrzeb muzyki, a wyższe częstotliwości miały wspaniałą, przewiewną, lekką jakość. 

(...) zostałem oczarowany EVO 300 Hybrid. Połączenie genialnie wykonanego tranzystorowego wzmacniacza mocy z delikatnością i specjalnym charakterem lampowego front-endu naprawdę daje użytkownikowi to, co najlepsze z obu światów. Dostarcza mięsiste 100 watów przy obciążeniu 8 omów, dzięki czemu zapewnia moc i zdolność do pracy z prawie każdym głośnikiem domowym. W przeciwieństwie do swojego lampowego rodzeństwa jest to urządzenie o wiele bardziej w stylu "podłącz i zapomnij", ponieważ sześć lamp w przedwzmacniaczu powinno w normalnych warunkach wystarczyć na co najmniej 10 000 godzin odtwarzania, a jakość wykonania całości wydaje się wzorowa. Pierwszą wyprawę Primaluny do świata hybryd należy uznać za bezwarunkowy sukces.

Więcej
TestPLEvo300 news
2 4 2022 / recenzja

Test wzmacniacza PrimaLuna EVO 300 Hybrid w TAS

Już sam przedwzmacniacz [pochodzący z EVO 300] oraz wzmacniacz słuchawkowy sprawiają, że nowy komponent PrimaLuna jest wart rekomendacji. Ale jego największą wartością jest połączenie sekcji lampowej i tranzystorowej.  PrimaLuna zabiera mnie - w końcu! - do ziemi obiecanej. To wzmacniacz hybrydowy, który nie tylko błyszczy na krańcach pasma, ale i daj sporo lampowej magii w średnicy. To wzmacniacz, na który czekałem długie lata. Nie jest zbyt jasny ani zbyt gładki. Wręcz przeciwnie, jego brzmienie to kwintesencja wyrafinowania. Oznacza to trójwymiarowe obrazowanie i zdolność do przekazania słuchaczom prawdziwych emocji. EVO 300 Hybrid pozwala mi zamknąć oczy o przenieść się wprost w świat muzyki.

To prezent dla wszystkich wymagających miłośników muzyki!

Więcej
PrimaLuna EVO 300 AUDIO
1 3 2022 / recenzja

Test wzmacniacza PrimaLuna Evo300 hybrid w Audio

...dźwięk angażujący i przyjazny, tonalnie zrównoważony i dynamicznie rozwinięty, czysty i zorganizowany. W takim samym stopniu płynny, jak i dokładny – bez rozlewania się i bez spięcia. Swobodny, żywy, bez nerwowości. Domniemana lampowa barwa jest delikatna, a bas... powinien już być „tranzystorowy”. I jest faktycznie dynamiczny, selektywny, lecz chętniej roztoczy przed nami obfitość różnych niskotonowych dźwięków, a niektórym pozwoli wybrzmiewać dłużej, niż będzie je krępował, ustawiał w szeregu do równego marszu, służącego głównie rytmice. .

Uderzenia stopy mają specjalną siłę, szybkość i soczystość, ale jeszcze więcej będzie zależało od kolumn. Taka dawka miękkości jest zupełnie odpowiednia i wbrew schematycznemu myśleniu może wynikać nie ze słabszej kontroli, ale z niskich zniekształceń (innego rodzaju niż harmoniczne). Przewija się ona zresztą przez całe pasmo, chwilami jest kluczem do wyjątkowej elegancji wokali, ale potrafi się też wycofać, a raczej zostaje przykryta przez dźwięki mocniejsze, nawet ostrzejsze. Evo 300 Hybrid takich akcji nie kreuje i nie promuje, ale też nie dyskryminuje. Nie gra schematycznie i mechanicznie, może też nie stuprocentowo neutralnie, ale elastycznie, z wyczuciem i zdolnością wchodzenia w różne klimaty.

Gęstość średnicy nie będzie muląca, ale wzmacniająca i naturalizująca. Nie brakuje też żywości jej wyższego podzakresu, wokale są rozciągnięte w obydwie strony, domknięte sybilantami trochę słodkimi, a przede wszystkim gładkimi i czystymi.

Przestrzeń jest swobodna, przejrzysta, ale nie ekspansywna. Płynnie zagospodarowana, akustycznie spójna, z przenikającymi się wybrzmieniami, ale bez tłoku, przesycenia i wyolbrzymiania liderów. Jest oddech i pogłosy, słyszalne nawet przy spiętrzeniach innych dźwięków. Evo 300 Hybrid doskonale radzi sobie w takich sytuacjach, zachowuje plastyczność, klarowność i przestrzenność również przy wyższych poziomach. I może właśnie w tej dziedzinie najlepiej słychać zalety połączenia lamp i tranzystorów. Wzmacniacze lampowe o niskiej mocy mogą zagrać pięknie, ale z normalnymi kolumnami nie zgrają głośno i czysto. Tranzystory odwrotnie – zagrają czysto, ale beznamiętnie, zarówno cicho, jak i głośno. Pozwoliłem sobie tutaj użyć stereotypów, które nie dotyczą wszystkich wzmacniaczy, a może nawet nie dotyczą większości. Tak czy inaczej... nie dotyczą Evo 300 Hybrid.

Więcej
Okladka PLEvo300HybridAudioLifestyle
22 11 2021 / recenzja

Test PrimaLuna Evo 300 Hybrid w Audio Lifestyle

Aby objąć takie spektrum muzyczne, nie wystarczy wzmacniacz uniwersalny, potrzebny jest wzmacniacz uniwersalny i wybitnie muzykalny, który nie będzie fałszował barw, przekłamywał dynamiki i łudził metrażem, poradzi sobie z łomotem łamiących się rusztowań, fortepianowymi kadencjami i orkiestrami dętymi z Bałkanów. Te wszystkie warunki spełnia nowa integra holenderskiego producenta. Jest tak dobra, że właściwie moglibyśmy darować sobie szukanie wzmacniacza, który byłby równie satysfakcjonujący w najtrudniejszych do reprodukcji gatunkach muzycznych.

To chyba pierwsza aparatura, która bez żadnych wątpliwości potrafi oddać dźwięk spotykany jedynie w najlepszych salach filharmonicznych. Dokładność w tej materii jest tak wysoka, iż bez trudu rozpoznacie, czy nagranie live zostało zrealizowane przez pełnej sali czy wypełnionej tylko w połowie. Słychać bardzo dokładnie różnice dynamiczne między poszczególnymi sekcjami orkiestry, szczegóły frazowania i artykulacji.

Bez lamp w przedwzmacniaczu (6x12AU7) niemożliwa byłaby do osiągnięcia taka szlachetność brzmienia, zaś bez tranzystorów (MOSFET) w stopniu mocy nośność i dźwięczność. Nie ma żadnych problemów, by rozpoznać, czy płyta została zrealizowana w ciasnej sypialni, w zagraconym studio gdzieś na Florydzie czy w audytorium, którego akustyka szwankuje z powodu złego projektu. A czasami to jest niemożliwe, przy obecnym stanie techniki nagraniowej i edycyjnej.

Skrzypce Stradivariusa błyszczą mistrzowską dojrzałością, altówka początkującego lutnika tnie gardło, natychmiast odkryjecie też, który pianista nie dorósł jeszcze do Steinwaya model D. Wzmacniacz jest bardzo szczegółowy, precyzyjny i selektywny w analizie zapisów, jednocześnie tworzy bardzo spójną scenę muzyczną, której przestrzeń zależy tylko wyłącznie od zamysłów realizatorskich. Gdybyśmy mieli się posłużyć oksymoronem do treściwego opisu charakteru tego wzmacniacza, wybraliśmy soczystą sprężystość albo bliską donośność. Wiele wzmacniaczy pełnię swoich możliwości osiąga w określonym paśmie akustycznym, nowa Prima Luna w całym dostępnym zakresie spisuje się bez zarzutu.


Wskazując zdecydowanie największe zalety holenderskiej hybrydy, wybieramy przestrzenność, dynamikę, detaliczność, szybkość i lampowe brzmienie. Moc – 2 x 150 W przy obciążeniu 8 omów – jest wystarczająca, żeby wystrzelić poza orbitę ziemską nawet największe i najbardziej oporne kolumny głośnikowe. Z naszymi lataliśmy przez ponad miesiąc praktycznie codziennie i po kilka godzin. Były to godziny upojne, pełne audiofilskich uniesień podtrzymywanych darami prestiżowych winnic i destylarni.

Audiofil spełniony to taki, który przestaje słuchać sprzętu, a zaczyna słuchać muzyki. Zaprawdę, niejeden odsłuchowy nerwicowiec pozbędzie się swoich wszystkich kłopotów, biorąc pod swój dach tę hybrydę. Jest świetnie wykonana, choć na pewno nie podąża za najnowszymi trendami w dizajnie przemysłowym. Nam jednak taka surowa, przemysłowa forma odpowiada wyjątkowo, tym bardziej że coraz częściej skłaniamy się ku sprzętowi, który spina audiofilów z dźwiękowymi profesjonalistami, nie mającymi atencji dla darmowego fantazjowania.

Prima Luna, napędzając nasze Nautilusy 804, przetwarzała dźwięk pochodzący z serwisu Tidal i naszej cyfrowej biblioteki hi-resów w MacBooku Air za pomocą konwerterów SPL Phonitor One D oraz RME ADI 2 Pro. Okablowanie – Audioquest. Trudno o lepszy zestaw. Naszym skromnym zdaniem.

Więcej

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

DELTA-AUDIO

42-202 Częstochowa
ul. Generała Władysława Sikorskiego 120
Tel. 34 3680588,601868838

AUDIOFIL

00-621 Warszawa
ul. Boya-Żeleńskiego Tadeusza 6
Tel. 22 8259765

AudioLand Studio

99-300 Kutno
ul. Warszawskie Przedmieście 34
Tel. 606 747 615

AUDIOtrendt

31-589 Kraków
ul. Sołtysowska 35A
Tel. 12 686 10 15

BEST AUDIO

90-752 Łódź
ul. Żeligowskiego 3/5
Tel. 501 056 466

CORAB sp. z o.o.

10-521 Olsztyn
ul. Partyzantów 12C
Tel. 89 5236592

KEZARD salon audio-video

81-521 Gdynia
ul. Aleja Zwycięstwa 197
Tel. 58 5614757,601228802

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 33 812 47 19

Vimed-Sat. FH. Centrum hi-fi

25-334 Kielce
ul. Winnicka 4
Tel. 41 343 24 66

PLANETA DŹWIĘKU

02-023 Warszawa
ul. Tarczyńska 22
Tel. 664 388 015

Audio Park

87-100 Toruń
ul. Szosa Lubicka 12/5
Tel. 56 621 16 36

Salon audio Triple M Audio

64-130 Rydzyna
ul. Wolności 20
Tel. 655 265 165

HiFi System

03-289 Warszawa
ul. Ostródzka 273/1
Tel. 503 157 500

audioMAX24.pl

65-019 Zielona Góra
ul. Dworcowa 16
Tel. 48 728 440 470

AUDIOSFERA.EU

70-460 Szczecin
ul. Piłsudskiego Józefa 17
Tel. 666 963 999

110Hz Audio

25-035 Kielce
ul. Aleja Legionów 3/5
Tel. 696733643

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750