Nowe Atmosphere Mini X4 z możliwością dodania satelitów
Nowe urządzenie Atmosphere Mini X4 jest teraz wyposażone w 4 szerokopasmowe anteny, co umożliwia nadawanie w zakresie 360 stopni. Oryginalne urządzenie Atmosphere Mini wyposażone było w dwie anteny i 180 stopni zasięgu. Dzięki temu Atmosphere Mini X4, zwłaszcza w połączeniu z Mini SATELLITE XL, pozwala zamienić każdy salon w dedykowane pomieszczenie odsłuchowe z kontrolowaną akustyką.
Atmosphere Mini X4 ma bowiem jedynie 35cm wysokości i można schować je za kanapą, w rogach, za szafkami ze sprzętem audio, między książkami na półce i wielu innych miejscach.
Dla kogo przeznaczono urządzenie Atmosphere Mini X4? Dla osób poszukujących najwyższego poziomu kontroli akustyki pomieszczeń przy jak najmniejszym wpływie na wystrój i wygląd pomieszczeń.
Jeżeli system obejmuje już inne produkty Synergistic Research UEF – panele akustyczne, przewody z ekranowaniem UEF i podstawy UEF Tranquility Base – Mini X4 jest doskonałym rozwiązaniem jeżeli nie chcesz zmieniać wyglądu pomieszczenia odsłuchowego.
Na temat Atmosphere
Początkiem Atmosphere były rozważania naszego projektanta Teda Denney’a na temat znany wszystkim audiofilom: dlaczego systemy audio brzmią lepiej późnym wieczorem niż w środku dnia. Jako doświadczony projektant pierwszych high-endowych przewodów zasilających, wystarczy wspomnieć przewód Master Coupler z 1994, oraz twórca pierwszego [2007] filtra nieograniczającego natężenia prądu [do dziś stosowanego w kondycjonerach PowerCell], wiedział że za lepszym brzmieniem systemów w późnych godzinach nocnych musi stać coś więcej niż tylko jakość prądu zasilającego. Gdyby chodziło tylko o prąd, kondycjonery i przewody zasilające wysokiej klasy powinny wystarczyć do rozwiązania problemów.
Rozpoczęto wiec badania zmiennych, które mogłyby wpływać na zmianę brzmienia systemów w zależności od pory dnia. Okazało się, że ważną rolę odgrywa promieniowanie elektromagnetyczne o częstościach radiowych [RF] emitowane przez słońce i będące efektem działalności człowieka. Następnie spróbowano zidentyfikować czynniki wpływające na fluktuacje zastanego pola RF. Ted doszedł bowiem do wniosku, że skoro zmiany pola RF mogą degradować dźwięk, to można również spróbować zmienić je tak, by poprawić brzmienie systemu