Oto reedycja jednego z najbardziej kultowych dzieł sztuki w świecie głośników: WATT/Puppy. Inspirując się dziedzictwem oryginalnego modelu, rozwój tego niezwykle rozpoznawalnego projektu rozpoczął się z pełną nadziei wizją: stworzenia WATT/Puppy, który odda hołd oryginalnemu projektowi, wykorzystując jednocześnie najnowsze technologie i innowacje rozwijane przez ponad 50 lat. Innymi słowy, chodziło o stworzenie WATT/Puppy, jakiego Dave Wilson zbudowałby, gdyby miał do dyspozycji zasoby, jakimi obecnie dysponuje Wilson Audio.
Materiałowe DNA
Początkowy model WATT/Puppy przeszedł łącznie osiem ewolucji w okresie od 1986 do 2011 roku. W tych ośmiu iteracjach wykorzystywano różnorodne materiały, z których każdy został strategicznie zintegrowany i dostosowany do odpowiednich okresów rozwoju. Każda zmiana w materiałach przesuwała granice tego, co było osiągalne w dziedzinie możliwości głośników w tamtych czasach.
W początkowych latach obudowy Puppy wykorzystywały laminowaną wersję płyty pilśniowej o wysokiej gęstości (HDF) o wadze 60 funtów, podczas gdy WATT zawierał polimetakrylan metylu (PMMA).
Trzynaście lat po wycofaniu serii 8, WATT/Puppy jest teraz zbudowany z najbardziej wyrafinowanych wersji X-Material dla wewnętrznego usztywnienia i zewnętrznej obudowy, S-Material dla połączenia głośnika średniotonowego z przednią przegrodą WATT i V-Material dla górnej części Puppy, służącej jako pochłaniacz wibracji dla WATT.
Każdy z tych unikalnych materiałów jest skrupulatnie wybierany ze względu na jego specyficzne właściwości, zarówno w zakresie kontroli wibracji, jak i reprodukcji dźwięku. To zobowiązanie do doskonałości materiałowej jest jednym z wielu elementów, które zapewniają, że WATT/Puppy zapewnia najlepszą możliwą jakość dźwięku w tej stosunkowo kompaktowej konstrukcji.
Głośnik wysokotonowy Convergent Synergy Carbon (CSC)
Kiedy Wilson Audio zaprezentowało swoją najnowocześniejszą i najbardziej zaawansowaną technologię komory tylniej wykonanej z włókna węglowego w głośniku wysokotonowym Convergent Synergy Carbon (CSC), otworzyło to drogę do płynnego i liniowego rozwinięcia wysokich częstotliwości. Doskonałe szczegóły harmoniczne przeniknęły przez przestrzeń dźwiękową, zaś wynikiem tego było znaczne polepszenie jakości dźwięku oraz wyjątkowa przyjemność z odsłuchu.
Głośnik wysokotonowy CSC, pierwotnie opracowany dla modelu Alexx V, został również wkomponowany w systemy Alexia V i Sasha V. Ta zachwycająca tekstylna kopułka wysokotonowa naturalnie i płynnie współgra z głośnikiem średniotonowym AlNiCo oraz dwoma głośnikami niskotonowymi, z którymi jest zestawiona.
AlNiCo QuadraMag
Wilson Audio zintegrował swój ulubiony 7-calowy przetwornik średniotonowy AlNiCo (aluminium - nikiel - kobalt) QuadraMag, który został opracowany i wykorzystywany w systemach Chronosonic XVX, Alexx V, Alexia V i Sasha V. Ta zaawansowana technologia generuje bogaty, tonalnie zrównoważony dźwięk w zakresie częstotliwości, który jest najbardziej czuły dla ludzkiego ucha, oferując prawdziwie urzekające doznania dźwiękowe. Przetwornik AlNiCo QuadraMag znany jest z wyjątkowej zdolności do precyzyjnego odwzorowania dźwięku i zachowania liniowości, co przekłada się na większą głębię i trójwymiarowość.
Przegroda WATT została stworzona z unikalnej mieszaniny materiałów, które tworzą stabilną i niskorezonansową powierzchnię łączącą przetwornik średniotonowy; to zaś wzmacnia dźwiękową ekspresję QuadraMag.
Dwa 8-calowe głośniki niskotonowe
Na pytanie o przetworniki użyte w WATT/Puppy, prosta odpowiedź brzmi: "Te same, co w modelu Sasha V". Oznacza to obecność dwóch 8-calowych głośników niskotonowych wykonanych z jednorodnego kompozytu celulozowego. Te dynamiczne głośniki zostały precyzyjnie zaprojektowane, aby dostarczyć elastyczną odpowiedź w zakresie niskich częstotliwości, gwarantując dźwiękowe wrażenia, które są zarówno potężne, jak i szczegółowe.
Regulowany tylny kolec i poziomica
Z tyłu modułu WATT znajduje się regulowany kolec, który pozwala na precyzyjne ustawienie w dziedzinie domeny czasowej. Dodatkowo, moduł WATT spoczywa na solidnej szynie, zainstalowanej bezpośrednio w płycie górnej V-Material, znacznie redukując wibracje z obudowy głośnika niskotonowego do obudowy WATT. Zintegrowana poziomica bąbelkowa na górze Puppy zapewnia łatwe poziomowanie podczas procesu instalacji.
Czułem się, jakbym był tam z tłumem, niemal na żywo doświadczając falującego śpiewu publiczności. (...) Gdy system audio angażuje słuchacza i prezentuje utwory w tak wciągający sposób, zbliżając go do atmosfery występu na żywo, to właśnie słowo „muzykalny” najlepiej opisuje jego osiągnięcia. Perkusyjna natura klawiszy oraz tonalny charakter młoteczka uderzającego w metalową strunę na całej rozpiętości klawiatury były wręcz odurzające. To naprawdę wyjątkowa, wysokiej klasy reprodukcja dźwięku, wiernie służąca muzyce. (...) WATT/Puppy fachowo rozdzielał muzykę, zachowując zdolność rozpoznawania wyróżnionych sekcji i instrumentów, jednocześnie utrzymując ogólną integralność muzyczną kompozycji. Każda sesja stawała się doświadczeniem „zatracenia się w czasie”, a godziny mijały… zupełnie niezauważone, wyciszone przez moje całkowite zaangażowanie. Tak, nowy WATT/Puppy to prawdziwy bard, mówca, który zapewnia absolutne połączenie ze sztuką muzyki.Test wolnostojących zestawów głośnikowych Wilson Audio Watt/Puppy w SoundStage Australia
Kondensatory
Pół wieku temu projektanci głośników powszechnie korzystali z kondensatorów o prostej, jednozwojowej konstrukcji. Trzeba przyznać, że w tamtych czasach możliwości technologiczne były ograniczone. Podczas gdy niektóre współczesne zestawy głośnikowe wciąż wykorzystują te podstawowe wersje jako standardowe kondensatory, Wilson Audio stale przedefiniowuje granice możliwości.
Wielosekcyjne kondensatory RelCaps, stosowane we wszystkich systemach głośnikowych Wilson Audio, są produkowane w zakładach Wilson Audio za pomocą najnowocześniejszych maszyn i wykończone ręcznie. Dzięki temu procesowi powstają jedne z najbardziej precyzyjnych, złożonych, spójnych i doskonałych brzmieniowo kondensatorów dostępnych obecnie na rynku.
Nowy uchwyt
Drążkowy uchwyt z tyłu oryginalnego WATT został pierwotnie zaprojektowany w 1985 roku jako praktyczny sposób dla Davida Wilsona, założyciela Wilson Audio i ówczesnego inżyniera nagrań, na transport jego niestandardowych monitorów studyjnych na sesje nagraniowe. Od tego czasu ten funkcjonalny i solidny uchwyt ewoluował dla WATT/Puppy. Obecna konstrukcja jest stylizowana na pewny i wygodny chwyt niezależnie od kąta nachylenia. Podobnie jak oryginalny uchwyt WATT, nowy uchwyt bez trudu utrzymuje ciężar modułu WATT podczas transportu i instalacji.
Medalion 50th Anniversary
Medalion 50. rocznicy Wilson Audio został stworzony, by uczcić pięć dekad autentycznej doskonałości w reprodukcji dźwięku i rzemiośle. Ten limitowany medalion, dostępny wyłącznie na zestawach WATT/Puppy w 2024 roku podczas historycznych obchodów 50-lecia Wilson Audio, jest symbolem uznania dla tego zremasterowanego, kultowego projektu. Kolor medalionu odpowiada barwie osprzętu wybranego dla zestawu WATT/Puppy. Bez względu na to, czy wybrano przezroczysty czy czarny osprzęt, medalion będzie odzwierciedlał wykończenie. Dodatkowo, unikalny czerwony medalion będzie towarzyszył wyłącznie czerwonym wariantom malowania WATT/Puppy, czyniąc tę wersję najbardziej wyjątkową spośród wszystkich.