Recenzja półki Artesania KSH2 Krion

Autor i źródło recenzji: CHRISTIAAN PUNTER, 25.09.2022 r. Hifi-advice.com.
Oryginał można przeczytać tutaj


Jak większość czytelników z pewnością już wie, jestem wielkim fanem produktów Artesania. Od wielu lat używam stolików Exoteryc i platform podłogowych Aire, które są w zasadzie niskimi stolikami Exoteryc. Niedawno dodałem do swojego systemu jeszcze jedną platformę Aire i zauważyłem, że ma ona kilka modyfikacji w stosunku do ostatniego modelu (szczegóły w najnowszej aktualizacji), a wraz z tym zamówiłem też kilka półek KSH2 Krion.

Jak sama nazwa wskazuje, półki KSH2 Krion są wykonane w całości z Krionu. Powierzchnia jest idealnie gładka i całkowicie płaska. Półki są zaskakująco ciężkie, z pewnością cięższe, niż można by przypuszczać, biorąc pod uwagę ich elegancką cienkość. Pomimo ich wizualnej delikatności, nie występują żadne ugięcia, które można wykryć, a półka może utrzymać co najmniej tyle samo ciężaru, co sama platforma Aire.

Półka przeznaczona jest do montażu na stojakach audio firmy Exoteryc. Są przydatne do mniejszych komponentów, systemów wieloczęściowych, z nierównymi spodami, do stworzenia pustego poziomu, oferując miejsce na płyty CD i inne akcesoria lub do umożliwienia łatwej wymiany elementów bez konieczności ponownej regulacji ramion liniowych, chociaż warto dodać, że położenie ramion oraz położenie nóżek/tłumików również ma wpływ na dźwięk.

Większość materiałów ma tendencję do podbarwiania dźwięku swoim naturalnym rezonansem lub charakterem, na przykład drewno zwykle powoduje pogrubienie wyższego basu i niższej średnicy, a szkło prawie zawsze akcentuje wyższą średnicę. Stukając palcami w półki KSH2 Krion, nie ma mowy o dzwonieniu, a jedynie o miękkim i ciemnym stuknięciu, które bardzo szybko cichnie i nie pozostaje na dłużej.

I rzeczywiście, gdy są używane pod różnymi komponentami audio, półki te są dźwiękowo prawie niewidoczne i zdecydowanie nie narzucają żadnego charakteru. To z pewnością najbardziej przejrzyste półki, jakie słyszałem. Nie ma drewnianej grubości, nie ma szklistego dzwonienia, ani niczego pomiędzy.

Platforma modułowa Organic Line (na zdjęciu powyżej) jest piękna i wspaniale nadaje się do wielu komponentów, ale uczciwie rzecz biorąc - seria Exoteryc jest lepsza dźwiękowo. To znaczy lepsza dźwiękowo, jeśli podobnie jak ja - cenisz sobie przejrzystość i liniowość. Linia Organic dodaje ładną dawkę masy i wypełnienia, która będzie mile widziana dla tych, którzy posiadają systemy z natury brzmiące bardziej szczupło i anemicznie. Porównując serwer muzyczny Grimm MU1 na stojaku Organic ze stojakiem Exoteryc z HSH2 Krion Shelf, ta druga kombinacja brzmi zauważalnie bardziej wyraziście i przejrzyście. Dla mnie i mojego systemu jest to bardziej korzystne, więc MU1 znalazł nową pozycję.

Aby być uczciwym, ostatecznie półki zmieniają dźwięk tylko trochę, w porównaniu do użycia komponentów audio bezpośrednio na nóżkach ramion liniowych. Prezentacja delikatnie się przesuwa, ale zdecydowanie nie nazwałbym tego podbarwieniem. To, co słyszę, to bardziej zrelaksowany i swobodny przekaz dźwięku, gdy używam ich bezpośrednio na nogach stojaka, ale tym samym wyraźniejsza artykulacja i subiektywnie bardziej bezpośrednia prezentacja, gdy używam półki Krion. Mam wrażenie, że charakter obu prezentacji jest przekonujący i właściwie odkrywam, że w wielu przypadkach preferuję dodanie półki - oczywiście w zależności od specyfiki komponentu, który jest na niej umieszczony - i ogólnej synergii systemu.

Gorąco polecam wypróbowanie półki HSH2 Krion, nawet jeśli twoje komponenty tego nie wymagają i nawet jeśli nie posiadasz stojaka Artesania!