Weiss Engineering

DAC501-4ch / DAC502-4chStrumieniowy przetwornik cyfrowo analogowy

2022 Stereophile RC
2021fallrc stereophile
2022 stereophile rc v2
Sound+Image 2022 winner v2
Gold fingerprint
2023 stereophile RC ico
tm favorite digital
DAC501 prod
  • Dane techniczne
  • Recenzje
  • Gdzie kupić
  DAC501-4ch DAC502-4ch
Sterowanie - pilot zdalnego sterowania IR
- dotykowy wyświetlacz i wielofunkcyjne pokrętło na panelu czołowym
- aplikacja przeglądarkowa / strona internetowa urządzenia
- aplikacja Roon (sterowanie głośnością)
Akceptowane
rozdzielczości
AES/EBU, S/PDIF (XLR, RCA) - do 32bit/192kHz
Toslink - do 32bit/96 kHz
USB - do 32 bit/386kHz, DSD128
Ethernet - do 32 bit/386kHz, DSD128 (Roon Ready)
Wyjścia liniowe RCA (4 poziomy: 0dB /8V RMS/, -10dB, -20dB i -30dB)
XLR (4 poziomy: 0dB /4V RMS/, -10dB, -20dB i -30dB)
Wyjście słuchawkowe 4 poziomy:
-0dB /8.1 Vrms +20.4 dBu (zalecana impedancja powyżej 300 Ohm)
-10dB /2.55 Vrms +10.4 dBu (zalecana impedancja powyżej 18 Ohm)
-20dB /0.81 Vrms +0.4 dBu (zalecana impedancja powyżej 5 Ohm)
-30dB /0.255 Vrms-9.6 dBu (zalecana impedancja powyżej 2 Ohm)
Pasmo przenoszenia Fs = 44,1 kHz, 0 Hz…20 kHz: w zakresie ±0,25 dB
Fs = 88,2 kHz, 0 Hz…20 kHz: w zakresie ±0,25 dB

Fs = 88,2 kHz, 0 Hz…40 kHz: w zakresie ±0,8 dB

Fs = 176,4 kHz, 0 Hz…20 kHz: w zakresie ±0,25 dB

Fs = 176,4 kHz, 0 Hz…40 kHz: w zakresie ±0,8 dB

Fs = 176,4 kHz, 0 Hz…80 kHz: w zakresie ±2,5 dB
Zniekształcenia i szum THD+N -111 dBr (0,0003%) przy poziomie wejściowym -3 dBFS

-125 dBr (0,000056 %) przy poziomie wejściowym -40 dBFS

-125 dBr (0,000056 %) przy poziomie wejściowym -70 dBFS
Wyj. słuchawkowe 4-pin / panel tylny
Wyj. słuchawkowe JACK / panel przedni
-

Wymiary (Sz x Gł x Wys) 18,8 x 30 x 6,6 cm 45 x 30 x 6,6 cm
Pobór mocy w stanie czuwania / pracy poniżej 3W / 25W

 

weiss dac501
16 10 2022 / recenzja

Test Weiss DAC502 Mk2 w highfidelity.pl

(...) Bo to rzeczywiście jest jeden z najlepszych przetworników D/A, jakie można dostać. (...) Chodzi przede wszystkim o to, że szwajcarski DAC zachowuje bogactwo harmoniczne instrumentów. (...) A to dlatego, powtórzę, że gra w uporządkowany strukturalnie, gęsty i rozdzielczy sposób. Wszystko ma w nim swoje miejsce i swój czas. Bez pośpiechu, ale i bez ociągania, wszystko jest do nas dostarczane jako „otwarty obraz”, a nie „paczka”, którą musielibyśmy rozpakowywać. (...) Pozwoliło to też uchwycić kolejną cechę dźwięku Weissa, a mianowicie sposób konstruowania bryły źródła dźwięku. Urządzenie pokazuje je w wyraźny sposób, nie ma wątpliwości, że elektroniczny bas, generowany tutaj przez samego Michaela, jest mocny i konturowy, a gitara została przez miksera wycofana i zakryta efektem. Tak to powinno brzmieć, przynajmniej tak to rozumiem, i Weiss doskonale pokazał zarówno te detale, jak i proporcje pomiędzy poszczególnymi źródłami dźwięku.

(...) Jednocześnie nie buduje on wyraźnych, trójwymiarowych brył. Zamiast tego kreśli kompletny obraz. Jest w nim dokładna lokalizacja instrumentów, jest również wysoka energia. Pomaga w tym precyzyjna, ale i zróżnicowana prezentacja niskich tonów. (...) Trzeba jednak wiedzieć, że Weiss preferuje dźwięk jako całość, dbając o dynamikę, stereofonię – znakomitą – oraz o równowagę tonalną. Dba zresztą o wszystkie aspekty brzmienia. To jeden z nielicznych przetworników, który jest tak rozdzielczy, że zupełnie „gubi” „cyfrę”, nie wskazuje też na technikę, z jakiej skorzystano przy wzmocnieniu sygnału analogowego na wyjściu. Gra z równym zaangażowaniem rocka, jak i purystyczne nagrania wytwórni Chesky Records. Jest po prostu niezwykle wszechstronny.

(...) Podsumowując muszę powiedzieć, że wzmacniacz słuchawkowy w testowanym urządzeniu jest wyjątkowo dobry. Ale też raczej otwarty niż wysycony, jego brzmienie idzie bardziej w stronę dynamiki niż wypełnienia. (...) I taki właśnie szwajcarski DAC jest. Jest w rysunku instrumentów precyzyjny, różnicuje je i ładnie separuje. Ale też ma w zapasie niesamowitą głębię dźwięku i bogactwo harmonicznych. Barwa jest bardzo wyrównana, choć wydaje się, że gra „ciepło”. Jak się wydaje, chodzi o to, że lepiej słychać w nim „wnętrze” dźwięku niż jego jasny, mocny atak.

Więcej
Weiss501 steve huff v2
18 2 2022 / recenzja

Test Weiss DAC501 w Steve Huff Hi-Fi (and photo)

(...) Nigdy wcześniej nie słyszałem takiego przetwornika w swoim systemie. Wprowadza on do cyfrowej muzyki pierwiastek studyjnego magnetofonu szpulowego i taśmy matki. To niesamowite brzmienie. Chyba najlepsze, jakie w życiu słyszałem.

(...) Jest neutralny ale ma solidne uderzenie i odpowiednią dawkę słodyczy. Trzeba jednak podkreślić, że w moim systemie goszczą ciepłe kolumny. Weiss potrafi też pokazać trójwymiarową scenę, ale inaczej niż przetworniki, które znałem. Prezentacja pozostaje naturalna i realna, co brzmi naprawdę pięknie. (...) Model 501 ma swoje podejście do rysowania sceny i pokazywania instrumentów. Robi to w bardziej naturalny sposób, bez widocznej koncentracji na tym aspekcie brzmienia. Oferuje za to bardzo naturalny i pełen detali dźwięk, który natychmiast kojarzy się ze studiem nagraniowym. Jest to brzmienie szczegółowe i bardzo gęste. A wokale … Pod względem odwzorowania głosów [i całej średnicy] to chyba mój DAC wszechczasów. Czysta magia. Weiss 501 osiąga poziom przewyższający wszystko, co do tej pory słyszałem. Te detale, warstwy, faktury, barwy. Tak właśnie powinien brzmieć high-endowy DAC. (...) Jest neutralny, ale czuć zdecydowanie. Jest czysty, ale ma ciężar i gęstość, które uspokajają muzykę. (...) Wynika to również z absolutnego braku szumu i ziarnistości. Ten DAC jest wyjątkowo cichy, co pozwala osiągnąć duży i wypełniony dźwięk.

(...) Ludzkie głosy są duże i pełne, dominują w pokoju. Bass jest niewyobrażalny! Nigdy nie jest lekki i suchy. Każdy instrument ma swoją gęstość, dzięki której brzmienie jest bogate i pełne. Jest tu też odpowiednia ilość powietrza, szeroka scena i doskonałe obrazowanie. Tak właśnie brzmi muzyka. (...) A jakie brzmienie jest najlepsze dla mnie? Najbardziej kręci mnie trójwymiarowa scena i doskonała holografia. Muszę tu przyznać, że po dłuższych odsłuchach przetwornika Weiss 501, uzależniłem się od jego brzmienia. Bez żadnych wątpliwości - to poziom referencyjny. Brzmi wspaniale niezależnie od gatunku muzyki. Odkąd Weiss DAC 501 gości w moim systemie, zmieniłem sposób prowadzenia testów. Pokazuje on bowiem muzykę w wyjątkowy sposób.

Nie da się wręcz opisać, jak ’prawidłowe’ jest to brzmienie.

Weiss 501 DAC zrobił na mnie wielkie wrażenie. (...) Ale potrafi naprawdę zmienić brzmienie każdego, poprawnie skomponowanego, systemu audio na wiele sposobów. Odnajdzie się swobodnie nawet wśród urządzeń wielokrotnie droższych od niego samego. To DAC najwyższej klasy.

Więcej

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 600 320 032

Instal Audio

62-500 Konin
ul. Józefa Piłsudskiego 22b
Tel. 607-723-770

Koris salon audio video

61-614 Poznań
ul. Umultowska 39
Tel. 61 8472663

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750