Synergistic Research

PowerCell SXNajnowszy referencyjny kondycjoner 12-gniazdowy

2022 TAS ED CHOICE
Produkt1
  • Dane Techniczne
  • Recenzje
   PowerCell 12 PowerCell SX Galileo SX
2020
UEF S SE
Gniazda wyjściowe 12
TeslaPlex SE
12
Black UEF
12
Blue UEF
12
Orange UEF
12
Orange UEF
Gniazado zasilające 32A
PowerConn
32A
PowerConn
32A
PowerConn
32A
PowerConn
32A
PowerConn
Okablowanie wewnętrzne 12AWG
Silver Matrix
12AWG+10AWG
Silver Matrix
10AWG
Silver Matrix
10AWG
Silver Matrix
11AWG
6N czyste srebro
Topologia punkt-punkt - -
Moduły EM 5 x cylinder
1 x płaski
5 x cylinder
1 x płaski
5 x cylinder
1 x płaski
5 x XL cylinder
1 x płaski
10 x XL cylinder
1 x płaski
Powierzchnia łączna
modułów EM
2983 cm2 2983 cm2 2983 cm2 3705 cm2   5429 cm2
Szyna uziemienia 6N czyste srebro 6N czyste srebro 6N czyste srebro 6N czyste srebro  6N czyste srebro
Port aktywnego ekranowania - - -  
 
Generator UEF  ✔ SX ULF
4 tryby (przełączalne)
Uziemienie Galileo SX - - -  
Wskaźnik poboru prądu z podświetleniem wielokolorowym - - -  
12 kolorów
 
12 kolorów
powercell sx
10 5 2024 / recenzja

Test kondycjonera zasilania Synergistic Research PowerCell SX w SoundRebels

Dla mnie to znakomity produkt. Pełen życia, bo oferujący i dobre zejście basu i esencję w środku pasma i iskrę w górnym zakresie. To zaś sprawia, że na tle grających bardziej plastycznie i nieco krąglej konstrukcji konkurencji produkt Synergistica staje się wręcz pożądanym uzupełnieniem światowej oferty tego rodzaju atrybutów prądowych.

(...) każdy z zarejestrowanych dźwięków wybrzmiewał od pierwszej do ostatniej nanosekundy i to nie tylko w swej bezpośredniej postaci, lecz również w formie towarzyszącej mu aury i w pełni naturalnemu pogłosowi.

Wystarczy zatem sięgnąć po „Mitt alter er fjellet – Vaerieh mov aalhtarinie” Skruk i Frode Fjellheima, by jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki przenieść się na północno-wschodnie wybrzeże Voldsfjorden (Norwegia), wnętrz tamtejszego kościoła we wsi Volda i doświadczyć podkreślającej walory polifonicznych kompozycji niezwykle klimatycznej akustyki sakralnej budowli, jej naturalnego, miękkiego pogłosu, czy też zupełnie nieoczywistych brzmień obecnych w nagraniu perkusjonalii.

Poprawiła się energia ataku i jego szybkość. Dodatkowo przekaz zyskał na kontroli najniższych rejestrów bez utraty ich wagi i co dla mnie bardzo istotne, górny rejestr nadal błyszczał, dzięki czemu całość rysowana była na pełnej zjawiskowo czarnego tła wirtualnej scenie.

Więcej
SR PowerCellSX Soundstage
1 10 2020 / recenzja

Test kondycjonera zasilania Synergistic Research PowerCell SX w Soundstage Ultra

Z moich doświadczeń wynika, że poprawa jakości prądu zasilającego system może wpłynąć na każdy aspekt brzmienia. A kiedy poprawa jakości prądu jest naprawdę wyraźna, zmianę brzmienia słychać od pierwszej nuty. To właśnie przeżyłem z PowerCell SX. Na samym początku odsłuchów, zanotowałem ’CICHE TŁO!’ - mój system nigdy wcześniej nie usuwał szumu tak efektywnie, jak z PowerCell SX

W utworze ’Don’t Get Around Much Anymore’ z płyty Ella Fitzgerald Sings the Duke Ellington Songbook [CD, Verve 559 248-2], po raz pierwszy w życiu usłyszałem najdrobniejsze, najcichsze fluktuacje jej głosu. W ’The Girl from Ipanema’ z płyty The World’s Greatest Audiophile Vocal Recordings [SACD/CD, Chesky JD247], PowerCell SX pokazał - wcześniej zupełnie schowaną - złożoność w każdym, najdrobniejszym nawet, pociągnięciu szczoteczką po werblu w wykonaniu perkusisty Paulinho Bragi. W ’Time’ Pink Floydów z The Dark Side of the Moon [SACD/CD, Capitol CDP 5 82136 2], wibracje i wybrzmienia otwierających utwór dzwonów zapierały dech w piersiach. 

Większa przejrzystość dźwięku i większa ilość słyszalnych detali to jednak nie wszystko, co uległo poprawie w brzmieniu mojego systemu. Usłyszałem mniej zniekształceń. Harmonie zyskały nową głębię. Dzięki PowerCell SX, usłyszałem  jak naprawdę brzmi pogwizdywanie Livingstone’a Taylora na początku jego wersji ’Isn’t She Lovely’ Wondera, która również znalazła się na płycie wytwórni Chesky z najlepszymi audiofilskimi nagraniami wokalnymi. Z dźwięku tego zniknęła cała metaliczna ostrość. Wspomniany już wyżej utwór Elli Fitzgerald na moim systemie zabrzmiał teraz z bardziej nasyconymi barwami średnicy i zaskakująco wyrafinowaną płynnością. Zaś w utworze ‚The Girl from Ipanema’, PowerCell SX usunął z głosu śpiewaka większość nieprzyjemnych sybilantów. 

Aby przeżyć coś mocniejszego, sięgnąłem po Deadmau5 i Random Album Title [CD, Ultra UL 1868-2]. W utworze ’Slip’ impakt transjentów i czystość wysokich tonów osiągnęły poziom, którego nigdy wcześniej nie słyszałem w swoim systemie. Syntezatory Joela Zimmermana nigdy wcześniej nie brzmiały tak czysto i dynamicznie a tło nie było tak ciche. Ten rodzaj zmian słyszałem w każdym odtwarzanym nagraniu. Perkusja nigdy wcześniej nie dawała takie podstawy. Gitarowe nuty nie były tak precyzyjne. Zaś obrazy dźwiękowe nie były wcześniej tak dokładnie rozmieszczone na trójwymiarowej, olbrzymiej scenie. 

Również dokładność odwzorowania barw uległa znacznej poprawie dzięki PowerCell SX. Podczas odsłuchów nowego sprzętu, zdarza się czasem powiedzieć ’Och, to tak powinno brzmieć!’ na temat swojego ulubionego albumu. PowerCell SX sprawił, że zamglony głos Anne Bisson w pieśni Brahmsa ’Da unten im Tale’ z audiofilskiego samplera Fidelio Reference 3 [CD, Fidelio Musique FACD911] zabrzmiał lepiej niż kiedykolwiek. To samo dotyczy słodkiego, gęstego i nasyconego saksofonu Bena Webstera w ’Chelsea Bridge’ z płyty Gerry Mulligan Meets Ben Webster [CD, Masterworks Series 21349]. 

Jeszcze jedna rzecz: PowerCell SX tchnął nowe życie w nagrania, których odpowiedni odbiór zależy od  szybkości, rytmu i timingu, na przykład ’Witchcraft’ Franka Sinatry z Ultimate Sinatra [CD, Capitol 4 72920 5] i ’Jamming’ Boba Marleya z płyty Exodus: 30th Anniversary Edition [CD, Island 314 586 408-2]. Słuchałem ich jakby na nowo. Zadziwiające, jak świeżo zabrzmiały. 

Następnie, za pomocą przewodu High Definition Ground Cable, podłączyłem PowerCell SX do modułu Active Ground Block. Już sam PowerCell SX doprowadził do poszerzenia rozmiarów sceny w porównaniu z PowerCell 12SE. Razem z aktywnym modułem Ground Block scena urosła jeszcze bardziej a szum i zniekształcenia obniżyły się o kolejne dwie kreski.

Więcej