Synergistic Research

PowerCell SXNajnowszy referencyjny kondycjoner 12-gniazdowy

Produkt1
  • Dane Techniczne
  • Recenzje
  • Gdzie kupić
   PowerCell 12 PowerCell SX Galileo SX
2020
UEF S SE
Gniazda wyjściowe 12
TeslaPlex SE
12
Black UEF
12
Blue UEF
12
Orange UEF
12
Orange UEF
Gniazado zasilające 32A
PowerConn
32A
PowerConn
32A
PowerConn
32A
PowerConn
32A
PowerConn
Okablowanie wewnętrzne 12AWG
Silver Matrix
12AWG+10AWG
Silver Matrix
10AWG
Silver Matrix
10AWG
Silver Matrix
11AWG
6N czyste srebro
Topologia punkt-punkt - -
Moduły EM 5 x cylinder
1 x płaski
5 x cylinder
1 x płaski
5 x cylinder
1 x płaski
5 x XL cylinder
1 x płaski
10 x XL cylinder
1 x płaski
Powierzchnia łączna
modułów EM
2983 cm2 2983 cm2 2983 cm2 3705 cm2   5429 cm2
Szyna uziemienia 6N czyste srebro 6N czyste srebro 6N czyste srebro 6N czyste srebro  6N czyste srebro
Port aktywnego ekranowania - - -  
 
Generator UEF  ✔ SX ULF
4 tryby (przełączalne)
Uziemienie Galileo SX - - -  
Wskaźnik poboru prądu z podświetleniem wielokolorowym - - -  
12 kolorów
 
12 kolorów
SR PowerCellSX Soundstage
1 10 2020 / recenzja

PowerCell SX w Soundstage Ultra

Z moich doświadczeń wynika, że poprawa jakości prądu zasilającego system może wpłynąć na każdy aspekt brzmienia. A kiedy poprawa jakości prądu jest naprawdę wyraźna, zmianę brzmienia słychać od pierwszej nuty. To właśnie przeżyłem z PowerCell SX. Na samym początku odsłuchów, zanotowałem ’CICHE TŁO!’ - mój system nigdy wcześniej nie usuwał szumu tak efektywnie, jak z PowerCell SX

W utworze ’Don’t Get Around Much Anymore’ z płyty Ella Fitzgerald Sings the Duke Ellington Songbook [CD, Verve 559 248-2], po raz pierwszy w życiu usłyszałem najdrobniejsze, najcichsze fluktuacje jej głosu. W ’The Girl from Ipanema’ z płyty The World’s Greatest Audiophile Vocal Recordings [SACD/CD, Chesky JD247], PowerCell SX pokazał - wcześniej zupełnie schowaną - złożoność w każdym, najdrobniejszym nawet, pociągnięciu szczoteczką po werblu w wykonaniu perkusisty Paulinho Bragi. W ’Time’ Pink Floydów z The Dark Side of the Moon [SACD/CD, Capitol CDP 5 82136 2], wibracje i wybrzmienia otwierających utwór dzwonów zapierały dech w piersiach. 

Większa przejrzystość dźwięku i większa ilość słyszalnych detali to jednak nie wszystko, co uległo poprawie w brzmieniu mojego systemu. Usłyszałem mniej zniekształceń. Harmonie zyskały nową głębię. Dzięki PowerCell SX, usłyszałem  jak naprawdę brzmi pogwizdywanie Livingstone’a Taylora na początku jego wersji ’Isn’t She Lovely’ Wondera, która również znalazła się na płycie wytwórni Chesky z najlepszymi audiofilskimi nagraniami wokalnymi. Z dźwięku tego zniknęła cała metaliczna ostrość. Wspomniany już wyżej utwór Elli Fitzgerald na moim systemie zabrzmiał teraz z bardziej nasyconymi barwami średnicy i zaskakująco wyrafinowaną płynnością. Zaś w utworze ‚The Girl from Ipanema’, PowerCell SX usunął z głosu śpiewaka większość nieprzyjemnych sybilantów. 

Aby przeżyć coś mocniejszego, sięgnąłem po Deadmau5 i Random Album Title [CD, Ultra UL 1868-2]. W utworze ’Slip’ impakt transjentów i czystość wysokich tonów osiągnęły poziom, którego nigdy wcześniej nie słyszałem w swoim systemie. Syntezatory Joela Zimmermana nigdy wcześniej nie brzmiały tak czysto i dynamicznie a tło nie było tak ciche. Ten rodzaj zmian słyszałem w każdym odtwarzanym nagraniu. Perkusja nigdy wcześniej nie dawała takie podstawy. Gitarowe nuty nie były tak precyzyjne. Zaś obrazy dźwiękowe nie były wcześniej tak dokładnie rozmieszczone na trójwymiarowej, olbrzymiej scenie. 

Również dokładność odwzorowania barw uległa znacznej poprawie dzięki PowerCell SX. Podczas odsłuchów nowego sprzętu, zdarza się czasem powiedzieć ’Och, to tak powinno brzmieć!’ na temat swojego ulubionego albumu. PowerCell SX sprawił, że zamglony głos Anne Bisson w pieśni Brahmsa ’Da unten im Tale’ z audiofilskiego samplera Fidelio Reference 3 [CD, Fidelio Musique FACD911] zabrzmiał lepiej niż kiedykolwiek. To samo dotyczy słodkiego, gęstego i nasyconego saksofonu Bena Webstera w ’Chelsea Bridge’ z płyty Gerry Mulligan Meets Ben Webster [CD, Masterworks Series 21349]. 

Jeszcze jedna rzecz: PowerCell SX tchnął nowe życie w nagrania, których odpowiedni odbiór zależy od  szybkości, rytmu i timingu, na przykład ’Witchcraft’ Franka Sinatry z Ultimate Sinatra [CD, Capitol 4 72920 5] i ’Jamming’ Boba Marleya z płyty Exodus: 30th Anniversary Edition [CD, Island 314 586 408-2]. Słuchałem ich jakby na nowo. Zadziwiające, jak świeżo zabrzmiały. 

Następnie, za pomocą przewodu High Definition Ground Cable, podłączyłem PowerCell SX do modułu Active Ground Block. Już sam PowerCell SX doprowadził do poszerzenia rozmiarów sceny w porównaniu z PowerCell 12SE. Razem z aktywnym modułem Ground Block scena urosła jeszcze bardziej a szum i zniekształcenia obniżyły się o kolejne dwie kreski.

Więcej

AUDIOFIL

Warszawa
ul. Boya Żeleńskiego 6
Tel. 22 8259765

AKKUS

Wejherowo
ul. os. Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

LINIA DŹWIĘKU

Rzeszów
ul. Lewakowskiego 6A
Tel. 508 89 85 89

KORIS

Poznań
ul. Umultowska 39
Tel. 61 8472663

MEGA Hz

Katowice
ul. Słowackiego 39
Tel. 32 2068199,

DELTA AUDIO

Częstochowa
ul. Gen.Sikorskiego 120
Tel. 34 3680588

AUDIOMAX24

Zielona Góra,
ul. Francuska 52
Tel. 48 728 440 470

CORAB

Olsztyn
ul. Partyzantów 12c
Tel. 89 5236592,

Hi-FI STUDIO

Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 33 812 47 19

Hi-Fi Centrum

Kielce
ul. Winnicka 4
Tel. 41 3432466,

AUDIOFAST

Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750

MDB Audio

Wrocław
ul. Gwarecka 2b
Tel. 535 711 500