G łośniki wolnostojące GoldenEar z serii Triton zdefiniowały na nowo koncepcję jakości dźwięku high-end, dostępną za wyjątkowo atrakcyjną cenę. Produkty te otrzymały dosłownie wszystkie istotne nagrody i wyróżnienia i są bestsellerem na całym świecie. Obecnie GoldenEar Technology ma przyjemność poinformować o wprowadzeniu nowego, od dawna oczekiwanego, okrętu flagowego serii Triton pod niezwykle obiecującą nazwą, jaka była specjalnie dla niego zarezerwowana – Triton One. Światowa premiera tego produktu miała miejsce na targach CES w 2014 roku.
Test głośników GoldenEar Triton One w Hi-Fi i Muzyka
Nie ma głośnej muzyki, która przestraszyłaby flagowy model amerykańskiego producenta, a im większe pomieszczenie, tym lepszy efekt. Artur Rychlik
Triton One jest kolumną głośnikową, stanowiącą naturalne rozwinięcie tradycji GoldenEar i jednocześnie wykorzystuje wszystkie zaawansowane technologie, dzięki którym seria Triton zdobyła sławę. Triton One stanowi doskonałe rozwiązanie dla systemów stereo, wielokanałowych systemów muzycznych, jak również systemów Kina Domowego. „Jedynka” jest smukłą kolumną o wysokości ponad 137cm i podobnie jak w przypadku Triton Two+ i Triton Three+, mieści w sobie znakomitą, zasilaną sekcję subwoofera. Sekcja składa się z trzech, promieniujących do przodu, prostokątnych, niskotonowych przetworników o wielkości 5” x 9”, które ustawiono w jednej osi (co zapewnia mniej szkodliwą interakcję z pomieszczeniem i efektywniejsze sprzężenie energii niskich częstotliwości z otoczeniem głośnika). Przetworniki są zasilane przez działający w klasie D, kontrolowany przez procesor DSP wzmacniacz cyfrowy, o mocy 1600 W. Zaprojektowany przez firmę GoldenEar wzmacniacz został wyposażony w inteligentny kontroler z niemal bezzwłocznym czasem reakcji, na poziomie 278nS, co pozwala na zarządzanie niezliczoną ilością funkcji, włącznie z zabezpieczeniem przed przesterowaniem, kontrolą obecności składowej stałej, zabezpieczeniem przeciwnapięciowym stopnia wyjściowego, tranzystorowym ograniczeniem wielopasmowym oraz perfekcyjnym dopasowaniem fazowym zwrotnicy w stosunku do średniego zakresu tonalnego.
Test głośników GoldenEar Triton One w Hi-res Audio Central
Są to absolutnie najlepsze głośniki, jakich miałem przyjemność słuchać podczas codziennych sesji – czyż nie jest to właśnie to, czego od naszych głośników oczekujemy? Mike Mettler
Aktywne głośniki niskotonowe zostały sprzężone z dwoma parami przeciwlegle umieszczonych, inercjalnie wyważonych, płaskich radiatorów infradźwiękowych o rozmiarach 7” x 10”, które zlokalizowano po bokach obudowy, tuż nad poziomem podłogi, aby zapewnić optymalną interakcję niskich tonów z pomieszczeniem. Komputerowo zoptymalizowana rama, wspierająca przetworniki infradźwiękowe, została zaprojektowana specjalnie do tej konstrukcji i mieści w sobie wiele mniejszych elementów, ułatwiających odprowadzanie wszelkiego rodzaju naprężeń, dzięki czemu uzyskano strukturę, która jest całkowicie sztywna, a jednocześnie zapewnia maksymalny przepływ powietrza. Wykorzystane w przetwornikach infradźwiękowych membrany również stanowią nowe, komputerowo zaprojektowane – niezwykle sztywne i inercyjne rozwiązanie.
Test głośników GoldenEar Triton One w highfidelity.pl
Kolumny są niesamowite i bardzo mi się podobały. Wielkie wieże całkowicie znikają, zostawiając nas z pełnym, niezwykle przyjemnym dźwiękiem. Wojciech Pacuła
Specjalnie opracowana technologia doładowania niskich tonów w zależności od częstotliwości (Frequency Dependent Bass Loading Technology), wykorzystująca podkładki wytłumiajace z pianki poliuretanowej oraz specjalne wypełnienia z włókna – pozwala na dalsze zoptymalizowanie odtwarzania niskich częstotliwości. Założyciele firmy GoldenEar, Sandy Gross i Don Givogue, stworzyli ideę zintegrowanych, zasilanych subwooferów w 1995 roku i ciągle pracowali nad jej udoskonaleniem. O ile brak konieczności umieszczania subwoofera w oddzielnej obudowie w pokoju odsłuchowym, z pewnością niesie korzyści, to prawdziwym powodem zintegrowania go z resztą kolumny głośnikowej było uzyskanie lepszego dopasowania niskich częstotliwości do całości systemu przetworników. Takie rozwiązanie z pewnością pomaga przy oglądaniu filmów, ale w wypadku muzyki przynosi olbrzymie korzyści i jest absolutnie konieczne.
Zakresy wyższego basu i tonów średnich oraz wysokie częstotliwości są znakomicie przetwarzane przez zestaw głośników zaaranżowany w układzie D’Appolito. Składają się na niego dwa, zaprojektowane przez GoldenEar przetworniki, o wymiarach 5-1/4”, wyposażone w specjalnie odlewane kosze (usprawniające promieniowanie tylne i minimalizujące odbicia), które sąsiadują z osławionym głośnikiem wstęgowym HVFR™.
Przetworniki nisko/średniotonowe wykorzystują rozwiązanie wielołopatkowego korektora fazy (Multi-Vaned Phase Plug), które w połączeniu z charakterystycznym kształtem membrany, zapewnia gładką, wyrównaną odpowiedź liniową, osiągającą wartość 20 kHz – znacznie wykraczającą poza punkt podziału zwrotnicy. Wyjątkowy głośnik wstęgowy HVFR który inaczej, niż konwencjonalne głośniki kopułkowe, czy wstęgowe, generujące ruch powietrza w sposób tradycyjny - wytwarza wyższe ciśnienie i prędkość strumienia ściskając warstwy powietrza pomiędzy fałdami membrany – osiąga znakomity poziom dopasowania impedancji do otaczającego go powietrza. Zapewnia on gładkie odwzorowanie tonów powyżej częstotliwości 35kHz, bez słyszalnych przerw w ciągłości pasma, czy świszczących zniekształceń, charakterystycznych dla innych głośników wysokotonowych. Lepsza kontrola przekłada się na pogłębienie zakresu dynamiki. Nowy unikalny zestaw zwrotnic, wykorzystujący zbalansowaną topologię rozmieszczenia (dzięki której redukowane są pojemności błądzące w obwodach magnetycznych), precyzyjne kondensatory foliowe i specjalne okablowanie wewnętrzne, doskonale stapiają dźwięk przetworników w jednorodną, homogeniczną bryłę – która również jest znakiem firmowym GoldenEar
Test głośników GoldenEar Triton One w Hi-Fi+
HiFi+ zazwyczaj nie zamieszcza sloganów, w formie nagłówków swoich recenzji, jednak gdybyśmy mieli wymyślić slogan dla tej recenzji głośników GoldenEar Triton One, zapewne brzmiałby on tak : ”Znakomity w cenie dobrego”. Chris Martens
Konstrukcję obudowy oparto na znakomitych rozwiązaniach, wykorzystanych w głośniku Triton Two, z tym, że w obudowie Triton One zastosowano grubsze ścianki boczne i frontowe, ulepszony system usztywnienia oraz dodatkowe wytłumienie; działanie poszczególnych elementów zostało zoptymalizowane przy użyciu zaawansowanej analizy akcelerometrycznej, przeprowadzonej w ośrodku badawczym producenta. Smukła i wąska obudowa wraz z jej nierównoległymi ściankami (dzięki którym zredukowano znacznie wewnętrzne odbicia i fale stojące) stanowi nie tylko doskonałą formę, ale skutkuje uzyskaniem zauważalnych korzyści działania, wśród których można wymienić minimalne podkolorowania i znakomity, trójwymiarowy obraz dźwiękowy, z którego, zasłużenie zresztą, słyną wszystkie głośniki firmy GoldenEar. Podwójne, dyskretne komory rezonansowe średniego zakresu, są dość obszerne, co pozwala uzyskać niezwykle niski punkt podziału zwrotnicy pomiędzy głośnikami niskotonowymi, a nisko/średniotonowymi, co również skutkuje polepszeniem jakości dźwięku. Dodatkowo, precyzyjne wyprofilowanie tylnych ścianek komór rezonansowych, znacznie zredukowało i wygładziło odbicia wewnętrzne, co jeszcze bardziej zmniejsza podkolorowania średniego zakresu. Oczywiście, nowoczesna komora bezechowa, mieszcząca się w siedzibie firmy, stanowiąca dokładną kopię pomieszczenia, jakie znajduje się w NRC (Państwowym Komitecie Badań Naukowych), w Ottawie, była intensywnie wykorzystywana w procesie projektowania, a inżynierowie spędzili niezliczone godziny przeprowadzając niezbędne odsłuchy.
Test głośników Goldenear Triton One w The Absolute Sound
Są wyposażone we wszystkie możliwe, a nawet więcej cech i rozwiązań technologicznych, jakich goniący za nowinkami mogliby pożądać, jednak ich prawdziwą wartością jest to, że dostarczają niezmiennej muzycznej przyjemności, okraszonej wyjątkową dozą realizmu. Anthony Cordesman
W rezultacie udało się wyprodukować wybitny, referencyjny głośnik, przeznaczony do zastosowań w domowych systemach audio i w Kinie Domowym, który już zdążył zostać uhonorowany prestiżową nagrodą za Innowacyjny Produkt Inżynieryjny Targów CES 2014. Głośnik dorównuje swoim działaniem, a w niektórych przypadkach nawet przewyższa konstrukcje głośnikowe, warte dziesięciokrotnie więcej. Niezwykle precyzyjne, trójwymiarowe obrazowanie, w połączeniu z olbrzymią sceną dźwiękową, jest nieodłączną cechą kolumn Triton One. Nie można również pominąć podwójnej, zasilanej sekcji subwoofera, która dostarcza wybitnie głębokie i zwarte basy, znakomicie słyszalne zarówno przy odtwarzaniu muzyki, jak i w dynamicznym Kinie Domowym. Niskie tony brzmią nawet lepiej, niż w przypadku zastosowania oddzielnego subwoofera, którego cena często przekracza wartość zestawu głośników Triton One.
Test głośników GoldenEar Triton One w Sound & Vision
Tritony One od GoldenEar, należą do tych najrzadziej spotykanych odmian produktów, którym słowa nie oddają sprawiedliwości. Po prostu trzeba ich posłuchać – a raczej doświadczyć – osobiście. Darryl Wilkinson