Gryphon Audio

Trident IIPodłogowe zestawy głośnikowe

577trident II mini
  • Dane techniczne
  • Recenzje
  • Gdzie kupić

 

Typ Trójdrożne
Zasada stałej fazy Duelunda tak
Typ obudowy scalona
Głosniki basowe 8" / 4 pcs.
Głośniki średniotonowe 5.5" / 2 pcs
Tweeter Air Motion Transformer
Pasmo przenoszenia, -3 dB (zależne od pomieszczenia) 16Hz - 27kHz
Czułość, SPL, 1m, 1W 95dB
Impedancja nominalna 4 ohm
Częstotliwości zwrotnicy, zasada Duelunda 250Hz, 2kHz 
Zaciski wejściowe głośników/ kanał 1 set
Moc wyjściowa (RMS) na kanał w rzeczywistym obciążeniu 500W, Class A/B
Moc szczytowa na kanał w rzeczywistym obciążeniu 2000W
Zniekształcenie (THD + N) < 1%, 500W
Gain +38dB
Bas. Zakres głośności, przyrosty co 0,5dB -100dB to +6dB 
Low Cut  16Hz
Ustawienia Q (do wyboru)  0.30, 0.35, 0.40 
Przepustowość (-3 dB). Sam wzmacniacz mocy 0 - 250KHz 
Impedancja wejściowa, zrównoważona (20-20000Hz) 40KOhm 
Impedancja wejściowa, single ended (20-20000Hz)  20KOhm 
Zrównoważone wejścia, pr. kanał 1 x XLR, female
Wyjścia single ended, pr. kanał 1 x RCA
Zrównoważone wejścia, pr. kanał (pętla) 1 x XLR, male
Wyjścia single ended, pr. kanał (pętla) 1 x RCA
Zużycie energii (Stand-by) 5W
Zużycie energii (Maximum) 1800W 
Zużycie energii (bezczynność) ok. 2 x 200W
Pojemność zasilacza 2 x 180.000 uF
Wymiary (W x H x D) 2 x 52x193x81
Waga przesyłki  2 x 237kg 
Dodatkowe informacje

• Trójdrożne kolumny głośnikowe z wbudowanym wzmacniaczem basowym
• Zwrotnica stałej fazy zapewnia idealną spójność fazową we wszystkich zakresach częstotliwości
• Pasmo przenoszenia 16 – 27 kHz, -3 dB (zależnie od ustawienia dobroci (Q setting)i rozmiarów pomieszczenia)
• Pilot zdalnego sterowania z funkcjami ustawienia dobroci, poziomu basów, wyciszenia i filtru górnoprzepustowego
• Specjalna konstrukcja ściany frontowej zapewnia wyrównanie domeny czasowej, co umożliwia dotarcie dźwięku ze wszystkich przetworników do miejsca odsłuchowego w tym samym czasie
• Szybki przetwornik wysokotonowy Air Motion Transformer wyposażony w metalową membranę o niskiej masie
• Gruntownie zmodyfikowane, duńskie przetworniki nisko- i średniotonowe
• Specjalna konstrukcja stożka membrany eliminuje odbicia krawędziowe
• Symetryczne, pionowe ustawienie przetworników zapewnia idealną prezentację źródeł dźwięku
• Cztery niskotonowe przetworniki Gryphon o średnicy 8” zapewniają znakomitą szybkość i precyzję oraz zdolność przemieszczania dużych mas powietrza
• Specjalnie zaprojektowane wzmacniacze niskotonowe Gryphon dostarczają stałą moc 500 W na kanał
• Zintegrowany regulator dobroci oparty na teorii Linkwitz'a-Greiner'a (Linkwitz-Greiner Q Controller) wraz z zaprogramowanymi ustawieniami dobroci pozwala na idealną integrację niskich częstotliwości w dowolnym pomieszczeniu
• Indywidualnie dostrajany, pasywny zestaw zwrotnic średnio/wysokotonowych
• Wyposażony w potrójny zestaw magnesów system napędowy przetworników nisko/średniotonowych dostarcza maksimum mocy i zapewnia precyzyjne ogniskowanie dźwięku
• Zamknięta konstrukcja obudowy wraz z rozbudowaną strukturą wzmocnień wewnętrznych
• Wytłumienie wewnętrzne wykonane z połączenia czystej wełny z materiałami syntetycznymi
• Stylowy strunowy grill zapewnia ochronę przetworników
• Praktycznie nieograniczone możliwości indywidualnego wykończenia zewnętrznego

Zaprojektowane i wykonane w Danii
Gryphon Audio systemmarzen
20 11 2021 / recenzja

Test - System marzeń Gryphon Audio

"(...) dzisiejszy tytułowy dream-team bez najmniejszego naciągania faktów w stu procentach spełnia wszelkie znamiona określenia jako zestaw marzeń. Co w takim razie weszło w jego skład? Zapewniam, iż same konstrukcyjne perełki typu: odtwarzacz CD Ethos, przedwzmacniacz liniowy Pandora, końcówka mocy Mephisto Stereo oraz kolumny Trident II ..."

"Co oferuje pełen zestaw Gryphona? (...) pełny firmowy zestaw w sobie tylko znany sposób wyciska z każdego z podanych aspektów przysłowiowe ostatnie soki. Czyli? Otóż kreowany przez skandynawski system świat muzyki z jednej strony jest przyjemnie przyciemniony, ale z drugiej, dzięki dobremu konsensusowi barwy, masy, kontroli i oddechu prezentacji od najniższych poziomów głośności może pochwalić się wyważoną masą, świetną szybkością narastania sygnału i co bardzo istotne, pozwalającą oddać najdrobniejsze niuanse wydarzeń na wirtualnej scenie w temacie jej szerokości i głębokości, fenomenalną rozdzielczością. Być może wielu z Was nie uwierzy, ale te wielkie szafy przy wspomnianych zaletach dodatkowo praktycznie znikają z pokoju. To wydaje się wręcz niewiarygodne, jednak gdy zamknie się oczy, świat muzyki realnie przenosi się do naszego pokoju."

"(...) przy całej świetności przed momentem wymienionych cech opiniowanego systemu, które na tym poziomie cenowym wydają się być elementarzem, mnie osobiście urzekła całkiem inna kwestia. Jaka? (...) A chodzi o sam sposób projekcji muzyki. Bez najmniejszych oznak wymuszenia od samego dołu, przez średnicę, po górne rejestry, przy praktycznie każdym poziomie głośności. Ba, czasem można odnieść wrażenie, jakby zestaw swoją robotę odwalał od niechcenia. Jednak to „niechcenie” jest w tym wszystkim clou zabawy w zaawansowane audio. (...) To jest jak narkotyk, bez którego po kilkukrotnym zażyciu ciężko będzie się obejść. Wiem coś o tym, bo sam to przeżywałem. Owszem, po paru dniach nasz system przyswajania fonii z większym lub mniejszym bólem się zresetuje, jednak zawsze, powtarzam, zawsze wzorzec świetnej jakości dźwięku będziemy odnosić do tego z dużych kolumn. Fizyki nie da się oszukać, a przecież muzyka to fizyka w najczystszej postaci."

Więcej
Gryphon Trident 0011
13 6 2021 / recenzja

Test głośników Gryphon Trident II w Soundrebels

... gdy podczas testu doznam emocji na poziomie opiniowanych kolumn, nawet nie wiem, kiedy tekst zaczyna przypominać twórczość Elizy Orzeszkowej. Mam nadzieję, że śledząc moją zabawę w opiniowanie komponentów audio, nauczyliście się przechodzić nad tym do porządku dziennego. Jeśli tak, wieńcząc test, w pełni świadom konsekwencji zapewniam, iż na bazie przeżytych emocji o naszych bohaterkach nie mogłem pisać inaczej aniżeli w samych superlatywach.

Czy abstrahując od niestety wysokiej ceny Gryphon Audio Trident II i naturalną koleją rzeczy ich sporych gabarytów, jest to propozycja dla każdego? Otóż bez najmniejszego poczucia przysłowiowego drukowania meczu jestem w stanie zarekomendować je dosłownie wszystkim. Począwszy od wytrawnych melomanów – świetny występ w gatunkach muzycznych typu jazz, muzyka dawna i klasyczna, a na najbardziej wymagających audiofilach skończywszy – znakomite oddanie najdrobniejszych niuansów muzyki bez względu na repertuar, czyli sławetna stopa perkusji w trio Paula Bley’a i zjawiskowe popisy formacji rockowej. 

... jako podbicie zasłużonego stempla ekstremalnego High-Endu producent zaproponował klientowi zostawiającą konkurencję sporo w tyle, zaawansowaną konstrukcyjnie obudowę i jej zjawiskowy design. Nie wiem co po ewentualnych odsłuchach być może Was, ale po procesie testowym mnie od decyzji pozostawienia sobie tych paczek na stałe odżegnuje jeden niepozorny aspekt. Nie cena, nie wielkość, tylko niestety mała uniwersalność kolumn. Otóż przy użyciu tytułowych konstrukcji nie ma szans na przetestowanie znakomitej większości wzmacniaczy zintegrowanych. Gdyby nie to, kto wie, co by się wydarzyło.


... w tym momencie docieramy, przynajmniej w moim mniemaniu, do źródła takiego a nie innego postrzegania tytułowych kolumn, które zamiast cokolwiek kreować skupiają się na eliminacji barier ograniczających osiągnięcie upragnionego celu, czyli maksymalnego zbliżenia się do pierwotnego aktu wykonawczego. Z premedytacją nie użyłem określenia „live”, gdyż akurat w tym przypadku nie chodzi o „koncertową” ścianę dźwięku (wspomniana Metallica), choć z osiągnięciem takowego efektu Gryphony nie mają najmniejszego problemu, lecz o zdolność oddania autentyzmu samego aktu wykonywania konkretnego dzieła na potrzeby rejestracji. Przy czym wcale nie musimy ograniczać się do krążków nagranych na przysłowiową setkę, gdyż tu raczej chodzi o sam klimat, magię chwili, gdy zaczynają się rodzić nasze ulubione dźwięki a my sami znajdujemy się na wyciągnięcie ręki od ich twórców. Rozumieją Państwo o co chodzi? O mikro-dynamikę, dzięki której nie tylko słyszymy, lecz fizycznie czujemy nawet pozornie ciche i szalenie dalekie od wystrzałów armatnich rodem z „Tchaikovsky: 1812 Overture” Erich Kunzel / Cincinnati Pops Orchestra dźwięki. W końcu dźwięk to zgodnie z Encyklopedią PWN „zaburzenie falowe w ośrodku sprężystym”, więc trudno się dziwić, że organem odbiorczym są nie tylko nasze uszy ale i my cali. O ile jednak większość kolumn skupia się na potęgowaniu wrażeń z dołu pasma i to wespół z nader destruktywnymi dawkami decybeli o tyle Tridenty owe działania realizują w pełnym paśmie akustycznym.

Jeśli jednak jesteście Państwo ciekawi jak nisko tytułowe kolumny potrafią zejść, to polecę wygodnie rozsiąść się w fotelu i włączyć ścieżkę dźwiękową do „Wrath of Man” https://tidal.com/browse/album/181141925 Chrisa Bensteada. Gwarantuję, że już po kilku minutach zaczniecie poważnie się zastanawiać nad założeniem jakiejś kamizelki kuloodpornej, bądź zaopatrzeniu się w podobną do stosowanych przez oddziały prewencji solidną tarczę. Tutaj nie ma zmiłuj i chwili na wytchnienie, skoro jednak uznaliście, iż niegłupim pomysłem będzie nawet nie tyle rozbudzenie , co rozjuszenie duńskich smoków, to teraz miejcie odwagę ponieść tego konsekwencje. A na przyszłość radzę dobrze się zastanowić o co prosicie.

A jaki morał płynie z powyższej epistoły? Ano taki, że jeśli tylko dysponujecie Państwo środkami pozwalającymi na zakup Tridentów II Gryphon Audio, to macie szansę na … połowiczny sukces. Warto bowiem pamiętać, że jego pełnię osiągniecie dopiero z równie wyrafinowaną amplifikacją, od siebie w tym momencie podpowiem, iż najlogiczniejszym (proszę tylko nie mylić tego ze zdrowym rozsądkiem) wyborem wydaje się Mephisto w wersji stereofonicznej, bądź jeszcze lepiej monobloków i oczywiście zdolne je pomieścić lokum. Jest to bowiem przykład rasowego, ekstremalnego High-Endu, w którym nadrzędna zasada mówi, że jeśli na coś się decydujemy, to albo robimy to „na 110%”, albo wcale.

Więcej

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

demo w salonie: Diablo 300

AudioLand Studio

99-300 Kutno
ul. Warszawskie Przedmieście 34
Tel. 606 747 615

demo w salonie: Diablo 300

AUDIO STYL

40-203 Katowice
ul. aleja Roździeńskiego 91
Tel. 32 258 95 76

demo w salonie: Diablo 300  Essence Stereo

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 600 320 032

demo w salonie: Diablo 120

HiFi System

03-289 Warszawa
ul. Ostródzka 273/1
Tel. 503 157 500

demo w salonie: Diablo 300

Koris salon audio video

61-614 Poznań
ul. Umultowska 39
Tel. 61 8472663

demo w salonie: Diablo 300  Essence Stereo

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

demo w salonie: Diablo 120, Diablo 300, Scorpio S

Studio999Audio

33-332 Kraków
ul. Bronowicka 4A
Tel. 690 017 704

demo w salonie: Antileon EVO

Audio Park

87-100 Toruń
ul. Polna 7B
Tel. 56 621 16 36

demo w salonie: Diablo 120

AUDIOSFERA.EU

70-460 Szczecin
ul. Piłsudskiego Józefa 17
Tel. 666 963 999

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750