Udoskonalenie, a tym samym prześcignięcie legendarnego Diablo 300 nie było prostym zadaniem - zaprezentowany na targach High End Munich 2015, Diablo 300 ustanowił nowy punkt odniesienia w dziedzinie wydajności wzmacniaczy zintegrowanych. Dzięki jednogłośnym pochwałom ze strony prasy High End i tysiącom sprzedanych egzemplarzy, Diablo 300 utrzymał swój status "najlepszego w swojej klasie" przez prawie dekadę, wielokrotnie pokonując nowszych i droższych konkurentów.
Jednak w ciągu ostatnich ośmiu lat nowe technologie komponentów i intensywne badania inżynieryjne wskazały obszary wymagające poprawy. Najważniejsze rozwiązania zastosowane w nowych modelach Apex i Commander, flagowych wzmacniaczach i przedwzmacniaczach marki Gryphon, zostały przeniesione do modelu Diablo 333, który może pochwalić się o dziesięć procent większą mocą wyjściową niż jego legendarny poprzednik. Nowe ultraszybkie tranzystory przedwzmacniacza o niskiej pojemności zapewniają zarówno lepszą muzykalność, jak i doskonałą wydajność pomiarową.
Diablo 333 to zdecydowanie najbardziej dynamiczny i zdolny do pełnej kontroli wzmacniacz zintegrowany (a być może nawet wzmacniacz w ogóle), jaki miałem okazję recenzować. (...) W tej kategorii znajduje się garstka wybitnych modeli, a Diablo 333 firmy Gryphon Audio niewątpliwie należy do czołówki. (...) Album Palmystery Victora Wootena, a zwłaszcza utwór „The Lesson”, zabrzmiał z tak wyraźnym i ostrym atakiem, a także z tak realistycznym brzmieniem, że instrument Wootena mógłby równie dobrze być bezpośrednio podłączony do 333. 333 to bestia. Potwór dynamicznej ekspresji, który doskonale panuje nad najniższymi rejestrami. To prawdziwy Gryf – stworzenie mityczne, łączące w sobie grację i potęgę, godne swojej legendarnej marki.Test wzmacniacza zintegrowanego Gryphon Audio Diablo 333 w SoundStage Australia
Jedno spojrzenie na Diablo 333 i widać wyraźnie wizualne nawiązanie do Gryphona: trójkątny panel wyświetlacza z 4,3-calowym pojemnościowym ekranem dotykowym TFT przywołuje estetykę stworzoną przez założyciela Gryphona Flemminga Rasmussena dla Apex i Commander, podobnie jak wykonane na zamówienie kolce obudowy, które zwiększają zarówno mechaniczną integralność, jak i wizualną harmonię. Opracowane również dla Apexa, wykonane na zamówienie zaciski Gryphona znajdują się również na tylnym panelu 333. Wyrzeźbiony z bloku aluminium pilot zdalnego sterowania Commander zastępuje pilota "Wand" dostarczanego z Diablo 300. Nowa, bardziej intuicyjna struktura menu poprawia interfejs użytkownika, a gniazdo USB 2.0 na tylnym panelu Diablo upraszcza aktualizację oprogramowania sprzętowego.
Podobnie jak w przypadku Diablo 300, 333 może być wyposażony w opcjonalne moduły Phono i DAC, które zostały całkowicie przeprojektowane dla nowego wzmacniacza. Moduł PS-3 RIAA charakteryzuje się topologią True Dual Mono w klasie A od wejścia do wyjścia, bez globalnego ujemnego sprzężenia zwrotnego i dyskretnym układem zbalansowanym z dopasowanymi matrycami tranzystorów.
Gryphon Diablo 333 unika ostrości, analityczności, podkreślania atrybutów pejoratywnie rozumianej cyfrowości – twardości, zimna, suchości. Diablo 333 nie każe czekać. Basem wcale nie swawoli ani go nie rozpuszcza, jednak niemal nieustannie znajduje dobry powód, aby go pokazać; nie zawsze potężnie, ale zawsze wyraźnie i dokładnie. Gryphon Diablo 333 nie demoluje muzyki niesfornym basem, lecz ją wzmacnia i nasyca. A kiedy przychodzi pora (dyktowana przez muzykę), żeby przesuwać ściany… trzeba mieć do tego jeszcze odpowiednie kolumny, ale wzmacniacz już jest. Jeżeli jest w tym brzmieniu coś diabelskiego, to dynamika. Nie trzeba jednak grać głośno, aby odczuwać siłę i witalność. Diablo 333 koncentruje się na muzyce i natychmiast wciąga w to słuchacza. Trzeba naprawdę się upierać i wysilać, aby zamiast bezproblemowego przyjęcia tego dźwięku, tylko go obserwować i analizować. Homogeniczny, harmonijny, namacalny charakter to 'spadek' po Diablo 300. Nowa konstrukcja nie zmienia tego, co według mnie w tym brzmieniu najważniejsze i najbardziej kuszące, a zarazem najpewniejsze i najbezpieczniejsze.Test wzmacniacza Gryphon Diablo 333 w Audio
Pozłacane, zbalansowane gniazda wejściowe Neutrik XLR zastąpiły gniazda RCA stosowane w poprzedniej generacji. Impedancję obciążenia MC można ustawić zewnętrznie za pomocą lewego/prawego przełącznika na tylnym panelu, w przeciwieństwie do wewnętrznych zworek znajdujących się w PS-2S. Ustawienie MC/MM jest wybierane z panelu przedniego za pośrednictwem menu Diablo 333. Nowy moduł przetwornika cyfrowo-analogowego DAC-3 firmy Gryphon zawiera najnowszy wysokowydajny przetwornik cyfrowo-analogowy Sabre: ES9039PRO. W zestawie znajduje się siedem wybieranych przez użytkownika cyfrowych filtrów PCM typu roll-off, a także pełny asortyment wejść USB, AES/EBU, BNC i TOSLINK. Wejście USB modelu Diablo 333 jest kompatybilne ze wszystkimi obecnymi cyfrowymi formatami audio.
Charakterystyka:
- Konfiguracja True Dual Mono
- Zero globalnego ujemnego sprzężenia zwrotnego
- Sterowany mikroprocesorowo, 43-stopniowy, prawdziwie zbalansowany, przekaźnikowy tłumik głośności zapewniający najlepszą wydajność dźwiękową, zawierający tylko 1-2 rezystory w szeregu z sygnałem na wszystkich poziomach.
- Lokalne regulatory bocznikowe dla najlepszego tłumienia szumów
- Dziesięć tranzystorów wyjściowych wysokiej mocy na każdy kanał
- Diablo 333 wykorzystuje nowe, ultraszybkie tranzystory przedwzmacniacza o niskiej pojemności.
- Kondensatory polipropylenowe do lokalnego odsprzęgania zasilania
- Opcjonalny moduł przedwzmacniacza gramofonowego PS3 MM/MC
- Opcjonalny moduł DAC3 z jednym USB, 2 x SPDIF, 1 AES i 1 wejściem optycznym
- Ultrakrótka ścieżka sygnału
- Minimalne okablowanie wewnętrzne
- Czterowarstwowe płytki drukowane z miedzią 70µ na wszystkich warstwach
- Transformator toroidalny Dual Mono Holmgren
- Gniazda montowane na płytce drukowanej eliminują okablowanie i skracają ścieżkę sygnału.
- Pozłacane gniazda Neutric XLR dla dwóch źródeł zbalansowanych
- Pozłacane gniazda gramofonowe z teflonową izolacją dla dwóch wejść i dwóch wyjść
- Pozłacane, wykonane na zamówienie gniazda Gryphon.
- Wyjście AV o stałym poziomie zapewnia bezkompromisową integrację z przedwzmacniaczem surround.
- Dopasowanie poziomu wejściowego
- 4,3-calowy pojemnościowy ekran dotykowy TFT z 4 mm hartowanym szkłem z przodu
- Intuicyjna struktura menu
- Wejście i wyjście 12Vdc
- Wejście odbiornika podczerwieni na tylnym panelu
- Możliwość aktualizacji oprogramowania sprzętowego przez gniazdo USB 2.0 na tylnym panelu
- Nieinwazyjny system ochrony
- Pilot zdalnego sterowania na podczerwień
- Zatwierdzenie UE CE
- Pobór mocy w trybie czuwania < 0,5 W
- Zaprojektowany i zbudowany w Danii
- Projekt zewnętrzny Flemming E. Rasmussen
- Elektronika zaprojektowana przez Toma Møllera