dCS

Vivaldi One APEXCyfrowy odtwarzacz sieciowy SACD/CD

2018 High fidelity Best Sound AVS2 v2
Hifi plus winner 2022 S
577silver front
  • Dane techniczne
  • Recenzje
  • Artykuły techniczne
  • Do pobrania
Typ urządzenia Sieciowy odtwarzacz CD z opcją upsamplingu.
Rodzaj przetwornika Opracowana przez dCS topologia Ring DAC™.
Wejśćia Interfejs sieciowy na złączu RJ45 Gigabit - mechanizm renderujący UPnPTM w trybie asynchronicznym, przesyłanie strumieniowe muzyki z serwera UPnP przez standardową sieć, dekodowanie wszystkich głównych formatów bezstratnych, w tym FLAC, WAV i AIFF, z prędkością do 24-bitowej natywnej częstotliwości próbkowania 384kS / s, oraz DSD / 64 i DSD / 128 w formacie DFF / DSF. Inne obsługiwane formaty to MQA, WMA, ALAC, MP3, AAC i OGG. Niektóre formaty są ograniczone do niższych częstotliwości próbkowania. Akceptuje dane przesyłane strumieniowo przez Apple AirPlay tylko na poziomie 44,1 lub 48kS / s. Złącze Network Loop Out na drugim złączu RJ45. Interfejs USB 2.0 na złączu typu B działającym w trybie asynchronicznym, akceptuje do 24 bitów PCM z prędkością do 384kS / s oraz DSD / 64 i DSD / 128 w formacie DoP. Działa w trybie klasy 1 lub 2. Interfejs USB-on-go na złączu typu A działa w trybie asynchronicznym, akceptuje dźwięk do 24 bitów 384kS / s oraz DSD / 64 i DSD / 128. 2x AES / EBU na 3-pinowych żeńskich złączach XLR. Każdy akceptuje PCM do 24 bitów 192 kS / s lub DSD / 64 w formacie DoP. Używana jako para z podwójną AES, akceptuje PCM w rozdzielczości do 384kS / s, DSD / 64 i DSD / 128 w formacie DoP lub DSD zaszyfrowane dCS. 3x SPDIF na 2x RCA Phono i 1x BNC. Każdy akceptuje PCM do 24 bitów 192 kS / s lub DSD / 64 w formacie DoP. 1x Optyczny SPDIF na złączu Toslink akceptuje PCM z prędkością do 24 bitów 96kS / s.
Mechanizm TEAC Esoteric VMK3 VRDS Neo.
Wyjścia Poziomy wyjściowe: 0.2, 0.6, 2 lub 6V rms dla pełnej skali wejściowej. Wyjścia symetryczne: 1 para stereo na 2-pinowych wtykach XLR męskich (pin 2 = gorący, pin 3 = zimny). Te wyjścia są elektronicznie zrównoważone i płynne. Impedancja wyjściowa wynosi 3 Ω, maksymalne obciążenie wynosi 600 Ω (zalecane 10 k - 100 kΩ). Wyjścia niezbalansowane: 1 para stereo na 2 złączach gramofonowych RCA. Impedancja wyjściowa wynosi 52 Ω, maksymalne obciążenie wynosi 600 Ω (zalecane 10 k - 100 kΩ).
We/wy sygnału zegara 2x Wejścia Wordclock na 2x złączach BNC, akceptuj standardowy kod word przy 44,1, 48, 88,2, 96, 176,4 lub 192 kHz. Szybkość transmisji danych może być taka sama, jak częstotliwość zegara lub dokładna wielokrotność częstotliwości zegara. Wrażliwe na poziomy TTL. Wordclock Wyjście na 1x złącze BNC. W trybie Master na tym wyjściu pojawia się kodowanie zgodne z TTL.
Szum resztkowy Dane 16-bit: Lepiej niż -96dB0, 20Hz-20kHz. Dane 24-bit: Lepiej niż -113dB0, 20Hz-20kHz nieważone. (ustawienie 6V).
Przesłuch L-R Lepiej niż -115dB0, 20Hz-20kHz.
Niepożądane odpowiedzi Better than –115dB0, 20Hz - 20kHz.
Filtry Tryb PCM: do 6 filtrów zapewniających różne odcięcia pomiędzy tłumieniem obrazu Nyquista a przenoszeniem fazy.
Tryb DSD: 4 filtry progresywnie redukujące poziom szumu poza pasmem audio.
Konwersja Wybieralna próbka upsamplingu do DXD, DSD / 128 lub DSD / 64
Aktualizacja oprogramowania Funkcja ściągania i aktualizacji oprogramowania dostępna poprzez aplikację Vivaldi One App..
Sterowanie Aplikacja dCS Vivaldi One App dla konfiguracji urządzenia i odtwarzania muzyki.
Interfejs RS232 (sterowany przez urządzenia firm trzecich).
Pilot IR – nadajnik dCS premium 
Zasilacz Ustawiony fabrycznie na 100, 115/120, 220 lub 230/240V AC, 50-60Hz.
Pobór mocy 40 W typowo /60 W maximum.
Wymiary 444mm (17.5”) szerokość x 420mm (16.6”) głębokość x 220mm (8.7”) wysokość. Dodatkowy odstęp z tyłu potrzebny do podłączenia przewodów.
Waga 27.4kg (60.4lbs). 
Kolor Srebrny lub czarny
ring dac
28 3 2023 / recenzja

Test konwertera analogowo-cyfrowego dCS APEX Ring DAC Upgrade w hifi plus

Warstwa muzyczna, którą wnosi APEX jest wspaniała. Teraz - blisko umiejscowiony wokal lub solista z przodu porusza się wyraźnie w całym pomieszczeniu, w zasięgu ręki. Kiedy słyszymy czystą głębię i kontrast pomiędzy tłem a instrumentami otoczenia, które właśnie pojawiają się w oddali i są zestawione z czernią nicości - wnosi to zupełnie nowy poziom zainteresowania i intensywności do odsłuchu.

Satynowa gładkość oddawania barw i cieniowania tonów sprawiała, że instrumenty szybowały w przestrzeni z doskonałą projekcją i delikatnym ruchem na tle tego morza ciszy. Następnie pojawił się wokal, wspaniale poruszający się, a jednocześnie współgrający z orkiestrowym splotem barw, który spływał i płynął tajemniczo gdzieś w oddali.

W miarę upływu dni i płynącej muzyki zacząłem być coraz bardziej zafascynowany i zaintrygowany. Nie było żadnych ograniczeń co do zdolności APEXa do połączenia mnie z muzyką, którą odtwarzałem, czy to z płyty CD, czy też strumieniowo poprzez doskonałą aplikację dCS Mosaic.

 

Więcej
vivaldi stereoph
1 2 2023 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi Apex w Stereophile

Byłem oszołomiony uderzeniem tego dźwięku i niedowierzaniem, że doświadczam go we własnym pokoju muzycznym (a nie z najlepszego miejsca w sali koncertowej). Mogłem wypowiedzieć tylko jedno, elementarne słowo: Wow! Czy tak właśnie czuły się gromady oszołomionych nastolatków stojących przed wrzeszczącym Elvisem Presleyem? Czy tak czuły się młode kobiety na koncercie Liszta?

Długo pisałem o tym, jak ważne jest dla mnie powietrze i przestrzeń w reprodukcji muzyki. Rzadko kiedy doświadczałem tak przekonującego oddania tych atrybutów jak w wykonaniu Vivaldiego na tej płycie "Boris Kerner" na wiolonczelę i doniczki. W miarę jak barwy i dźwięki doniczek zmieniały swoją kolorystykę i intensywność, a obrazy zmieniały swoje położenie na scenie dźwiękowej, przed moimi oczami pojawiały się fantastyczne obrazy. To nie był przypadek przeniesienia się do miejsca koncertu. Emocje były tutaj, w moim pokoju odsłuchowym, gdzie bardziej niż kiedykolwiek chciałem zostać na długi, długi czas.

(...) każda nuta fortepianu brzmiała jak drogocenna perła.

Rzadko się zdarza, by w domowym pokoju odsłuchowym, na nowo doświadczyć pełnego oddziaływania wielkiej muzyki orkiestrowej słyszanej w sali koncertowej. Jednak DAC Vivaldi Apex, Vivaldi Upsampler Plus i Vivaldi Master Clock, razem wzięte, wielokrotnie to umożliwiły.

Więcej
TAS 273 2017 05Cover.png.200x275 q85
24 5 2017 / recenzja

Test zintegrowanego odtwarzacza cvyfrowego dCS Vivaldi One w The Absolute Sound

If you’re looking for something to make your digital music sound ‘nice’ or ‘impressive’, then the Vivaldi One is not for you. Rather it shines a penetrating light on the recording, taking you up close and personal. It’s a majestic performer that enraptures the listener, whatever one chooses to play. It looks visually striking too – all the more so with those new finishes – but it is the sound that you will never forget. David Steven

Więcej
DCS RING DAC
11 6 2022 / recenzja

dCS APEX Ring DAC

Firma dCS postanowiła przygotować cykl artykułów poświęconych podstawowym kwestiom cyfrowego audio [konwertery, filtry, zegary, etc.]. Ich celem ma być pomoc w lepszym rozumieniu działania cyfrowych komponentów systemu, co pozwoli podejmować bardziej świadome decyzje podczas zakupów i konfiguracji sprzętu. Artykuły te muszą oczywiście koncentrować się na rozwiązaniach opracowanych przez dCS, ale ich celem jest omówienie samych technologii a nie konkretnych produktów czy marek.

Pierwszym tematem do omówienia jest Ring DAC.  To jedna z kluczowych technologii firmy dCS, unikalna dla jej produktów.  Przy okazji zostaną też przedstawione podstawy konwersji cyfrowo-analogowej i inne typy przetworników obecna na rynku.

Więcej
dCS clocking 5 v2
11 6 2022 / recenzja

Podstawy taktowania zegarowego

Po serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.

Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.

Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.

Więcej