dCS

Vivaldi Upsampler PlusReferencyjny upsampler i streamer

TAS editors choice 2017
Stereophile Recommended 17
HiFi Awards 142 2106 noshadow
TAS EDS CHOICE 2016
TAS EDS CHOICE 2015
The absolute sound
Stereophile finalist 2014 v2
TAS POY 2013 LOGO FINAL
TAS Editors Choice 2020 logo v2
stereophile rc2020
2021 TAS edchoice400
2021fallrc stereophile
2022 TAS ED CHOICE
2022 Stereophile RC
2022 stereophile rc v2
editor choice kopia
577x470 dCS Vivaldi Upsampler Front
  • Dane techniczne
  • Materiały Video
  • Recenzje
  • Artykuły techniczne
  • Do pobrania
  • Gdzie kupić
Typ urządzenia Przetwornik cyfrowo-cyfrowy.
Typ przetwornika Opracowana przez dCS topologia Ring DAC™.
Wejścia cyfrowe Interfejs sieciowy na złączu RJ45 – Działa jako UPnP™ i obsługuje strumień danych cyfrowych pochodzący z dysku NAS lub lokalnego komputerapoprzez standardową sieć Ethernet, dekoduje wszystkie główne formaty bezstratne właczjąc w to: FLAC, WAV, AIFF, WMA aż do 24 bit 192kS/s natywnego próbkowania. Pozostałe wspierane formaty to: ALAC, MP3, M4a, AAC i OGG. Niektóre formaty mają niższą wartość próbkowania.
Interfejs USB 2.0 na złaczu typu B. Pracuje w asynchronicznym trybie USB, Audio Class 1 lub Class 2. Tryb Class 2 akceptuje dane PCM do 24 bitów przy 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kS/s i DSD w formacie DOP.
Interfejs USB na złaczu typu A, przesyła pliki audio z napędu USB flash lub iPod'a/iPhone'a. Akceptuje sygnał 24 bit PCM przy 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kS/s i DSD w formacie DOP. Działa w asynchronicznym trybie USB.
AES3 na 3-pinowym złączu żeńskim XLR.
4x SPDIF na złaczach 2x RCA Phono, 1x złącze BNC i 1x złącze optyczne TosLink.
Interfejs 1x SDIF-2 PCM na złączach 2x BNC + Word Clock
Wszystkie elektryczne wejścia cyfrowe akceptują dane do 24 bitów PCM przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kS/s. Wejście Toslink i interfejs SDIF-2 posiadają ograniczoną wartość próbkowania do 96kS/s.
Wyjścia cyfrowe 2x AES3 na 3-pinowym złączu żeńskim XLR. Każde emituje sygnał 24 bit PCM przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192kS/s lub jako para Dual AES przy 88.2, 96, 176.4, 192, 352.8 lub 384kS/s lub dCS-kodowane DSD.
2x SPDIF na złączach RCA Phono i BNC. Każde emituje sygnał 24 bit PCM przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kS/s.
Konwersja Dane z któregokolwiek wejścia mogą być konwertowane do 24 bitów PCM przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192, 352.8 lub 384kS/s lub DSD (dane 1 bitowe przy 2.822MS/s). Wartość próbki wyjściowej musi być równa lub wieksza od wartości próbki wejściowej.
We/wy sygnału zegara Wejście Word Clock na złaczu 2x BNC. Akceptuje standardowy sygnał Word Clock przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kHz. Zgodne z poziomami sygnału TTL.
Wyjście Word Clock na złączu 1x BNC. Wysyła standardowy sygnał Word Clock przy częstotliwości równej (pojedynczy przewód) danym wyjściowym, lub 44.1kHz gdy wyjście ustawione jest na DSD.
Filtry A choice of filter responses give different trade offs between Nyquist image rejection and the phase response.
Aktualizacje oprogramowania Wgrywane z płyty CD-R poprzez wejście audio PCM lub poprzezUSB.
Sterowanie dCS Premium Remote na wyposażeniu z przetwornikiem Vivaldi DAC.
RS232 (sterowany przez urządzenia firm trzecich).
Nadajnik zdalnego sterowania dCS Nevo Q50, dostępny do urządzeń serii Vivaldi za dodatkową opłatą.
Aplikacja Vivaldi Controller dostępna na systemy iOS, Android, Mac OSX i Windows.
Zasilacz Ustawiony fabrycznie na 100, 115, 220 or 230V AC, 49-62Hz.
Pobór mocy 15 W typowo /18 W maximum.
Wymiary 444mm/17.5” x 435mm/17.2” x 125mm/5.0”.
Dodatkowy odstęp z tyłu potrzebny do podłączenia przewodów.
Waga 14.2 kg/31.3lbs.
Kolor Srebrny / Czarny

 

 

vivaldi zegar mono
6 3 2023 / recenzja

Test zegara i upsamplera dCS Vivaldi w Mono & Stereo

dCS Vivaldi rozwija piękno tego kalejdoskopowego, surrealistycznego arcydzieła z jeszcze większą głębią, wydobywając różnorodność tonalną i melodyczne wariacje Technicoloru "An Eagle in Your Mind'' bardziej promieniście i z lepszą dynamiką, czyniąc go jeszcze bardziej kuszącą dźwiękową eskapadą o trwałym wpływie, która zachęca do ponownych wizyt w celu odkrycia co jeszcze kryje się w tych dźwiękowych krajobrazach.

dCS Vivaldi w dużej mierze materializuje muzykę, nie naruszając progresywnej struktury harmonicznej, dziwacznej narracji czy oderwanego od rzeczywistości nastroju epoki. Doskonały rezultat!

dCS Vivaldi doprowadził orkiestrową narrację do forte, czyniąc z "Contrasts for Orchestra" pełnoprawne ucieleśnienie symfonii barw i faktur, które zabrzmiały bardziej witalnie i były bliższe rzeczywistości, bez redukcji energii centralnej, która zbyt łatwo może znaleźć się poza centrum nawet z cyfrowymi podzespołami na tym poziomie.

To co udało mi się wyłuskać z wnętrza Vivaldiego Apexa i jego taktowania, to jego unikalna zdolność do przełożenia wciąż fragmentarycznego mikrowszechświata zer i jedynek na poziom udoskonalonego słuchania muzyki.

"Jest różnica między high-endem a ultra-high-endem, a to jest czysty ultra-high-end".

Podczas gdy w przeszłości, narracja muzyki cyfrowej mogła łatwo dryfować w kierunku aspektów i walorów technicznych, zestaw DCS Vivaldi Apex skupia się i dryfuje w kierunku esencji muzyki, z rozmachem stymulującym ducha muzyki, gdzie zarówno spokój i opanowanie, jak również ciepło i grzmot, mają swoje szacowne miejsce, nigdy nie tracąc zasady dynamicznej animacji, angażując ciało migdałowate i hipokamp mózgu.

Więcej
vivaldi stereoph
1 2 2023 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi Apex w Stereophile

Byłem oszołomiony uderzeniem tego dźwięku i niedowierzaniem, że doświadczam go we własnym pokoju muzycznym (a nie z najlepszego miejsca w sali koncertowej). Mogłem wypowiedzieć tylko jedno, elementarne słowo: Wow! Czy tak właśnie czuły się gromady oszołomionych nastolatków stojących przed wrzeszczącym Elvisem Presleyem? Czy tak czuły się młode kobiety na koncercie Liszta?

Długo pisałem o tym, jak ważne jest dla mnie powietrze i przestrzeń w reprodukcji muzyki. Rzadko kiedy doświadczałem tak przekonującego oddania tych atrybutów jak w wykonaniu Vivaldiego na tej płycie "Boris Kerner" na wiolonczelę i doniczki. W miarę jak barwy i dźwięki doniczek zmieniały swoją kolorystykę i intensywność, a obrazy zmieniały swoje położenie na scenie dźwiękowej, przed moimi oczami pojawiały się fantastyczne obrazy. To nie był przypadek przeniesienia się do miejsca koncertu. Emocje były tutaj, w moim pokoju odsłuchowym, gdzie bardziej niż kiedykolwiek chciałem zostać na długi, długi czas.

(...) każda nuta fortepianu brzmiała jak drogocenna perła.

Rzadko się zdarza, by w domowym pokoju odsłuchowym, na nowo doświadczyć pełnego oddziaływania wielkiej muzyki orkiestrowej słyszanej w sali koncertowej. Jednak DAC Vivaldi Apex, Vivaldi Upsampler Plus i Vivaldi Master Clock, razem wzięte, wielokrotnie to umożliwiły.

Więcej
tone audio62017
6 6 2016 / recenzja

Test dCS Vivaldi Digital Playback System w Tone Audio

If you can afford a dCS Vivaldi, take it for a test drive; you won’t regret it. The most exciting part of adding this player to my reference system is that it remains enthralling after a year of intense listening and it definitely reveals substantially more music than the excellent dCS Paganini that it replaced. This is definitely a long-term love affair, not a fling. Jeff Dorgay

Więcej
dcs kts v2
15 1 2014 / recenzja

Test systemu dCS VIVALDI w Krakowskim Towarzystwie Sonicznym

System (dCS-Vivaldi), z jakim do Krakowa przyjechali Raveen oraz Jarek Orszański, polski dystrybutor tej firmy, jest szczytowym jej osiągnięciem. Zaprezentowany po raz pierwszy w zeszłym roku na wystawie w Hong Kongu miał się sprzedawać w ilości dwóch, może trzech kompletów na miesiąc, co przy jego cenie (w USA to 108 000 USD) było bardzo optymistycznym założeniem. Po pierwszym dniu imprezy miejscowy przedstawiciel zamówił 30 kompletów, czym niemal sparaliżował pracę angielskiej firmy. Wojciech Pacuła

Więcej
Stereophile 01 2015
11 1 2014 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi w Stereophile

Komponenty dCS Vivaldi dostarczyły teksturalnie elastyczny, delikatny, muzycznie angażujący dźwięk, wypełniony kolorytem i życiem. Ich zdolności do budowania sceny muzycznej i tworzenia obrazów zdecydowanie przekroczyły moje oczekiwania względem sprzętu cyfrowego. Dla niektórych złożoność zestawu Vivaldi może być zniechęcająca – ale jeśli będziecie w stanie zainwestować trochę czasu, możecie w wygodnym stopniu opanować jego obsługę. W zależności od potrzeb, będziecie mogli poprzestać na zakupie samego przetwornika DAC, albo zestawu DAC + Zegar Wzorcowy, jaki bezpośrednio napędzając moje wzmacniacze, zapewnił cyfrowy dźwięk wysokiej rozdzielczości do którego łatwo było się przyzwyczaić. Vivaldi jest najlepszym „analogowo” brzmiącym cyfrowym systemem, jaki kiedykolwiek słyszałem.

Więcej
12 2013
4 12 2013 / recenzja

Test dCS Vivaldi Upsampler / Master Clock w Hi-Fi+

Wszystko, co dwuelementowy zestaw Vivaldi realizował tak dobrze, jest jeszcze pogłębione dzięki zastosowaniu zegara. Słabe strony nie istnieją. Takie zestawienie ukazuje muzyczne wątki i harmoniczne możliwości, poprzez usunięcie wielu charakterystycznych podkolorowań dźwięku CD i pozwala po prostu zrelaksować się przy muzyce. [...] Ktokolwiek powiedział „Nie wiesz co naprawdę masz, dopóki tego nie stracisz”, mógł mieć na myśli system Vivaldi. Poprawa, jaką wnosi Upsampler, wydaje się zupełnie odwrotna, niż nasze oczekiwania. Począwszy od najniższych rejestrów basu i ekspozycji jego tonu, wysokości i charakteru, a skończywszy na najbardziej ulotnej sugestii wysokich tonów, która niechybnie umknęłaby naszemu słuchowi, Upsampler spaja całość niczym intrygująca polewa cukrowa na i tak już przepysznym ciastku. Chris Thomas

Więcej
TAS05 06 2014
5 6 2013 / recenzja

Test systemu cyfrowego dCS Vivaldi w The Absolute Sound

Nie ma dziś lepiej brzmiącego, bardziej zaawansowanego technicznie i lepiej przygotowanego na przyszłość źródła cyfrowego od systemu Vivaldi. Po prostu nie ma nic podobnego. To naprawdę – z dużym marginesem – najdoskonalsze źródło cyfrowe na świecie. Robert Harley,

Więcej
Audiotechnique 102012
15 10 2012 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi w Audiotechnique

The improvements of the gears before were by steps; it was no easy to go one step forward, and I admire that. But the improvement of Vivaldi over Scarlatti is by a whole floor, and that is a real breakthrough! I believe no aother system can challenge it in the near future. Audiotechnique

Więcej
dCS clocking 5 v2
11 6 2022 / recenzja

Podstawy taktowania zegarowego

Po serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.

Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.

Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.

Więcej

AudioLand Studio

99-300 Kutno
ul. Warszawskie Przedmieście 34
Tel. 606 747 615

demo w salonie: Bartók DAC.

AUDIO STYL

40-203 Katowice
ul. aleja Roździeńskiego 91
Tel. 32 258 95 76

demo w salonie: Bartók DAC.

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 600 320 032

demo w salonie: Bartók DAC.

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

demo w salonie: Bartók DAC.

PLANETA DŹWIĘKU

02-023 Warszawa
ul. Tarczyńska 22
Tel. 664 388 015

demo w salonie: Bartók DAC.

Studio999Audio

33-332 Kraków
ul. Bronowicka 4A
Tel. 690 017 704

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750