Vivaldi Upsampler Plusreferencyjny streamer i upsampler
Upsampler Vivaldi funkcjonuje jako koncentrator cyfrowego systemu audio. Jego wpływ na brzmienie jest niesłychany, wynosi posiadaną kolekcję muzyki na zupełnie nowy poziom.
Działając jako przetwornik cyfrowo-cyfrowy, upsampler Vivaldi pobiera sygnał muzyczny z dowolnego źródła cyfrowego i dokonuje jego konwersji z natywnej wartości próbki albo do postaci wysokiej rozdzielczości DXD (24 bity przy próbkowaniu 352.8 lub 384 kS/s), do DSD (dane w postaci 1-bitowej przy próbkowaniu 2.822 lub 3.07MS/s) lub też do standardowej, wysokiej rozdzielczości PCM (24-bitowe dane i próbkowanie do 192kS/s). Rezultaty otrzymywane z upsamplera Vivaldi są niesamowite – brzmienie jest żywe i wciągające, trójwymiarowe i przejrzyste a sama prezentacja dźwięku jest niezwykle swobodna.
Vivaldi Upsampler / Master Clock
Wszystko, co dwuelementowy zestaw Vivaldi realizował tak dobrze, jest jeszcze pogłębione dzięki zastosowaniu zegara. Słabe strony nie istnieją. Takie zestawienie ukazuje muzyczne wątki i harmoniczne możliwości, poprzez usunięcie wielu charakterystycznych podkolorowań dźwięku CD i pozwala po prostu zrelaksować się przy muzyce. [...] Ktokolwiek powiedział „Nie wiesz co naprawdę masz, dopóki tego nie stracisz”, mógł mieć na myśli system Vivaldi. Poprawa, jaką wnosi Upsampler, wydaje się zupełnie odwrotna, niż nasze oczekiwania. Począwszy od najniższych rejestrów basu i ekspozycji jego tonu, wysokości i charakteru, a skończywszy na najbardziej ulotnej sugestii wysokich tonów, która niechybnie umknęłaby naszemu słuchowi, Upsampler spaja całość niczym intrygująca polewa cukrowa na i tak już przepysznym ciastku.
Chris Thomas
Upsampler Vivaldi wyposażono w port Ethernet, dzięi któremu możliwe jest przesyłanie plików audio o wysokiej rozdzielczości przechowywanych na komputerze lub na dysku sieciowym przy pomocy technologii UPnP™ lub ROON RAAT. Ponadto, upsampler Vivaldi zaopatrzono w asynchroniczny port USB pozwalający na bezpośrednie podłączenie do komputera i przesyłanie poprzez port USB wysokiej rozdzielczości plików o próbkowaniu 192kS/s i DSD. Interfejs USB pracuje w trybie asynchronicznym, co sprawia, że upsampler Vivaldi jest odporny na zniekształcenia jitter pochodzące z szumiących układów zegara znajdujących się w komputerze. Upsampler Vivldi jest autoryzowany przez Apple i wspiera odtwarzanie plików cyfrowych zapisanych na iPodzie/iPhonie, omijając wbudowany w iPoda/iPhone’a wewnętrzny przetwornik C/A, gwarantując optymalną jakość brzmienia. Vivaldi obsługuje również pamięci masowe podłączane do portu USB.
Szereg niezależnych wejść cyfrowych (RJ45, USB, AES, SPDIF, SDIF-2, Toslink) dopełnia wszechstronność tego niezwykle potężnego pod względem możliwości urządzenia, wynosząc brzmienie płyt standardu Red Book, z odtwarzaczy CD lub z wysokiej rozdzielczości plików pochodzących ze serwerów muzycznych, do niespotykanego dotychczas poziomu.
The Four Seasons of dCS Super-System: Vivaldi
The improvements of the gears before were by steps; it was no easy to go one step forward, and I admire that. But the improvement of Vivaldi over Scarlatti is by a whole floor, and that is a real breakthrough! I believe no aother system can challenge it in the near future.
Audiotechnique
dCS był pionierem w wykorzystaniu zewnętrznych zegarów w cyfrowych systemach audio, a technologia zegara była przez lata udoskonalana. Najnowszy wielostopniowy system PLL, wykorzystany w upsamplerze Vivaldi, ustanawia światowy standard w kwestii dokładności i kontroli nad niepożądanym jitterem znajdującym się w wejściowym sygnale cyfrowym.
"Programowe" podejście firmy dCS do programowalnych układów logicznych, pozwala użytkownikom zegara Vivaldi na niezwykle łatwe dokonywanie aktualizacji oprogramowania, dodawanie nowych właściwości, instalowanie poprawek brzmieniowych czy adaptowanie nowych muzycznych formatów cyfrowych.
Użyty jako część całego systemu cyfrowego odtwarzania muzyki Vivaldi, upsampler Vivaldi zapewnia brzmienie pełne realizmu w każdej sytuacji i za każdym razem.
dCS RAVEEN BAWA I VIVALDI (Data Conversion Systems) Dwaj panowie w Krakowie
System (dCS-Vivaldi), z jakim do Krakowa przyjechali Raveen oraz Jarek Orszański, polski dystrybutor tej firmy, jest szczytowym jej osiągnięciem. Zaprezentowany po raz pierwszy w zeszłym roku na wystawie w Hong Kongu miał się sprzedawać w ilości dwóch, może trzech kompletów na miesiąc, co przy jego cenie (w USA to 108 000 USD) było bardzo optymistycznym założeniem. Po pierwszym dniu imprezy miejscowy przedstawiciel zamówił 30 kompletów, czym niemal sparaliżował pracę angielskiej firmy.
Wojciech Pacuła
Urządzenie wykorzystuje najnowszą generację Cyfrowej Platformy Przetwarzania Sygnału dCS, oferującą referencyjne osiągi poparte pomiarami oraz niezrównany poziom doznań muzycznych.
Upsampler został zaprojektowany z uwzględnieniem maksymalnej elastyczności i akceptuje dane audio pochodzące z różnych źródeł cyfrowych.
Wsparcie dla streamingu z wykorzystaniem aplikacji dCS Mosaic oraz innych w tym ROON RAAT.
Zastosowano podwójne oscylatory kwarcowe wyposażone w korekcję temperatury sterowaną mikrokontrolerem.
Nowy tryb pracy z automatycznym zegarem, zastosowany w całej serii urządzeń Vivaldi, przyczynia się do łatwiejszej obsługi i minimalizacji zniekształceń jitter.
Udoskonalone układy zasilaczy, zapewniają niższą temperaturę pracy i zwiększoną tolerancję na wahania napięcia zasilającego.
Wielostopniowe układy stabilizacji napięcia gwarantują, że czułe obwody analogowe nie są narażone na zakłócenia pochodzące z części cyfrowej.
Obudowa wykonana z aluminium lotniczego, wyłożona została matami pochłaniającymi drgania, w celu ograniczenia emisji pola elektromagnetycznego i wibracji.
dCS Vivaldi digital playback system
Nie ma dziś lepiej brzmiącego, bardziej zaawansowanego technicznie i lepiej przygotowanego na przyszłość źródła cyfrowego od systemu Vivaldi. Po prostu nie ma nic podobnego. To naprawdę – z dużym marginesem – najdoskonalsze źródło cyfrowe na świecie.
Robert Harley,
Interfejs sieciowy na złączu RJ45 – Działa jako UPnP™ i obsługuje strumień danych cyfrowych pochodzący z dysku NAS lub lokalnego komputerapoprzez standardową sieć Ethernet, dekoduje wszystkie główne formaty bezstratne właczjąc w to: FLAC, WAV, AIFF, WMA aż do 24 bit 192kS/s natywnego próbkowania. Pozostałe wspierane formaty to: ALAC, MP3, M4a, AAC i OGG. Niektóre formaty mają niższą wartość próbkowania. Interfejs USB 2.0 na złaczu typu B. Pracuje w asynchronicznym trybie USB, Audio Class 1 lub Class 2. Tryb Class 2 akceptuje dane PCM do 24 bitów przy 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kS/s i DSD w formacie DOP. Interfejs USB na złaczu typu A, przesyła pliki audio z napędu USB flash lub iPod'a/iPhone'a. Akceptuje sygnał 24 bit PCM przy 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kS/s i DSD w formacie DOP. Działa w asynchronicznym trybie USB. AES3 na 3-pinowym złączu żeńskim XLR. 4x SPDIF na złaczach 2x RCA Phono, 1x złącze BNC i 1x złącze optyczne TosLink. Interfejs 1x SDIF-2 PCM na złączach 2x BNC + Word Clock Wszystkie elektryczne wejścia cyfrowe akceptują dane do 24 bitów PCM przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kS/s. Wejście Toslink i interfejs SDIF-2 posiadają ograniczoną wartość próbkowania do 96kS/s.
Wyjścia cyfrowe
2x AES3 na 3-pinowym złączu żeńskim XLR. Każde emituje sygnał 24 bit PCM przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192kS/s lub jako para Dual AES przy 88.2, 96, 176.4, 192, 352.8 lub 384kS/s lub dCS-kodowane DSD. 2x SPDIF na złączach RCA Phono i BNC. Każde emituje sygnał 24 bit PCM przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kS/s.
Konwersja
Dane z któregokolwiek wejścia mogą być konwertowane do 24 bitów PCM przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192, 352.8 lub 384kS/s lub DSD (dane 1 bitowe przy 2.822MS/s). Wartość próbki wyjściowej musi być równa lub wieksza od wartości próbki wejściowej.
We/wy sygnału zegara
Wejście Word Clock na złaczu 2x BNC. Akceptuje standardowy sygnał Word Clock przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kHz. Zgodne z poziomami sygnału TTL. Wyjście Word Clock na złączu 1x BNC. Wysyła standardowy sygnał Word Clock przy częstotliwości równej (pojedynczy przewód) danym wyjściowym, lub 44.1kHz gdy wyjście ustawione jest na DSD.
Filtry
A choice of filter responses give different trade offs between Nyquist image rejection and the phase response.
Aktualizacje oprogramowania
Wgrywane z płyty CD-R poprzez wejście audio PCM lub poprzezUSB.
Sterowanie
dCS Premium Remote na wyposażeniu z przetwornikiem Vivaldi DAC. RS232 (sterowany przez urządzenia firm trzecich). Nadajnik zdalnego sterowania dCS Nevo Q50, dostępny do urządzeń serii Vivaldi za dodatkową opłatą. Aplikacja Vivaldi Controller dostępna na systemy iOS, Android, Mac OSX i Windows.
Zasilacz
Ustawiony fabrycznie na 100, 115, 220 or 230V AC, 49-62Hz.
Pobór mocy
15 W typowo /18 W maximum.
Wymiary
444mm/17.5” x 435mm/17.2” x 125mm/5.0”. Dodatkowy odstęp z tyłu potrzebny do podłączenia przewodów.
Waga
14.2 kg/31.3lbs.
Kolor
Srebrny / Czarny
6 6 2016
/ recenzja
dCS Vivaldi Digital Playback System
If you can afford a dCS Vivaldi, take it for a test drive; you won’t regret it. The most exciting part of adding this player to my reference system is that it remains enthralling after a year of intense listening and it definitely reveals substantially more music than the excellent dCS Paganini that it replaced. This is definitely a long-term love affair, not a fling.
Jeff Dorgay
dCS RAVEEN BAWA I VIVALDI (Data Conversion Systems) Dwaj panowie w Krakowie
System (dCS-Vivaldi), z jakim do Krakowa przyjechali Raveen oraz Jarek Orszański, polski dystrybutor tej firmy, jest szczytowym jej osiągnięciem. Zaprezentowany po raz pierwszy w zeszłym roku na wystawie w Hong Kongu miał się sprzedawać w ilości dwóch, może trzech kompletów na miesiąc, co przy jego cenie (w USA to 108 000 USD) było bardzo optymistycznym założeniem. Po pierwszym dniu imprezy miejscowy przedstawiciel zamówił 30 kompletów, czym niemal sparaliżował pracę angielskiej firmy.
Wojciech Pacuła
Wszystko, co dwuelementowy zestaw Vivaldi realizował tak dobrze, jest jeszcze pogłębione dzięki zastosowaniu zegara. Słabe strony nie istnieją. Takie zestawienie ukazuje muzyczne wątki i harmoniczne możliwości, poprzez usunięcie wielu charakterystycznych podkolorowań dźwięku CD i pozwala po prostu zrelaksować się przy muzyce. [...] Ktokolwiek powiedział „Nie wiesz co naprawdę masz, dopóki tego nie stracisz”, mógł mieć na myśli system Vivaldi. Poprawa, jaką wnosi Upsampler, wydaje się zupełnie odwrotna, niż nasze oczekiwania. Począwszy od najniższych rejestrów basu i ekspozycji jego tonu, wysokości i charakteru, a skończywszy na najbardziej ulotnej sugestii wysokich tonów, która niechybnie umknęłaby naszemu słuchowi, Upsampler spaja całość niczym intrygująca polewa cukrowa na i tak już przepysznym ciastku.
Chris Thomas
Nie ma dziś lepiej brzmiącego, bardziej zaawansowanego technicznie i lepiej przygotowanego na przyszłość źródła cyfrowego od systemu Vivaldi. Po prostu nie ma nic podobnego. To naprawdę – z dużym marginesem – najdoskonalsze źródło cyfrowe na świecie.
Robert Harley,
The improvements of the gears before were by steps; it was no easy to go one step forward, and I admire that. But the improvement of Vivaldi over Scarlatti is by a whole floor, and that is a real breakthrough! I believe no aother system can challenge it in the near future.
Audiotechnique