dCS

Rossini APEX CD Player / StreamerSieciowy przetwornik DAC i odtwarzacz CD

2019 Stereophile recommended
2018 TAS Editors PNG
2018 TAS GEA ok
stereophile 2018 reccomp1
Nagroda2017
AV REKOMENDACJA
Stereophile Recommended 17
Best Product 2016 High Fidelity
HiFi Awards 2016 DiscPlayer
TAS Editors Choice 2020 logo v2
stereophile rc2020
2021 TAS edchoice400
stereophile rc2021
2021fallrc stereophile
2022 TAS ED CHOICE
2022 Stereophile RC
2022 Best Sound High Fidelity
2022 stereophile rc v2
2023 TAS ED CH s
editor choice kopia
StereoNET Applause Award 2021
577 player img 008
  • Dane techniczne
  • Recenzje
  • Artykuły techniczne
  • Do pobrania
  • Gdzie kupić
Typ urządzenia Sieciowy odtwarzacz CD z opcją upsamplingu.
Rodzaj przetwornika Opracowana przez dCS topologia Ring DAC™.
Wyjścia analogowe Napięcia wyjściowe: 2V lub 6V rms dla pełnozakresowego wejścia, ustawiane w menu.
Wyjścia zbalansowane: 1 para stereo na 2x męskich złączach XLR 3-pin (pin 2 = gorący, pin 3 = zimny). Wyjścia są elektronicznie zbalansowane i pływające. Impedancja wyjściowa wynosi 3Ω, obciążenie maksymalne 600Ω (10k-100kΩ zalecane).
Wyjścia niezbalansowane: 1 para stereo na złączach 2x RCA phono. Impedancja wyjściowa wynosi 52Ω, obciążenie maksymalne 600Ω (10k-100kΩ zalecane).
Wejścia cyfrowe Interfejs sieciowy na złączu RJ45 – Działa jak renderer UPnPTM w trybie asynchronicznym, przesyłając pliki cyfrowe z serwera NAS lub komputera osobistego, przy wykorzystaniu standardowej sieci Ethernet, dekodując wszystkie główne formaty bezstratne, włącznie z FLAC, WAV i AIFF w rozdzielczości natywnej do 24 bit 384kS/s, plus DSD/64 i DSD/128 w formacie DFF/DSF. Pozostałe wspierane formaty, to WMA, ALAC, MP3, AAC i OGG. Niektóre formaty są ograniczone do niższych częstotliwości próbkowania. Akceptuje dane przesyłane z iPod’a, iPhone’a lub iPad’a, przez Apple AirPlay, 44.1 lub 48kS/s. Złącze sieciowe Loop Out na drugim połączeniu RJ45.
Interfejs USB 2.0 na złączu typu B, działający w trybie asynchronicznym, akceptuje sygnał do wartości 24 bit PCM 384kS/s plus DSD/64 i DSD/128 w formacie DoP.
Interfejs USB-on-the-go na złączu typu A działający w trybie asynchronicznym, streaminguje pliki cyfrowe z pamięci flash, w rozdzielczości 24 bit 384kS/s plus DSD/64.
2x AES/EBU na żeńskich złączach XLR 3-pin. Każde akceptuje PCM w rozdzielczości do 24 bit 192kS/s lub DSD/64 w formacie DoP. Wykorzystane jako podwójna para AES, akceptują PCM w rozdzielczości 384kS/s, DSD/64 i DSD/128 w formacie DoP lub dCS-encrypted DSD.
2x SPDIF na 1 złączu RCA Phono i 1x złącze BNC. Każde akceptuje sygnał PCM w rozdzielczości do24 bit 192kS/s lub DSD/64 w formacie DoP.
Wyjście optyczne 1x SPDIF na złączu Toslink akceptuje sygnał PCM w rozdzielczości do 24 bit 96kS/s.
Mechanizm Stream Unlimited JPL-2800 SilverStrike, z aluminiową tacą napędu.
We/wy sygnału zegara Wejścia zegara 2x na złączach 2x BNC, akceptują standardowy sygnał zegara przy 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kHz. Częstotliwość danych może być taka sama jak częstotliwość zegara lub stanowić dokładną wielokrotność częstotliwości zegara. Wrażliwe na poziomy TTL.
Wyjście zegara Word Clock na złączu 1x BNC. W trybie Master mode, ukazuje się zegar world clock kompatybilny z TTL.
Szum resztkowy Dane 16-bit: Lepiej niż -96dB0, 20Hz-20kHz. Dane 24-bit: Lepiej niż -113dB0, 20Hz-20kHz nieważone. (ustawienie 6V).
Przesłuch L-R Lepiej niż -115dB0, 20Hz-20kHz.
Filtry Tryb PCM: do 6 filtrów zapewniających różne odcięcia pomiędzy tłumieniem obrazu Nyquista a przenoszeniem fazy.
Tryb DSD: 4 filtry progresywnie redukujące poziom szumu poza pasmem audio.
Aktualizacja oprogramowania Wgrywana z CD-R poprzez cyfrowe wejścia PCM lub PC przez wejście USB. Funkcja ściągania i aktualizacji oprogramowania dostępna poprzez aplikację Rossini App.
Sterowanie Aplikacja dCS Rossini App dla konfiguracji urządzenia i odtwarzania muzyki.
Interfejs RS232 (sterowany przez urządzenia firm trzecich).
Pilot IR – nadajnik dCS premium dostępny jako opcja.
Zasilacz Ustawiony fabrycznie na 100, 115/120, 220 lub 230/240V AC, 49-62Hz.
Pobór mocy 26 W typowo /35 W maximum.
Wymiary 444mm/17.5” x 435mm/17.2” x 151mm/6.0”. 
Dodatkowy odstęp z tyłu potrzebny do podłączenia przewodów.
Waga 17.4kg/38.3lbs.
Kolor Srebrny / Czarny
dCS rossini CD
27 4 2023 / recenzja

Test odtwarzacza i streamera dCS Rossini APEX CD w Stereonet

Słuchacz nie ma wątpliwości, że słyszy jedno z najlepszych cyfrowych urządzeń, jakie można kupić za spore pieniądze – ale szybko o tym zapominasz i zatracasz się w odtwarzanej muzyce.

Byłem świadomy braku zniekształceń, ponieważ dźwięk był czysty i lśniący z krystaliczną przejrzystością. Uwielbiałem słyszeć czyste końcówki rezonansowe mocnych akordów; można było dostrzec organiczne wygaszanie, sztuczka, którą potrafi wykonać niewiele urządzeń cyfrowych.

Rossini APEX dysponuje ogromną fizyczną skalą, co staje się bardzo widoczne, kiedy słuchamy epickich dzieł orkiestrowych.

Scena dźwiękowa miała rozmiary katedry, a skomplikowana polirytmia muzyki została zręcznie ukazana. Ogólny efekt był upajający.

Więcej
news test audiovideo dCSRossiniApex
30 6 2022 / recenzja

Test dCS Rossini APEX Player w AudioVideo

Sposób, w jaki Rossini scalał dwie gitary i wokal w jeden dźwięk, a jednocześnie doskonale je separował (przestrzennie i nie tylko), dając przy okazji wyborne poczucie żywości i namacalności przekazu, był wyraźnym sygnałem, że mam do czynienia ze źródłem wybitnym, i to w skali absolutnej.(...)

Kolejne płyty dowodziły niebywałej przezroczystości Rossiniego, który fenomenalnie różnicował materiał, ale w żadnym wypadku nie czynił go trudnym w odbiorze, nawet w przypadku 30-letniego „Achtung Baby” grupy U2.(...)

W dźwięku Rossiniego zwyczajnie słychać, że to nie jest dźwięk „zrobiony” na taka czy inna modłę. Mamy tu wszystkiego pod dostatkiem, dźwięk absolutnie kompletny, i to od reszty systemu zależy, które aspekty wyeksponujemy bardziej, a które mniej. I tak, średnica — ale nie tylko ona — odznacza się wyjątkowo duża precyzja i mikrodynamika.(...)

Soprany są ultra czyste i odpowiednio chrupkie. Połączono tu precyzje oddania transjentów, słyszalną choćby z wierności oddania dźwięku werbla czy hi-hatów, z analogowym wykończeniem i wybrzmieniami. Czegoś takiego, w mojej opinii, nie da się uzyskać z kości ESS czy innych, „przykrytych" lampowym stopniem wyjściowym. Inny punkt wyjścia, inne możliwości.(...)

Jako USB DAC Rossini znów zaprezentował najwyższy światowy poziom w dziedzinie dynamiki, przejrzystości, czystości, ale też analogowości dźwięku. Jego swoboda, brak artefaktów, totalny brak „napięcia”, sztucznie podkreślanych krawędzi to cechy, które klasyfikują to źródło w światowej ekstralidze. Bezsprzecznie, jak DAC lub odtwarzacz CD, Rossini zasługuje na kategorię A+. Oferuje jeszcze nieco wyższy poziom detaliczności niż Bartok, ma też jeszcze bardziej zwarty, skupiony bas o rewelacyjnej definicji.(...)

160 tysięcy złotych za odtwarzacz plikowo-płytowy to ogromna kwota. Mimo to Rossini Player jest, moim zdaniem, wart tej sumy, oczywiście pod warunkiem, że jesteśmy finansowo przygotowani na takie wyzwanie.(...)

Rossini APEX w kilku aspektach prezentacji idzie nawet dalej, oferując dodatkowo zintegrowany napęd CD, co dla wielu użytkowników może stawiać przysłowiową kropkę nad i. Mniemam, że ten odtwarzacz/DAC z powodzeniem przetrwa dłuższą próbę czasu. Czy warto więc narzekać, że jest drogo? Taniej nie będzie, a ile w tej zabawie przyjemności! Z mojej strony „podwójna” rekomendacja. Dział R&D z dCS-a trzyma poziom, a fakt, że „stare" modele dostają nowe życie zasługuje na gromki aplauz.

Więcej
okl I Hifi 06 16
5 6 2016 / recenzja

Test przetwornika i odtwarzacza CD dCS Rossini w Hi-Fi i Muzyka

dCS Rossini to współczesne źródło cyfrowe wolne od wad i kompromisów. Zmienia sposób odczuwania muzyki odtwarzanej w domu. To dotyk technologicznego geniuszu. Paweł Gołębiewski

Więcej
01 2016
15 1 2016 / recenzja

Test odtwarzacza i przetwornika dCS Rossini Player w highfidelity.pl

Powiem tak: słuchając go miałem te same odczucia, co podczas słuchania wybitnego gramofonu. Jest tu bowiem wszystko to, dzięki czemu „wchodzimy” w muzykę, wsłuchując się w nią uważnie, czekając na to, co się wydarzy za chwilę, ciekawi, jak zagra nowa płyta. Bez obaw, że będzie „za jasno”, „krzykliwie”, że „zabraknie szczegółów”. Wojciech Pacuła

Więcej
HiFi+ 130
3 11 2015 / recenzja

Test przetwornika dCS Rossini w Hi-Fi+

dCS Rossini ustanawia obecnie wysoki standard dla cyfrowego audio dowolnego rodzaju. Możecie znaleźć ‘inny’ sprzęt, ale na pewno nie znajdziecie ‘lepszego’, który będzie w stanie zbliżyć się do poziomu, jaki oferuje Rossini. dCS Rossini to odtwarzacz o rozbudowanych i wszechstronnych możliwościach i zdecydowanie polecam go wszystkim szczęśliwcom, których stać na wyniesienie cyfrowego audio na nowy poziom działania. Alan Sircom

Więcej
DCS RING DAC
11 6 2022 / recenzja

dCS APEX Ring DAC

Firma dCS postanowiła przygotować cykl artykułów poświęconych podstawowym kwestiom cyfrowego audio [konwertery, filtry, zegary, etc.]. Ich celem ma być pomoc w lepszym rozumieniu działania cyfrowych komponentów systemu, co pozwoli podejmować bardziej świadome decyzje podczas zakupów i konfiguracji sprzętu. Artykuły te muszą oczywiście koncentrować się na rozwiązaniach opracowanych przez dCS, ale ich celem jest omówienie samych technologii a nie konkretnych produktów czy marek.

Pierwszym tematem do omówienia jest Ring DAC.  To jedna z kluczowych technologii firmy dCS, unikalna dla jej produktów.  Przy okazji zostaną też przedstawione podstawy konwersji cyfrowo-analogowej i inne typy przetworników obecna na rynku.

Więcej
dCS clocking 5 v2
11 6 2022 / recenzja

Podstawy taktowania zegarowego

Po serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.

Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.

Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.

Więcej

AudioLand Studio

99-300 Kutno
ul. Warszawskie Przedmieście 34
Tel. 606 747 615

demo w salonie: Bartók DAC.

AUDIO STYL

40-203 Katowice
ul. aleja Roździeńskiego 91
Tel. 32 258 95 76

demo w salonie: Bartók DAC.

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 600 320 032

demo w salonie: Bartók DAC.

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

demo w salonie: Bartók DAC.

PLANETA DŹWIĘKU

02-023 Warszawa
ul. Tarczyńska 22
Tel. 664 388 015

demo w salonie: Bartók DAC.

Studio999Audio

33-332 Kraków
ul. Bronowicka 4A
Tel. 690 017 704

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750