dCS

Rossini APEX DAC / StreamerSieciowy przetwornik cyfrowo-analogowy

2019 Stereophile recommended
2018 TAS GEA ok
AudioSream Recommend Components 2018
stereophile 2018 reccomp1
2017 TAS Top Pick
top high end
ma stereophile award 2017 v2.400x400
AV REKOMENDACJA
fAudioStream avorites
Audiostream reviewerschoice
TAS Editors Choice 2020 logo v2
stereophile rc2020
2021 TAS edchoice400
stereophile rc2021
2021fallrc stereophile
2022 TAS ED CHOICE
2022 Stereophile RC
2022 stereophile poty
2022 stereophile rc v2
whathifi 5star
AV nagroda 22 23
Audiophile Style
2023 stereophile RC ico
2024 TAS EditorsS
577 img 056
  • Dane techniczne
  • Recenzje
  • Artykuły techniczne
  • Do pobrania
  • Gdzie kupić
Dane techniczne:
Typ urządzenia Sieciowy DAC z opcją upsamplingu.
Rodzaj przetwornika Opracowana przez dCS topologia Ring DAC™.
Wyjścia analogowe Napięcia wyjściowe: 2V lub 6V rms dla pełnozakresowego wejścia, ustawiane w menu.
Wyjścia zbalansowane: 1 para stereo na 2x męskich złączach XLR 3-pin (pin 2 = gorący, pin 3 = zimny). Wyjścia są elektronicznie zbalansowane i pływające. Impedancja wyjściowa wynosi 3Ω, obciążenie maksymalne 600Ω (10k-100kΩ zalecane).
Wyjścia niezbalansowane: 1 para stereo na złączach 2x RCA phono. Impedancja wyjściowa wynosi  52Ω, obciążenie maksymalne 600Ω (10k-100kΩ zalecane).
Wejścia cyfrowe Interfejs sieciowy na złączu RJ45  – Działa jak renderer UPnPTM w trybie asynchronicznym, przesyłając pliki cyfrowe z serwera NAS lub komputera osobistego, przy wykorzystaniu standardowej sieci Ethernet, dekodując wszystkie główne formaty bezstratne, włącznie z FLAC, WAV i AIFF w rozdzielczości natywnej do 24 bit 384kS/s, plus DSD/64 i DSD/128 w formacie DFF/DSF. Pozostałe wspierane formaty, to WMA, ALAC, MP3, AAC i OGG. Niektóre formaty są ograniczone do niższych częstotliwości próbkowania. Akceptuje dane przesyłane z iPod’a, iPhone’a lub iPad’a, przez Apple AirPlay, 44.1 lub 48kS/s. Złącze sieciowe Loop Out na drugim połączeniu RJ45.
Interfejs USB 2.0 na złączu typu B, działający w trybie asynchronicznym, akceptuje sygnał do wartości 24 bit PCM 384kS/s plus DSD/64 i DSD/128 w formacie DoP.
Interfejs USB-on-the-go na złączu typu A działający w trybie asynchronicznym, streaminguje pliki cyfrowe z pamięci flash, w rozdzielczości 24 bit 384kS/s plus DSD/64.
2x AES/EBU na żeńskich złączach XLR 3-pin. Każde akceptuje PCM w rozdzielczości do 24 bit 192kS/s lub DSD/64 w formacie DoP. Wykorzystane jako podwójna para AES, akceptują PCM w rozdzielczości 384kS/s, DSD/64 i DSD/128 w formacie DoP lub dCS-encrypted DSD.
2x SPDIF na 1 złączu RCA Phono i 1x złącze BNC. Każde akceptuje sygnał PCM w rozdzielczości do24 bit 192kS/s lub DSD/64 w formacie DoP.
Wyjście optyczne 1x SPDIF na złączu Toslink akceptuje sygnał PCM w rozdzielczości do 24 bit 96kS/s.
We/wy sygnału zegara Wejścia zegara 2x na złączach 2x BNC, akceptują standardowy sygnał zegara przy 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kHz. Częstotliwość danych może być taka sama jak częstotliwość zegara lub stanowić  dokładną wielokrotność częstotliwości zegara. Wrażliwe na poziomy TTL.
Wyjście zegara Word Clock na złączu 1x BNC. W trybie Master mode, ukazuje się zegar world clock kompatybilny z TTL.
Szum resztkowy Dane 24-bit: Lepiej niż -113dB0, 20Hz-20kHz nieważone. (ustawienie 6V).
Przesłuch L-R Lepiej niż -115dB0, 20Hz-20kHz.
Filtry Tryb PCM: do 6 filtrów zapewniających różne odcięcia pomiędzy tłumieniem obrazu Nyquista a przenoszeniem fazy.
Tryb DSD: 4 filtry progresywnie redukujące poziom szumu poza pasmem audio.
Aktualizacja oprogramowania Wgrywana z CD-R poprzez cyfrowe wejścia PCM lub PC przez wejście USB. Funkcja ściągania i aktualizacji oprogramowania dostępna poprzez aplikację Rossini App.
Sterowanie Aplikacja dCS Rossini App dla konfiguracji urządzenia i odtwarzania muzyki.
Interfejs RS232  (sterowany przez urządzenia firm trzecich).
Pilot IR – nadajnik dCS premium dostępny jako opcja.
Zasilacz Ustawiony fabrycznie na 100, 115/120, 220 lub 230/240V AC, 49-62Hz.
Pobór mocy 23 W typowo /28 W maximum.
Wymiary 444mm/17.5” x 435mm/17.2” x 125mm/5.0”.
Dodatkowy odstęp z tyłu potrzebny do podłączenia przewodów.
Waga 15.6kg/34.3lbs.
Kolor Srebrny / Czarny
ring dac
28 3 2023 / recenzja

Test konwertera analogowo-cyfrowego dCS APEX Ring DAC Upgrade w hifi plus

Warstwa muzyczna, którą wnosi APEX jest wspaniała. Teraz - blisko umiejscowiony wokal lub solista z przodu porusza się wyraźnie w całym pomieszczeniu, w zasięgu ręki. Kiedy słyszymy czystą głębię i kontrast pomiędzy tłem a instrumentami otoczenia, które właśnie pojawiają się w oddali i są zestawione z czernią nicości - wnosi to zupełnie nowy poziom zainteresowania i intensywności do odsłuchu.

Satynowa gładkość oddawania barw i cieniowania tonów sprawiała, że instrumenty szybowały w przestrzeni z doskonałą projekcją i delikatnym ruchem na tle tego morza ciszy. Następnie pojawił się wokal, wspaniale poruszający się, a jednocześnie współgrający z orkiestrowym splotem barw, który spływał i płynął tajemniczo gdzieś w oddali.

W miarę upływu dni i płynącej muzyki zacząłem być coraz bardziej zafascynowany i zaintrygowany. Nie było żadnych ograniczeń co do zdolności APEXa do połączenia mnie z muzyką, którą odtwarzałem, czy to z płyty CD, czy też strumieniowo poprzez doskonałą aplikację dCS Mosaic.

 

Więcej
rossiniAPEX audiophilestyle
17 2 2023 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego dCS Rossini APEX DAC w Audiophile Style

Rossini Apex dostarcza cios na poziomie Mike'a Tysona i delikatność motyla lądującego na obolałych odnóżach... Ten DAC w jakiś sposób jest w stanie dostarczyć najlepszą reprodukcję, jaką kiedykolwiek słyszałem - potężnego, bombastycznego crescendo wraz z jednoczesną reprodukcją maleńkiego trójkącika, którego słychać gdzieś daleko z tyłu na scenie symfonicznej. Wszystko to jest słyszalne i brzmi tak jakbym tam siedział.

Otrzymałem dźwięk, który był na tyle magiczny, że zaangażował mnie na całe 2 godziny i 38 minut występu Boston Symphony Shostakovich. I to nie raz, ale dwa razy, od początku do końca!

Porównywanie Rossini Apex do innych DAC-ów, czy poprzednich wersji Rossini jest jak porównywanie obrazu Van Gogha do fotografii tego samego obrazu. Na żywo prawdziwy obraz pokazuje technikę impasto Van Gogha, z użyciem grubej farby, która czasami tworzy płynne falowanie, a innym razem poszarpane krawędzie, które wznoszą się i opadają jak małe szczyty. Fotografia, lub słabszy DAC, nie tworzą prawdziwej sztuki.

Dzięki Rossini Apex mogłem usiąść w fotelu i odciąć się od świata, podczas gdy on dostarczył mi muzykę na srebrnej tacy.

Rossini Apex jest na innym poziomie. Koniec i kropka.

Więcej
dCS rossini apex dac rezencja v2
2 11 2022 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego dCS Rossini Apex DAC w What Hi-Fi?

Werdykt What Hi-Fi?: *****

Przetwornik dCS Rossini Apex DAC to wyjątkowe urządzenie, które - pod względem jakości brzmienia i ceny - zawiesza poprzeczkę na bardzo wysokim poziomie

Siedzimy przed kolumnami ATC jak zamurowani, wstrząśnięci autentyzmem brzmienia. Każdy instrument jest pokazany z pełnią faktur i kolorów.

Szczególne wrażenie zrobiła na nas potęga dźwięku generowanego przez przetwornik Rossini. Brzmienie jest mocne i pełne. Komponenty cyfrowe niezbyt często potrafią to osiągnąć.

Trudno zaprzeczać, że Rossini Apex DAC jest drogim urządzeniem. W czasie dzisiejszej niestabilności finansowej łatwo skreślić jakiś produkt wyłącznie z powodu wysokiej ceny. Jednak trudno sobie wyobrazić, że jakiś przetwornik cyfrowo-analogowy na rynku okaże się lepszy niż Rossini Apex pod względem jakości brzmienia. Jeżeli jesteś takim szczęściarzem, że możesz rozważać jego zakup - szczerze Ci zazdrościmy.

Więcej
Zrzut ekranu 2019 10 31 o 14.49.10
10 9 2019 / recenzja

Test przetwornika i transportu CD/SACD dCS Rossini w Hi-Fi News

Jeżeli chcesz słuchać swojej kolekcji płyt CD, odkryć brzmienie płyt SACD i połączyć świat fizycznych nośników z erą plików – ten wyjątkowy duet dCS jest doskonałym rozwiązaniem. Pokazuje on najlepsze brzmienie z każdego źródła. Poza tym, możliwość instalacji nowego oprogramowania pozwoli mu trzymać poziom przez długie lata. To najwyższa półka. Inwestycja zwróci się po wielokroć. Andrew Everard i Paul Miller

Więcej
images3
9 11 2018 / recenzja

Test przetwornika dCS Rossini DAC w hifiphilosophy.com

Ogólnie zatem jazda i żadnych powodów do narzekań, bo także moc i wypełnienie, a jednocześnie owa niespotykana wyraźność i nadzwyczajne tempo. Piotr Ryka

Więcej
whathifi 042018
24 4 2018 / recenzja

Test przetwornika dCS Rossini DAC z zegarem Rossini Master Clock w What Hi-Fi?

While the Rossini’s price puts it well beyond the means of most, we haven’t heard a cheaper alternative that betters its performance, or one that betters the extensive feature count. If you have the budget, you can buy this with confidence.

Więcej
okl I Hifi 06 16
5 6 2016 / recenzja

Test przetwornika i odtwarzacza CD dCS Rossini w Hi-Fi i Muzyka

dCS Rossini to współczesne źródło cyfrowe wolne od wad i kompromisów. Zmienia sposób odczuwania muzyki odtwarzanej w domu. To dotyk technologicznego geniuszu. Paweł Gołębiewski

Więcej
01 2016
15 1 2016 / recenzja

Test odtwarzacza i przetwornika dCS Rossini Player w highfidelity.pl

Powiem tak: słuchając go miałem te same odczucia, co podczas słuchania wybitnego gramofonu. Jest tu bowiem wszystko to, dzięki czemu „wchodzimy” w muzykę, wsłuchując się w nią uważnie, czekając na to, co się wydarzy za chwilę, ciekawi, jak zagra nowa płyta. Bez obaw, że będzie „za jasno”, „krzykliwie”, że „zabraknie szczegółów”. Wojciech Pacuła

Więcej
DCS RING DAC
11 6 2022 / recenzja

dCS APEX Ring DAC

Firma dCS postanowiła przygotować cykl artykułów poświęconych podstawowym kwestiom cyfrowego audio [konwertery, filtry, zegary, etc.]. Ich celem ma być pomoc w lepszym rozumieniu działania cyfrowych komponentów systemu, co pozwoli podejmować bardziej świadome decyzje podczas zakupów i konfiguracji sprzętu. Artykuły te muszą oczywiście koncentrować się na rozwiązaniach opracowanych przez dCS, ale ich celem jest omówienie samych technologii a nie konkretnych produktów czy marek.

Pierwszym tematem do omówienia jest Ring DAC.  To jedna z kluczowych technologii firmy dCS, unikalna dla jej produktów.  Przy okazji zostaną też przedstawione podstawy konwersji cyfrowo-analogowej i inne typy przetworników obecna na rynku.

Więcej
dCS clocking 5 v2
11 6 2022 / recenzja

Podstawy taktowania zegarowego

Po serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.

Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.

Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.

Więcej

AudioLand Studio

99-300 Kutno
ul. Warszawskie Przedmieście 34
Tel. 606 747 615

demo w salonie: Bartók DAC.

AUDIO STYL

40-203 Katowice
ul. aleja Roździeńskiego 91
Tel. 32 258 95 76

demo w salonie: Bartók DAC.

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 600 320 032

demo w salonie: Bartók DAC.

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

demo w salonie: Bartók DAC.

PLANETA DŹWIĘKU

02-023 Warszawa
ul. Tarczyńska 22
Tel. 664 388 015

demo w salonie: Bartók DAC.

Studio999Audio

33-332 Kraków
ul. Bronowicka 4A
Tel. 690 017 704

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750