Warstwa muzyczna, którą wnosi APEX jest wspaniała. Teraz - blisko umiejscowiony wokal lub solista z przodu porusza się wyraźnie w całym pomieszczeniu, w zasięgu ręki. Kiedy słyszymy czystą głębię i kontrast pomiędzy tłem a instrumentami otoczenia, które właśnie pojawiają się w oddali i są zestawione z czernią nicości - wnosi to zupełnie nowy poziom zainteresowania i intensywności do odsłuchu.
Satynowa gładkość oddawania barw i cieniowania tonów sprawiała, że instrumenty szybowały w przestrzeni z doskonałą projekcją i delikatnym ruchem na tle tego morza ciszy. Następnie pojawił się wokal, wspaniale poruszający się, a jednocześnie współgrający z orkiestrowym splotem barw, który spływał i płynął tajemniczo gdzieś w oddali.
W miarę upływu dni i płynącej muzyki zacząłem być coraz bardziej zafascynowany i zaintrygowany. Nie było żadnych ograniczeń co do zdolności APEXa do połączenia mnie z muzyką, którą odtwarzałem, czy to z płyty CD, czy też strumieniowo poprzez doskonałą aplikację dCS Mosaic.
Więcej
Rossini Apex dostarcza cios na poziomie Mike'a Tysona i delikatność motyla lądującego na obolałych odnóżach... Ten DAC w jakiś sposób jest w stanie dostarczyć najlepszą reprodukcję, jaką kiedykolwiek słyszałem - potężnego, bombastycznego crescendo wraz z jednoczesną reprodukcją maleńkiego trójkącika, którego słychać gdzieś daleko z tyłu na scenie symfonicznej. Wszystko to jest słyszalne i brzmi tak jakbym tam siedział.
Otrzymałem dźwięk, który był na tyle magiczny, że zaangażował mnie na całe 2 godziny i 38 minut występu Boston Symphony Shostakovich. I to nie raz, ale dwa razy, od początku do końca!
Porównywanie Rossini Apex do innych DAC-ów, czy poprzednich wersji Rossini jest jak porównywanie obrazu Van Gogha do fotografii tego samego obrazu. Na żywo prawdziwy obraz pokazuje technikę impasto Van Gogha, z użyciem grubej farby, która czasami tworzy płynne falowanie, a innym razem poszarpane krawędzie, które wznoszą się i opadają jak małe szczyty. Fotografia, lub słabszy DAC, nie tworzą prawdziwej sztuki.
Dzięki Rossini Apex mogłem usiąść w fotelu i odciąć się od świata, podczas gdy on dostarczył mi muzykę na srebrnej tacy.
Rossini Apex jest na innym poziomie. Koniec i kropka.
WięcejWerdykt What Hi-Fi?: *****
Przetwornik dCS Rossini Apex DAC to wyjątkowe urządzenie, które - pod względem jakości brzmienia i ceny - zawiesza poprzeczkę na bardzo wysokim poziomie
Siedzimy przed kolumnami ATC jak zamurowani, wstrząśnięci autentyzmem brzmienia. Każdy instrument jest pokazany z pełnią faktur i kolorów.
Szczególne wrażenie zrobiła na nas potęga dźwięku generowanego przez przetwornik Rossini. Brzmienie jest mocne i pełne. Komponenty cyfrowe niezbyt często potrafią to osiągnąć.
Trudno zaprzeczać, że Rossini Apex DAC jest drogim urządzeniem. W czasie dzisiejszej niestabilności finansowej łatwo skreślić jakiś produkt wyłącznie z powodu wysokiej ceny. Jednak trudno sobie wyobrazić, że jakiś przetwornik cyfrowo-analogowy na rynku okaże się lepszy niż Rossini Apex pod względem jakości brzmienia. Jeżeli jesteś takim szczęściarzem, że możesz rozważać jego zakup - szczerze Ci zazdrościmy.
WięcejJeżeli chcesz słuchać swojej kolekcji płyt CD, odkryć brzmienie płyt SACD i połączyć świat fizycznych nośników z erą plików – ten wyjątkowy duet dCS jest doskonałym rozwiązaniem. Pokazuje on najlepsze brzmienie z każdego źródła. Poza tym, możliwość instalacji nowego oprogramowania pozwoli mu trzymać poziom przez długie lata. To najwyższa półka. Inwestycja zwróci się po wielokroć. Andrew Everard i Paul Miller
WięcejOgólnie zatem jazda i żadnych powodów do narzekań, bo także moc i wypełnienie, a jednocześnie owa niespotykana wyraźność i nadzwyczajne tempo. Piotr Ryka
WięcejWhile the Rossini’s price puts it well beyond the means of most, we haven’t heard a cheaper alternative that betters its performance, or one that betters the extensive feature count. If you have the budget, you can buy this with confidence.
WięcejdCS Rossini to współczesne źródło cyfrowe wolne od wad i kompromisów. Zmienia sposób odczuwania muzyki odtwarzanej w domu. To dotyk technologicznego geniuszu. Paweł Gołębiewski
WięcejPowiem tak: słuchając go miałem te same odczucia, co podczas słuchania wybitnego gramofonu. Jest tu bowiem wszystko to, dzięki czemu „wchodzimy” w muzykę, wsłuchując się w nią uważnie, czekając na to, co się wydarzy za chwilę, ciekawi, jak zagra nowa płyta. Bez obaw, że będzie „za jasno”, „krzykliwie”, że „zabraknie szczegółów”. Wojciech Pacuła
WięcejFirma dCS postanowiła przygotować cykl artykułów poświęconych podstawowym kwestiom cyfrowego audio [konwertery, filtry, zegary, etc.]. Ich celem ma być pomoc w lepszym rozumieniu działania cyfrowych komponentów systemu, co pozwoli podejmować bardziej świadome decyzje podczas zakupów i konfiguracji sprzętu. Artykuły te muszą oczywiście koncentrować się na rozwiązaniach opracowanych przez dCS, ale ich celem jest omówienie samych technologii a nie konkretnych produktów czy marek.
Pierwszym tematem do omówienia jest Ring DAC. To jedna z kluczowych technologii firmy dCS, unikalna dla jej produktów. Przy okazji zostaną też przedstawione podstawy konwersji cyfrowo-analogowej i inne typy przetworników obecna na rynku.
WięcejPo serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.
Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.
Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.
Więcejdemo w salonie: Bartók APEX DAC, LINA Network DAC, LINA Clock
demo w salonie: LINA Network DAC
demo w salonie: LINA Network DAC
demo w salonie: LINA Network DAC
demo w salonie: Vivaldi APEX DAC, Vivaldi Upsampler Plus
demo w salonie: Bartók APEX DAC