dCS

Bartók APEX DAC / StreamerDAC i streamer sieciowy z opcjonalnym wzmacniaczem słuchawkowym

AV Wybor redakcji2
patrtime editorschoice
BestSoundAVSHiFidelity2019 v2
Bartok award
TAS POY 2019
TAS Editors Choice 2020 logo v2
TAS GoldenEar 2020
stereophile rc2020
Stereonet POTY Awards 2020
StereoNET Applause Award 2019
2021 TAS edchoice400
stereophile rc2021
2021fallrc stereophile
2022 TAS ED CHOICE
2022 Stereophile RC
2022 stereophile rc v2
StereoNET Applause Award 2021
2023 TAS ED CH s
2023 stereophile RC ico
hifinews Outstanding Product small
2023 stereophile poty
2024 TAS EditorsS
Stereophile Recommended Components 2024
577 bar 001 1
  • Dane techniczne
  • Recenzje
  • Artykuły techniczne
  • Do pobrania
  • Gdzie kupić

Typ urządzenia
Przetwornik cyfrowo-analogowy ze wzmacniaczem słuchawkowym
Rodzaj przetwornika Opracowana przez dCS topologia Ring DAC™
Wejścia cyfrowe Interfejs sieciowy na złączu RJ45 - działa jako renderer UPnP ™ w trybie asynchronicznym, przesyła strumieniowo muzykę cyfrową z NAS lub komputera lokalnego za pośrednictwem standardowej sieci Ethernet, dekoduje wszystkie główne formaty bezstratne, w tym FLAC, WAV i AIFF do 24 bitów 384kS / natywna częstotliwość próbkowania plus DSD / 64 i DSD / 128 w formacie DFF / DSF. Inne formaty to WMA, ALAC, MP3, AAC i OGG. Niektóre formaty są ograniczone do niższych częstotliwości próbkowania. Obsługuje Apple AirPlay w wersji 44,1 lub 48kS / s. Złącze Network Loop Out na drugim złączu RJ45. Interfejs USB 2.0 na złączu typu B działającym w trybie asynchronicznym, akceptuje do 24 bitów PCM z prędkością do 384kS / s oraz DSD / 64 i DSD / 128 w formacie DoP. Działa w trybie klasy 1 lub 2. Interfejs USB-on-the-go na złączu typu A działa w trybie asynchronicznym, przesyła cyfrową muzykę z dysku flash do 24 bitów 384kS / s oraz DSD / 64. 2x AES / EBU na 3-pinowych żeńskich złączach XLR. Każdy zaakceptuje PCM z prędkością do 24 bitów 192 kS / s lub DSD / 128 w formacie DoP. Używany jako podwójna para AES, akceptuje PCM w rozdzielczości do 384kS / s, DSD / 64 i DSD / 128 w formacie DoP lub DSD zaszyfrowane dCS. 2x SPDIF na 1x RCA Phono i 1x BNC. Każda z nich zaakceptuje PCM z prędkością do 24 bitów 192 kS / s lub DSD / 64 w formacie DoP. 1x optyczny SPDIF na złączu Toslink akceptuje PCM z prędkością do 24 bitów 96kS / s
Wejścia analogowe Poziomy wyjściowe: 0.2, 0.6, 2 lub 6V rms dla pełnej skali wejściowej, ustawiane w menu. Wyjścia symetryczne: 1 para stereo na 2 męskich 3-pinowych złączach XLR. Te wyjścia są elektronicznie zrównoważone i płynne. Impedancja wyjściowa wynosi 3Ω, maksymalne obciążenie wynosi 600 Ω (zalecane 10k-100kΩ). Wyjścia niezbalansowane: 1 para stereo na 2 złączach gramofonowych RCA. Impedancja wyjściowa wynosi 52 Ω, maksymalne obciążenie wynosi 600 Ω (zalecane jest 10k-100kΩ)
Wyjścia słuchawkowe 1 symetryczna para stereo na 1x 4-stykowym męskim złączu XLR. 1 nierównomierna para stereo na 1-szym 6,35 mm (1/4 ") 3-biegunowym gnieździe. Pełne poziomy wyjściowe to 1,4 W rms przy 33 Ω, 0,15W rms przy 300 Ω. Poziomy wyjściowe to 0, -10, -20, -30dB, ustawione w menu. Minimalna impedancja słuchawek wynosi 33 Ω.
We/wy sygnału zegara 2x Wejścia zegarowe Word na złączach 2x BNC, przyjmują standardowy zegar tekstowy o częstotliwości 44,1, 48, 88,2, 96, 176,4 lub 192 kHz. Szybkość transmisji danych może być taka sama, jak częstotliwość zegara lub dokładna wielokrotność częstotliwości zegara. Wrażliwe na poziomy TTL. Wyjście zegara Worda na 1x złącze BNC. W trybie Master na wyjściu pojawia się zegar czasu zgodny z TTL.
Szum resztkowy Lepszy niż –113dB0, 20Hz - 20kHz nieważony (ustawienie 6V).
Przesłuch L-R Lepszy niż -115dB0, 20Hz – 20kHz
Filtry Tryb PCM: do 6 filtrów daje kompromisy między odrzuceniem obrazu Nyquist a odpowiedzią fazową.
Tryb DSD: 4 filtry stopniowo zmniejszają poziom szumów poza pasmem audio.
Aktualizacja oprogramowania Dostępne w aplikacji dCS Bartók App
Sterowanie Aplikacja dCS Bartók App 
RS232 (sterowany przez urządzenia firm trzecich).
Pilot (opcjonalnie)
Zasilacz Ustawiony fabrycznie na 100, 115, 220 lub 230V AC 50/60Hz.
Pobór mocy 30 Watts typowo / 50 Watts maksymalnie
Kolor czarny lub srebrny
Wymiary 444mm / 17.5” x 430mm / 17.0” x 115mm / 4.6“. Allow extra depth for cable connectors.
Waga 16.7kg / 36.8lbs
bartok hf
1 7 2024 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego i streamera dCS Bartók APEX DAC w Highfidelity.pl

JEŚLI CHCECIE PAŃSTWO WIEDZIEĆ, jak wyprodukowane zostały płyty, których słuchacie, jesteście we właściwym miejscu, na właściwej stronie internetowej. dCS Bartók Headphone Apex DAC jest urządzeniem, które z powodzeniem mogłoby stać w wypasionym studiu nagraniowym jako główne narzędzie monitorujące.

ROZDZIELCZOŚĆ TO CECHA, która jest w tym urządzeniu najważniejsza. Wraz z precyzyjnym prowadzeniem ataku oraz umiejętnością rozróżniania nawet drobnych szczegółów na scenie dźwiękowej daje w efekcie coś, co jest w cyfrze „domyślne”, ale rzadko realizowane.

Już wcześniej, bo przy wokalu z monofonicznego nagrania ˻ 10 ˺ Last Night When We Were Young, pochodzącego z wydanego w 1955 roku albumu FRANKA SINATRY In The Wee Small Hours, słyszałem to, o czym mówię, to jest precyzję, to jest czystość, to jest wiarygodność.

Słuchane w domu nagrania mogą być ciepłe, gęste, okrągłe – i to jest to, czego szukamy, to jest wiarygodność. Ale jeśli idziemy na koncert, to oczekujemy energii i natychmiastowości dźwięku. Chcemy „poczuć” dźwięk na sobie. I tak gra Bartók.

Więcej
bartok apex v2
5 2 2024 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego i streamera dCS Bartók APEX Streaming DAC w The Absolute Sound

Dzięki APEX, pojawiło się jeszcze większe poczucie harmonijnego rozwinięcia i przestrzeni dźwiękowej wokół chóru. Dźwięk stał się jednocześnie bardziej porywający, a śpiewacy precyzyjniej zindywidualizowani.

Wydawało się, jakby muzyka była podparta cięższym, niezachwianym fundamentem, który ją ugruntowywał i utrwalał. Jednak atmosfera była lżejsza i "wilgotniejsza" z rozległymi polami energetycznymi odbijającymi dźwięk. Podobnie jak w ultra-wysokiej rozdzielczości fotografii, obszar brzmienia od brzegu do brzegu oraz ostrość w obszarze sceny dźwiękowej były nieskazitelne. Brak martwych punktów, brak zmiękczania obrazów na rogach. Reprodukcja muzyki była płynna i warstwowa wzdłuż akustycznej sceny dźwiękowej, tak jak w przypadku prawdziwego doświadczenia muzyki na żywo.

Więcej
bartok
3 7 2023 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego i streamera dCS Bartók APEX DAC w Stereophile

To, co usłyszałem, to większa głębia dźwięku. Scena dźwiękowa była bardziej holograficzna; brzmienie było bardziej zrelaksowane - jakby stopień wyjściowy miał więcej mocy. Czułem, że brzmienie, zwłaszcza fortepianu, było odrobinę lepsze. Przypisałbym to nieco lepszemu odtwarzaniu basów.

Wiem natomiast, że muzyka wydobywająca się z nowego Bartóka Apex brzmi bardziej fantastycznie, niż ta generowana przez mojego oryginalnego Bartóka lub jakikolwiek inny przetwornik cyfrowo-analogowy, który testowałem. To duże osiągnięcie.

(...) fantastycznie atrakcyjna, referencyjna jakość odtwarzania cyfrowego. Gdy Bartók Apex znajdował się w moim systemie, czułem się jakbym słuchał nagrań na rozrzedzonym poziomie wglądu harmonicznego, co wykluczało jakąkolwiek myśl o odłączeniu DAC-a od systemu.

Więcej
ring dac
28 3 2023 / recenzja

Test konwertera analogowo-cyfrowego dCS APEX Ring DAC Upgrade w hifi plus

Warstwa muzyczna, którą wnosi APEX jest wspaniała. Teraz - blisko umiejscowiony wokal lub solista z przodu porusza się wyraźnie w całym pomieszczeniu, w zasięgu ręki. Kiedy słyszymy czystą głębię i kontrast pomiędzy tłem a instrumentami otoczenia, które właśnie pojawiają się w oddali i są zestawione z czernią nicości - wnosi to zupełnie nowy poziom zainteresowania i intensywności do odsłuchu.

Satynowa gładkość oddawania barw i cieniowania tonów sprawiała, że instrumenty szybowały w przestrzeni z doskonałą projekcją i delikatnym ruchem na tle tego morza ciszy. Następnie pojawił się wokal, wspaniale poruszający się, a jednocześnie współgrający z orkiestrowym splotem barw, który spływał i płynął tajemniczo gdzieś w oddali.

W miarę upływu dni i płynącej muzyki zacząłem być coraz bardziej zafascynowany i zaintrygowany. Nie było żadnych ograniczeń co do zdolności APEXa do połączenia mnie z muzyką, którą odtwarzałem, czy to z płyty CD, czy też strumieniowo poprzez doskonałą aplikację dCS Mosaic.

 

Więcej
bartok hifinews
1 3 2023 / recenzja

Test przetwornika DAC i streamera dCS Bartók APEX DAC w HiFi News

...Jest jasne, że ten najnowszy przybysz z dCS-a jest nie tylko wybitnym przetwornikiem cyfrowo-analogowym, ale także teraz znalazł się w tej elitarnej grupie najwyższej klasy odtwarzaczy sieciowych.

Zalety brzmieniowe oferowane przez wersję APEX Bartóka są łatwo mierzalne.

...Zysk w wydajności jest więcej niż współmierny do podwyżki.

Więcej
bartok stereonet
21 11 2022 / recenzja

Test przetwornika cyfrowo-analogowego dCS Bartók 2.0 w Stereonet

To słabiutkie, popowe nagranie otwiera się ujawniając wielką głębię. Poprawia się przejrzystość całości, zwiększają rozmiary sceny. Rzeczy są ułożone w wyraźne warstwy. Syntezatory w tle przestają być zduszone, łatwo je teraz rozróżnić - choć leżą dalej w tle.  Chórki zaczynają brzmieć niezależnie od reszty. Wiodące wokale zyskują ciężar i wyraźną fakturę, z mniejszą ziarnistością. Zadziwiła mnie ilość powietrza wokół saksofonu a perkusja wreszcie brzmi  realistycznie.

Poczułem się bardziej zrelaksowany. Bardzo wyraźnie zyskał bas: nadal był bardzo mocny, ale teraz miał w sobie lepszy drive. Gitara towarzysząca stała się ważnym instrumentem: wyraźniej synkopowała w rytmie  głównych wokalistów, co dało wrażenie lepszej synchronizacji wszystkich nagranych muzyków. W sumie, utwór ten przestał brzmieć jak mechanicznie nagranie a zaczął być - tylko tyle i aż tyle - przyjemnym do słuchania przebojem z lat mojej młodości. 

Całe nagranie zdało się teraz płynąć bardziej gładko, wiodący głos stał się jednym z instrumentów perkusyjnych, podkreślenie frazowania dało piosence nową jakość. Co więcej, całe nagranie otrzymało wspaniałą fakturę, nie brzmiało już w żaden sposób syntetycznie.

Dynamika była również wielce przekonująca i mogłem wręcz dostrzec pot spływający po czole perkusisty Neila Pearta.

Więcej
tone audio bartoknews
9 3 2021 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartok w Tone Audio

"Ta maszyna zabija uzależnionych od winylu"
Urządzenie dCS Bartok nie jest reklamowane tym hasłem. Niestety, bo mogłoby być - przecież Bartok dokładnie tak działa.  

Czy możliwa jest cyfrowa muzyka pełna głębi, bogatych tonów, dynamiki, detali i - po prostu życia? Muzyka z cyfrowego źródła, której brzmienie osiąga poziom pięciocyfrowego gramofonu? Muzyka pełna wyrafinowania, przejrzystości, gładkości, z szerokim pasmem i wyjątkowo niskim szumem? Bez śladu ostrości, sterylności, jasności i braku duszy często kojarzonych z cyfrą? Uwierzcie, to możliwe! Przekonajcie swojego wewnętrznego sceptyka. Lub - po prostu - posłuchajcie Bartoka osobiście. 

Bartok jest klasą dla siebie.  Jeff Dorgay w swojej recenzji dla TONE AUDIO opisał już możliwości połączeń Bartoka, jego najważniejsze funkcje, jakość budowy i wszechstronność. Podkreślił również - trafnie - zasadność zakupu Bartoka jako inwestycji długoterminowej.  Również i w tej kwestii Bartok jest wyjątkowy. Można z nim zapomnieć o konieczności ciągłej wymiany sprzętu na nowy. 

DAC i streamer dCS Bartok nie jest tani. Pozwolę sobie na pewną radę: jeżeli aktualnie szukasz przetwornika cyfrowo-analogowego, nawet kosztującego dwa razy tyle, co Bartok - zatrzymaj się. Rozejrzyj się po rynku i posłuchaj Bartoka. Potem zaś cierpliwie oszczędzaj. Tom Petty ma rację: czekanie jest najtrudniejsze, ale potem dostajesz nagrodę. Jeżeli zaś chodzi o konieczność unowocześnienia systemu, której potrzeba pojawia się tuż po zakupie kolejnego komponentu? To już przeszłość, zapomnij o tym.  

Więcej
okladka
1 4 2020 / recenzja

Test przetwornika strumieniowego dCS Bartok w The Absolute Sound

"Bartók jest najnowocześniejszym i wspaniale wykonanym komponentem audio, który może konkurować z każdym innym znanym mi cyfrowym lub analogowym urządzeniem do odtwarzania muzyki z tej samej półki cenowej i często okaże się lepszy. Brawo, Bartók!"

Więcej
dcsbartokhpdac kopia
23 10 2019 / recenzja

Test dCS Bartók Hedphone DAC w audiophilestyle.com

Przetwornik Bartók firmy dCS jest jednym z najwspanialszych urządzeń audio, jakie kiedykolwiek miałem w moim systemie. Sam w sobie, jako przetwornik cyfrowo-analogowy, charakteryzuje się niebywale wysoką jakością dźwięku. Jako przetwornik cyfrowo-analogowy/wzmacniacz słuchawkowy, idzie łeb w łeb z moim referencyjnym połączeniem urządzeń Chord Hugo M Scaler + Hugo TT 2. Ale to jeszcze nie wszystko. Posiada wbudowany procesor streamera sieciowego, który zapewnia nam zestaw najbardziej wszechstronnych funkcji i najlepszą jakość dźwięku, jaką do tej pory udało mi się uzyskać z przetwornika cyfrowo-analogowego wyposażonego w moduł streamera sieciowego. Biorąc to wszystko pod uwagę, dla niektórych audiofili przetwornik Bartók firmy dCS to prawdziwa okazja.

Więcej
00 COV HiFi 177.jpg.200x275 q85
17 10 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartok w Hi-Fi+

"Zdolność przetwornika Bartòk DAC do oddania najdrobniejszych niuansów muzycznych oraz nadawania dźwiękowi niezwykle dynamicznego charakteru sprawia, że odbiór staje się niesamowicie ekspresywny, intymny i to, co jest chyba z tego wszystkiego najlepsze - zaskakujący."

Więcej
images3 ScaleWidthWzE1MV0
17 8 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartok w hifiphilosophy.com

W domu trzeba by się w to wsłuchać, po swojemu dokładnie przewąchać. Ale to nie jest specjalnie ważne, bo kiedy słuchasz Bartoka (a w końcu chodzi nie o badanie, a o muzykę i własny świat doznań), zapominasz o całej reszcie, lądujesz w prywatnym raju. Z pewnością przełamuje ten Bartok barierę takiego rajskiego brzmienia, barierę pełnej halucynacji.

Więcej
okladka 05 2019av
24 7 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartók w Audio Video

Bartoka postrzegam jako wielkie i zarazem niespodziewane odkrycie w grupie drogich DAC-ów. Jedno z tych, które zdarza się raz na ładnych kilka lat. To fenomenalne źródło cyfrowe (...) Filip Kulpa

Więcej
SzymonFaber
5 7 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Bartok na szymonfaber.pl

BARTOK to czysto hi-endowe źródło, które moim zdaniem podbije serca wielu audiofili. 3 urządzenia w jednym, referencyjny poziom grania i brak dodatkowego okablowania powoduje, że na jego cenę spojrzymy bardzo przychylnym okiem. Ze swojej strony polecam. Zanim się pojawił byłem sceptykiem (...). Teraz wiem, że producent wyciągnął wnioski i zbudował świetną maszynę do zapewnienia dużej radości jej posiadaczom.

Więcej
hi finews4
2 7 2019 / recenzja

Test przetornika dCS Bartok w Hi-Fi News

Given its price relative to its more expensive dCS brothers, the new Bartók delivers superb sound quality for the money. The latest generation of dCS's Ring DAC continues to deliver an enormously detailed yet immersive sound that's high on both emotion and entertainment. Factor in this new DAC's great functionality, versatility, build quality and finish – and it's hard not to be mightily impressed. David Price, Paul Miller

Więcej
cover hifi+4
3 6 2019 / recenzja

Test odtwarzacza strumieniowego i przetwornika dCS Bartòk w Hi-Fi+

dCS has always been acknowledged for its high-resolution systems, but these days it has managed to merge that with a distinctly musical and indeed colourful feel. Digitally streamed music through the Bartòk feels entirely joinedup and full of rhythmic transient movement and life. Both the flow, tempo, and lack of digital emphasis are really satisfying, especially if you are someone who likes to immerse themselves in the whole atmosphere and performance. Chris Thomas

Więcej
DCS RING DAC
11 6 2022 / recenzja

dCS APEX Ring DAC

Firma dCS postanowiła przygotować cykl artykułów poświęconych podstawowym kwestiom cyfrowego audio [konwertery, filtry, zegary, etc.]. Ich celem ma być pomoc w lepszym rozumieniu działania cyfrowych komponentów systemu, co pozwoli podejmować bardziej świadome decyzje podczas zakupów i konfiguracji sprzętu. Artykuły te muszą oczywiście koncentrować się na rozwiązaniach opracowanych przez dCS, ale ich celem jest omówienie samych technologii a nie konkretnych produktów czy marek.

Pierwszym tematem do omówienia jest Ring DAC.  To jedna z kluczowych technologii firmy dCS, unikalna dla jej produktów.  Przy okazji zostaną też przedstawione podstawy konwersji cyfrowo-analogowej i inne typy przetworników obecna na rynku.

Więcej
dCS clocking 5 v2
11 6 2022 / recenzja

Podstawy taktowania zegarowego

Po serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.

Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.

Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.

Więcej

AUDIO STYL

40-203 Katowice
ul. aleja Roździeńskiego 91
Tel. 32 258 95 76

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

demo w salonie:  LINA Network DAC

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 600 320 032

demo w salonie: LINA Network DAC

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

demo w salonie: LINA Network DAC

Studio999Audio

33-332 Kraków
ul. Bronowicka 4A
Tel. 690 017 704

audioplaza.pl Poznań Salon Audio Video

61-545 Poznań
ul. Krzyżowa 8
Tel. 61 6496058

demo w salonie: Bartók APEX DAC

audioplaza.pl Wrocław Salon Audio Video

54-234 Wrocław
ul. Białowieska 65B
Tel. 668 606 636