dCS

Vivaldi APEX DACReferencyjny przetwornik cyfrowo-analogowy

2019 Stereophile recommended
2018 High fidelity Best Sound AVS2 v2
2018 Stereophile best product
stereophile 2018 reccomp1
TAS editors choice 2017
Stereophile Recommended 17
TAS EDS CHOICE 2016
Best Sound AVS20162 v2
HiFi Awards 142 2106 noshadow
TAS EDS CHOICE 2015
Stereophile finalist 2014 v2
TAS Editors Choice 2020 logo v2
stereophile rc2020
2021 TAS edchoice400
stereophile rc2021
2021fallrc stereophile
2022 TAS ED CHOICE
2022 Stereophile RC
577dCS Vivaldi DAC Front
  • Dane techniczne
  • Recenzje
  • Artykuły techniczne
  • Gdzie kupić
Typ urządzenia Przetwornik cyfrowo-analogowy.
Rodzaj przetwornika Opracowana przez dCS topologia Ring DAC™.
Wyjścia analogowe Poziom sygnału wyjściowego: 2V rms lub 6V rms na wszystkich wyjściach dla całego zakresu wejścia, ustawiane w menu.
Wyjścia zbalansowane: 1 para stereo na 2x 3-pinowych złączach męskich XLR (pin 2 = gorący, pin 3 = zimny). Wyjścia są elektronicznie regulowane i równoważone, współczynnik równowagi sygnału przy 1kHz jest lepszy niż 40dB. Impedancja wyjściowa wynosi 3Ω, maksymalne obciążenie wynosi 600Ω (zalecane obciążenie 10kΩ-100kΩ).
Wyjścia niezbalansowane: 1 para stereo stereo na złączach 2x RCA Phono. Impedancja wyjściowa wynosi 52Ω, maksymalne obciążenie wynosi 600Ω (zalecane obciążenie 10kΩ-100kΩ).
Wejścia cyfrowe Interfejs USB 2.0 na złączu typu B. Pracuje w trybie asynchronicznym, akceptuje strumień danych PCM do 24 bitów przy 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 & 192kS/s i DOP (DSD ponad PCM). Może pracować w trubie USB Audio Class 1 lub Class 2.
4x AES/EBU na 3-pinowych złączach żeńskich XLR. Każde wejście akceptuje sygnał PCM do 24 bit przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 & 192kS/s LUB 2x Dual AES przy 88.2, 96, 176.4, 192, 352.8 & 384kS/s lub dCS-kodowane DSD.
3x SPDIF na złączach 2x RCA Phono i 1x BNC. Każde wejście akceptuje sygnał PCM do 24 bit przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 & 192kS/s.
1x SPDIF optyczne na złączu Toslink, akceptuje sygnał PCM do 24 bit przy 32, 44.1, 48, 88.2 & 96kS/s
1x SDIF-2 interfejs na złaczach 2x BNC, akceptuje sygnał PCM do 24 bit przy 32, 44.1, 48, 88.2 & 96kS/s lub SDIF-2 DSD (auto-selected). If the unit is not in Master mode, this interface requires a compatible Word Clock input, locked to the data rate.
We/wy sygnału zegara 3x wejścia Word Clock na złaczach 3x BNC, akceptują standardowy sygnał zegara Word Clock przy 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 lub 192kHz. The data rate can be the same as the clock rate or an exact multiple 0.125x, 0.25x, 0.5x, 1x, 2x, 4x, 8x) of the clock rate. Sensitive to TTL levels.
Wyjście Word Clock na złączu 1x BNC. W trybie Master, a TTL-compatible 44.1kHz Word Clock is available.
Szum resztkowy Lepiej niż -113dB0 @ 20Hz-20kHz nieważony (ustawienie 6V).
Przesłuch L-R Lepiej niż -115dB0, 20-20kHz.
Filtry A choice of filter responses give different trade offs between Nyquist image rejection and the phase response
Aktualizacja oprogramowania Ładowana z płyty CD-R lub poprzez interfejs USB.
Sterowanie dCS Premium Remote na wyposażeniu standardowym.
RS232 (sterowany przez urządzenia firm trzecich).
Nadajnik zdalnego sterowania dCS Nevo Q50, dostępny do urządzeń serii Vivaldi za dodatkową opłatą.
Zasilacz Ustawiony fabrycznie na 100, 115, 220 lub 230V AC, 49-62Hz.
Pobór mocy 23 W typowo /30 W maximum.
Wymiary 444mm/17.5” x 435mm/17.2” x 151mm/6.0”.
Dodatkowy odstęp z tyłu potrzebny do podłączenia przewodów.
Kolor Srebrny / Czarny
dCS Vivaldi Apex okladka hifinews
25 6 2022 / recenzja

Test dCS Vivaldi APEX w HiFi News

Pochodziłem do tego testu spodziewając się więcej tego samego. Ale już po krótkim odsłuchu zdałem sobie sprawę, że słyszę techniczną doskonałość starego przetwornika Vivaldi ale z nowymi pokładami muzycznej przyjemności. Po prostu: Vivaldi APEX brzmi bardziej naturalnie, bardziej organicznie, bardziej … ludzko. 

Jak zwykle, użytkownik ma do wyboru kilka filtrów cyfrowych [więcej w sekcji z wynikami pomiarów], które umożliwiają wprowadzanie subtelnych zmian brzmienia. Zadziwia, że niezależnie od wybranego filtra, nowy przetwornik zapewnia bardziej wciągający dźwięk - dla wszystkich formatów cyfrowych plików i każdego gatunku muzyki. 

Tak, to brzmienie jest doskonalsze. Tym, którzy są zadowoleni ze swoich komponentów Vivaldi, technologia Ring DAC APEX da więcej tego, co lubią. Ale najważniejsze jest to, że obok poprawy wszelkich technicznych parametrów konwersji cyfrowo-analogowej, dCS tchnął prawdziwe życie w produkt uważany wcześnie za bardzo złożony pod względem technicznym. Dodatek czystej przyjemności słuchania zdaje się przewyższać wszystkie inne korzyści. 

Niezależnie od Waszego zdania na temat wcześniejszych wersji przetwornika dCS Ring DAC, jego nowa inkarnacja APEX pozwala odkryć nową jakość w słuchaniu muzyki. Nowy przetwornik Vivaldi to nie tylko przykład doskonałego komponentu high-indowego, ale i absolutna przyjemność słuchania. Nazwanie tego udoskonalenia APEX, czyli ’szczyt’, może się wydawać zbyt ambitne i nie zostawia inżynierom miejsca na kolejny krok. Ale faktycznie, Vivaldi APEX DAC to obecnie szczyt jakości brzmienia. 

Więcej
SoundRebels JPG 1
13 6 2019 / recenzja

Test przetwornika dCS Vivaldi DAC 2.0 w SoundRebels

A najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie było dla niego tematów tabu, gdyż w podobnym odbiorze wypadała muzyka rockowa i elektronika. Jak to możliwe? Słowo klucz to „rozdzielczość” współpracujących ze sobą poszczególnych komponentów audio. Naturalnie w sukurs rozdzielczości szedł sposób prezentacji niskich rejestrów i witalność przekazu, jakie oferuje Vivaldi DAC 2.0 marki dCS. Ale jak wspomniałem, taki wynik jest pokłosiem umiejętnego dobrania poszczególnych klocków, co w moim odczuciu udało się znakomicie.

Więcej
AudioBeat9
20 1 2017 / recenzja

Test cyfrowego zestawu dCS Vivaldi 2.0 w The Audio Beat

When you write audio reviews, it's never easy to remove great equipment from your system, but the feeling is diminished by the realization that a product of equal excellence will eventually replace it. I don't have that feeling with the Vivaldi 2.0. It's not just the best digital source I’ve heard; it’s in league with the two or three best audio products I’ve ever reviewed Marc Mickelson

Więcej
tone audio62017
6 6 2016 / recenzja

Test dCS Vivaldi Digital Playback System w Tone Audio

If you can afford a dCS Vivaldi, take it for a test drive; you won’t regret it. The most exciting part of adding this player to my reference system is that it remains enthralling after a year of intense listening and it definitely reveals substantially more music than the excellent dCS Paganini that it replaced. This is definitely a long-term love affair, not a fling. Jeff Dorgay

Więcej
01 2014
15 1 2014 / recenzja

Test systemu dCS VIVALDI w Krakowskim Towarzystwie Sonicznym

System (dCS-Vivaldi), z jakim do Krakowa przyjechali Raveen oraz Jarek Orszański, polski dystrybutor tej firmy, jest szczytowym jej osiągnięciem. Zaprezentowany po raz pierwszy w zeszłym roku na wystawie w Hong Kongu miał się sprzedawać w ilości dwóch, może trzech kompletów na miesiąc, co przy jego cenie (w USA to 108 000 USD) było bardzo optymistycznym założeniem. Po pierwszym dniu imprezy miejscowy przedstawiciel zamówił 30 kompletów, czym niemal sparaliżował pracę angielskiej firmy. Wojciech Pacuła

Więcej
Stereophile 01 2015
11 1 2014 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi w Stereophile

Komponenty dCS Vivaldi dostarczyły teksturalnie elastyczny, delikatny, muzycznie angażujący dźwięk, wypełniony kolorytem i życiem. Ich zdolności do budowania sceny muzycznej i tworzenia obrazów zdecydowanie przekroczyły moje oczekiwania względem sprzętu cyfrowego. Dla niektórych złożoność zestawu Vivaldi może być zniechęcająca – ale jeśli będziecie w stanie zainwestować trochę czasu, możecie w wygodnym stopniu opanować jego obsługę. W zależności od potrzeb, będziecie mogli poprzestać na zakupie samego przetwornika DAC, albo zestawu DAC + Zegar Wzorcowy, jaki bezpośrednio napędzając moje wzmacniacze, zapewnił cyfrowy dźwięk wysokiej rozdzielczości do którego łatwo było się przyzwyczaić. Vivaldi jest najlepszym „analogowo” brzmiącym cyfrowym systemem, jaki kiedykolwiek słyszałem.

Więcej
Audiotechnique 102012
15 10 2012 / recenzja

Test systemu dCS Vivaldi w Audiotechnique

The improvements of the gears before were by steps; it was no easy to go one step forward, and I admire that. But the improvement of Vivaldi over Scarlatti is by a whole floor, and that is a real breakthrough! I believe no aother system can challenge it in the near future. Audiotechnique

Więcej
DCS RING DAC
11 6 2022 / recenzja

dCS Ring DAC

Firma dCS postanowiła przygotować cykl artykułów poświęconych podstawowym kwestiom cyfrowego audio [konwertery, filtry, zegary, etc.]. Ich celem ma być pomoc w lepszym rozumieniu działania cyfrowych komponentów systemu, co pozwoli podejmować bardziej świadome decyzje podczas zakupów i konfiguracji sprzętu. Artykuły te muszą oczywiście koncentrować się na rozwiązaniach opracowanych przez dCS, ale ich celem jest omówienie samych technologii a nie konkretnych produktów czy marek.

Pierwszym tematem do omówienia jest Ring DAC.  To jedna z kluczowych technologii firmy dCS, unikalna dla jej produktów.  Przy okazji zostaną też przedstawione podstawy konwersji cyfrowo-analogowej i inne typy przetworników obecna na rynku.

Więcej
dCS clocking 5 v2
11 6 2022 / recenzja

Podstawy taktowania zegarowego

Po serii poświęconej konwersji D/A mamy nowy zestaw wiedzy do udostępnienia. Ten temat skupia się na innym ważnym aspekcie procesu konwersji D/A, którym jest taktowanie. Podczas gdy obwody przetwornika cyfrowo-analogowego są odpowiedzialne za upewnienie się, że podczas konwersji generowane jest właściwe napięcie (najlepiej bez skorelowanych błędów), taktowanie jest odpowiedzialne za zapewnienie konwersji we właściwym czasie. Ta seria ma na celu zbadanie, dlaczego jest to ważne w cyfrowym audio, wraz z dobrymi praktykami związanymi z taktowaniem.

Zaczniemy od omówienia podstaw taktowania i tego, co się dzieje, gdy systemy zegarowe nie generują precyzyjnego sygnału. Zbadamy również wpływ, jaki to powoduje, jitter i konsekwencje, jakie może to mieć na odtwarzanie cyfrowe, zanim przejdziemy do synchronizacji zegara w systemach audio z wieloma komponentami oraz roli taktowania w odniesieniu do dźwięku asynchronicznego, takiego jak muzyka przesyłana strumieniowo przez Internet lub odtwarzana przez USB. Oprócz tego przedstawimy wgląd w konstrukcję systemów zegarów dCS i zegarów głównych dCS oraz wyjaśnimy kroki, które podejmujemy, aby zapewnić, że nasze zegary dostarczają dokładny i spójny sygnał.

Naszym celem jest dostarczenie przydatnych informacji na temat roli i znaczenia taktowania w cyfrowym audio oraz udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania związane z tym tematem, a także głębsze spojrzenie na nasze podejście do opracowywania systemów zegarów i zegarów wzorcowych. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne.

Więcej

AudioLand Studio

99-300 Kutno
ul. Warszawskie Przedmieście 34
Tel. 606 747 615

demo w salonie: Bartók DAC, Network Bridge.

AUDIO STYL

40-203 Katowice
ul. aleja Roździeńskiego 91
Tel. 32 258 95 76

demo w salonie: Bartók DAC.

AKKUS

84-200 Wejherowo
ul. osiedle Przyjaźni 1B/1
Tel. 58 677 91 92

demo w salonie: Bartók DAC.

Hi-FI STUDIO

43-300 Bielsko-Biała
ul. Cieszyńska 86
Tel. 33 812 47 19

demo w salonie: Bartók DAC.

LINIA DŹWIĘKU

35-125 Rzeszów
ul. Karola Lewakowskiego 6a
Tel. 508 89 85 89

demo w salonie: Bartók DAC.

PLANETA DŹWIĘKU

02-023 Warszawa
ul. Tarczyńska 22
Tel. 664 388 015

demo w salonie: Bartók DAC.

Studio999Audio

33-332 Kraków
ul. Bronowicka 4A
Tel. 690 017 704

AUDIOFAST

91-174 Łódź
ul. Romanowska 55e, pasaż lok.9
Tel. 42 6133750